Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackJack
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:10
Voor mijn hobby vind ik het leuk om schetsen van landschappen en gebouwen te maken. Dit doe ik momenteel gewoon op een kladblok, maar ik wil graag switchen naar een tekentablet. Hierbij zoek ik een tablet die ik buiten, of vanaf de bank kan gebruiken. Dus het liefst met scherm en draadloos.

Ik ben nog complete beginner, en kan niet veel tablets vinden die geschikt zijn voor gebruik zonder bureau. Ik zou graag net zo willen schetsen als nu, met een kladblok/tablet op schoot op de bank of buiten.

Zijn er mensen die me hierin zouden kunnen informeren?
Alles tips worden zeer gewaardeerd. :)

Alvast hartelijk bedankt!

EDIT:
Dit is mijn eerste uitstapje naar de digitale wereld op teken gebied. Daarom weet ik nog niet hoe het gaat bevallen en wil ik het graag betaalbaar houden. Is een budget van ongeveer 350 euro realistisch?

[ Voor 14% gewijzigd door JackJack op 20-02-2019 11:39 ]

Beste antwoord (via JackJack op 21-02-2019 09:48)

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Een ipad met pen? Wellicht 2de hands?

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Als budget niet uitmaakt, een wacom mobile studio pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackJack
Alternative schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:57:
Als budget niet uitmaakt, een wacom mobile studio pro ;)
Ik wil momenteel vooral kijken of het zal bevallen, en wil het daarom graag betaalbaar houden als dat mogelijk is. 2000 euro vind ik toch wat te prijzig ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackJack
Die is beter idd. Thanks!

Helaas is deze tenzij ik het verkeerd lees niet draadloos. Is het mogelijk om hier een bluetooth dongle of iets dergelijks voor te gebruiken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Een ipad met pen? Wellicht 2de hands?

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• JackJack
@Beta @Unidentified

Das geen slecht idee!

Waarschijnlijk ga ik wel voor een android tablet, omdat ik geen fan van Apple ben.
Wel lijkt het scherm me wat glad, maar hier zijn waarschijnlijk wel cover of iets dergelijks voor te krijgen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1193102

XP-Pen Artist 15.6 Pro een soort Drawing tablet met scherm zonder processor, harde schijf en geheugen is: de nauwkeurigheid en mogelijkheden zijn van een volstrekt ander niveau. Met een tekentablet kan je handgeschreven aantekeningen en schetsjes maken, maar zaken als 8192 drukniveaus, hoek- en rotatiedetectie, programmadetectie voor de sneltoetsen, aparte een scrollwheel voor in grafische programma's gebruikte functies .

Een Artist 15.6 Pro ( https://www.xp-pen.com/product/65.html ) op zich is vrij fantastisch. Je kan rechtstreeks op je scherm werken, met de nauwkeurigheid en de Ctrl-Z van digitaal tekenen en het vloeiende van traditioneel tekenen.

Ik moet echter zeggen dat het nog steeds erg aan voelt als digitaal tekenen, ook al is het nog zo vloeiend. Misschien heeft het te maken met het gladde scherm, of met de manier waarop de meeste tekenprogramma's werken, dat weet ik niet. Op zich is dat niet zo'n probleem - het werkt zeer aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1