Beste desktop bouwers, ik ben aan het kijken om een pc samen te stellen voor mijn moeder. Ik heb al genoeg game-pc's gebouwd voor mezelf en vrienden dus wat dat betreft ben ik qua kennis redelijk op de hoogte. Maar om een of andere reden is het toch iets lastiger om voor minder kosten iets samen te stellen. Dit topic is dan ook bedoeld als soort check-check dubbel check om te kijken of onderstaande lijst kan werken. Vooral mobo+cpu en ram twijfel ik over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een pc voor mijn moeder. Die zal er office programma's mee draaien, webbrowsen en eventueel met foto's werken. De reden dat ik gekozen heb voor een wat sterkere cpu is vanwege het idee dat de pc dan langer mee zal gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €500 exclusief verzendkosten. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog helemaal niets aan componenten. Randapparatuur is al aanwezig.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een soort van sanity check of de samenstelling hieronder zal werken en of vooral het moederbord + cpu combinatie een juiste keuze is. Verder kan er weinig mis mee zijn volgens mij.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een pc voor mijn moeder. Die zal er office programma's mee draaien, webbrowsen en eventueel met foto's werken. De reden dat ik gekozen heb voor een wat sterkere cpu is vanwege het idee dat de pc dan langer mee zal gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €500 exclusief verzendkosten. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog helemaal niets aan componenten. Randapparatuur is al aanwezig.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een soort van sanity check of de samenstelling hieronder zal werken en of vooral het moederbord + cpu combinatie een juiste keuze is. Verder kan er weinig mis mee zijn volgens mij.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 136,50 | € 136,50 |
| 1 | ASRock B450M-HDV | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Fractal Design Focus G Mini | € 48,50 | € 48,50 |
| 1 | HyperX Fury black HX426C15FBK2/8 | € 59,20 | € 59,20 |
| 1 | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 68,50 | € 68,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 426,42 | |