Icloud verifiëren, vraag om toegangscode Iphone?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb van mijn macbook het wachtwoord van mijn account veranderd.
Daarna moest ik mijn Icloud weer koppelen/inloggen.
Nadat dit gedaan is vraagt de macbook met een Apple pop-up om mijn toegangscode van mijn Iphone.

Klopt het dat dit een normale manier is om dit te verifiëren?
Normaal krijg ik een 6 cijferig nummer op een IOS device om iets te bevestigen.

Ik weet niet hoe veel verschillende manieren Apple gebruikt om te verifiëren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:17

Kek

3flix

ja dat kan kloppen. is een eenmalige vraag voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:49
Ja, dit is om je iCloud-sleutelhanger opnieuw te synchroniseren. Aangezien je Mac opnieuw toegang wilt tot die sleutelhanger, vraagt ie om dat te verifieren vanaf een apparaat dat vertrouwd is met de sleutelhanger, of de toegangscode van dat apparaat.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Wordt de pincode van je telefoon dan ook ergens in Icloud opgeslagen?
Of hoe verifieert mijn Macbook dan mijn pincode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:57
De 6 cijfers worden gebruikt om de boel te encoderen, denk ik?

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Crxtreem schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:06:
Wordt de pincode van je telefoon dan ook ergens in Icloud opgeslagen?
Of hoe verifieert mijn Macbook dan mijn pincode?
De pin dient om de keybag te unlocken waarmee je iCloud-keychain versleuteld is. Die staat niet in iCloud. Zie het als een wachtwoord voor je password manager die je in moet vullen. Enkel het juiste wachtwoord kan het unlocken, maar de password manager slaat dat wachtwoord natuurlijk niet op.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ok,

Maar toch vind ik het vaag.

Ik log in op mijn Macbook in op Icloud en mijn Macbook vraagt om de toegangscode van mijn telefoon.
Dat betekend dan toch dat mijn toeganscode van mijn telefoon ook in de Cloud opgeslagen wordt?

Je zou eigenlijk toch kunnen verwachten dat die code alleen op mijn telefoon bekend is en opgeslagen is.
Niet op andere apparaten in mijn cloud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Crxtreem schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:47:
Ok,

Maar toch vind ik het vaag.

Ik log in op mijn Macbook in op Icloud en mijn Macbook vraagt om de toegangscode van mijn telefoon.
Dat betekend dan toch dat mijn toeganscode van mijn telefoon ook in de Cloud opgeslagen wordt?

Je zou eigenlijk toch kunnen verwachten dat die code alleen op mijn telefoon bekend is en opgeslagen is.
Niet op andere apparaten in mijn cloud?
Nee, de pincode van je telefoon wordt niet opgeslagen in je iCloud, maar je iCloud sleutelhanger is versleuteld met de pincode. Het is een asymmetrisch encryptiesystem dus vanuit de data in de iCloud is je pincode niet te achterhalen, maar met de pincode is die data wel te ontsleutelen. Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is uitgelegd zo, het kan best lastig zijn om te begrijpen als je geen kennis van encryptie hebt. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1