Van aan uit naar modulerende thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Ik heb momenteel een simpele aan/uit thermostaat van honeywell. Wat nogal zonde is aangezien ik een moderne hr ketel van intergas heb. Daarom wil ik er een honeywell modulation aan hangen. De plaat van beide thermostaten is precies hetzelfde dus dat is handig bij het monteren.

Ik heb zoiets alleen nog nooit gedaan. Enig idee waar ik allemaal rekening mee moet houden? Klopt het dat ik ook draden anders moet aansluiten op mijn cv ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zit er geen handleiding bij dan? :? Kon je ook geen instructievideo's vinden op, bijvoorbeeld, Youtube?
spoiler:
Wel dus ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Modulerend van Honneywell is ook 2 draadjes, thermostaat kan je dus omhangen. Wel even in de ketel controleren of de aansluiting waar de draden op zitten ook met een modulerende thermostaat overweg kunnen of dat er andere pinnen gebruikt moeten worden. dit staat in je handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:37

MsG

Forumzwerver

Bij mijn intergaz moest ik de 2 draadjes naar andere plekken verplaatsen. Peanuts, maar wel even goed doorlezen voordat je dingen stukmaakt :-P.

Welke Intergaz heb je precies? En welke thermostaat gooi je er exact aan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:37
haal ook de stekker van je ketel eruit als je de thermostaat en/of draadjes gaat verwisselen.
(stel je maakt kortsluiting ed vindt je cv ketel niet heel erg fijn, ook als je geen draadjes hoeft te verwisselen is het aanbevolen om dit te doen,) maar dit zal ook wel in de handleiding staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Honeywell modulation kan prima op Intergas.
Alleen even checken in de ketel op welke klemmen.
En zoals gezegd de stekker er uit bij aansluiten.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1183754

Aansluiting op 11 en 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1123353

*spam*

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 24-05-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jo akkermans
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Ik heb ook een vraag. Ik zie dat mijn chronotherm aan/uit thermostaat in de Intergasketel al jaren zit aangesloten op de open therm aansluiting en niet op de aan/uit aansluiting. Kan dit kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

jo akkermans schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:05:
Ik heb ook een vraag. Ik zie dat mijn chronotherm aan/uit thermostaat in de Intergasketel al jaren zit aangesloten op de open therm aansluiting en niet op de aan/uit aansluiting. Kan dit kwaad?
Als je het nu lekker warm hebt waarschijnlijk niet :)
Best kans dat ie automatisch detecteert dat er geen OpenTherm wordt gebruikt en het DUS een simpele aan/uit thermostaat betreft. Bij veel andere merken werkt dit in elk geval zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jo akkermans
  • Niet online
Dank voor de heel snelle reactie. Inderdaad 1400 kuub per jaar en goed warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
jo akkermans schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:10:
Rob Jetten does not approves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:09
jo akkermans schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:10:
1400 kuub voor een apartment op een tussen verdieping in een bejaardentehuis, of 1400 voor een vrijstaand huis van 200+ vierkante meters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
jo akkermans schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:05:
Nee, opentherm is hierop voorzien.
Wel kan dit iets minder rendement geven (gebruik aan/uit vs modulerend); omdat je ketel sneller naar maximale aanvoertemperatuur gaat. Je kan wat tunen en optimaliseren met ketelvermogen aanpassen en waterzijdig inregelen; maar de kans dat je problemen veroorzaakt is aanwezig.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jo akkermans
  • Niet online
1400 kuub halfvrijstaande woning 1997 zeer grote raampartijen hr+ glas. Woning van 130 vierkante meter met kamertemperatuur van 22 graden. De vrouw is nogal kouwig. Ik vind hetzuinig.
Naftebakje: dan ga ik nu de thermostaat in de ketel op de aan/uit pinnen zetten. Kijken of ik zuiniger wordt. Er is gekozen voor een aan/uitthermostaat en geen modulerende vanwege er ook een convectorput in de kamer is, om de zaak wat completer te maken.
Pagina: 1