over mijn slot

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[topic=190826]

ik ben dus net begonnen met PHP en heb er (nog) geen *** verstand van... toch aan de hand van een manual een gastenboek in elkaar gezet en ik krijg plotseling een vage foutmelding waar ik geen raad mee weet.. met de search kan ik niks vinden en op andere sites lukt het me ook niet (het zal ongetwijfeld ergens staan maar je verzuipt in de informatie en, voor mij, ingewikkelde termen). Dus ik vraag het hier in alle onschuld op GoT aan mensen ipv. wazige zoekmachines en krijg allerlei nuttige tips... maar dan zit mn topic opeens op slot :? (door vakantiemod Cham als ik me niet vergis). Zo ga je toch niet met elkaar om? Dat topic was voor mij een belangrijke informatiebron om verder te kunnen.. en dat het voor de diehards een piece of cake is heb ik natuurlijk niks aan.

Ik vind dit gewoon een trieste gang van zaken.. en daarbij heb ik in de bijna 2 jaar dat ik op GoT zit nog _NOOIT_ een slot op mijn naam gehad, en nu heb ik er dus 1 en dat op deze manier.. ik vind dit erg jammer.

• Exirion
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik weet zelf helemaal niks van PHP, maar wel van programmeren. Ik heb de foutmelding bekeken, en er staat notabene een regelnummer in vermeld. Met wat PHP documentatie moet je daar dus absoluut uit kunnen komen. Dat geldt voor syntax errors in talen van Basic tot C++, en ook voor scripttalen zoals PHP. Als je opzoekt wat de foutmelding precies betekent en dan kijkt welke regel de fout veroorzaakt, dan moet daar toch wel zelf uit te komen zijn :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

De oplossing voor je probleem was reeds gegeven voordat er een slot op kwam, dus wat is het probleem?

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 10:29

Bene

list incomprehension

d00d! Chem heeft wel gelijk - doe maar eens een GoT search.

Je zoekactie naar 'header information' leverde 79 resultaten op.

• Palomar
  • Niet online
ja goed.. maar ik weet dus niet zo veel van programmeren (alleen basic en een beetje java) dus veel in die documentations zegt me zo weinig.. ook zoeken op 'Header' levert wel resultaten op maar ik zou niet weten wat nou bij mijn probleem van toepassing is. Het is wel makkelijk om UTFS of RTFM manual te roepen maar als alles echt allemaal nieuw voor je is weet je echt niet waar je moet zoeken en welke info nuttig danwel waardeloos is..

maarja.. sorry dan maar voor de overlast met mn topic....... zal in het vervolg wel 10x uitkijken voor ik weer een topic post..

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 14:11 schreef Exirion het volgende:
[...]Ik heb de foutmelding bekeken, en er staat notabene een regelnummer in vermeld. Met wat PHP documentatie moet je daar dus absoluut uit kunnen komen. [...]
ja dat regelnr. verwees dus naar een lege regel...

begrijp me niet verkeerd.. ik ben echt geen lamzak die anderen mn problemen maar laat oplossen.. maar ik kwam er gewoon echt niet uit.

• Exirion
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 24 juli 2001 14:24 schreef rick_h het volgende:
ja dat regelnr. verwees dus naar een lege regel...
Da's inderdaad eigenaardig...
begrijp me niet verkeerd.. ik ben echt geen lamzak die anderen mn problemen maar laat oplossen.. maar ik kwam er gewoon echt niet uit.
Als je een foutmelding op een lege regel krijgt kan ik me daar iets bij voorstellen ja :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

mijn uitleg was toch duidelijk?
zo niet contact me on icq
dan wil ik je nog wel ff helpen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

wat is er erg aan een slotje? :?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

reden voor het slotje was wel duidelijk vermoed ik?

Wat ik je nog als hulp kan bieden: het is NIET zo dat die regel leeg zal zijn als hij daar een header-already-sent error opgeeft. Een witregel is OOK text.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Ik ben t met Rick_h eens dat er VEEL te vaak "UTFS" of SEARCH geroepen wordt, voornamelijk door users, that is :P . Als iedereen dat gaat roepen, waar is tweakers dan nog voor nodig......ik bedoel, zo'n beetje alles is vast wel één keer als vraag langsgeweest, dus kun je bij elke topic één reactie plaatsen : "search" en dan slotje erop............

• Palomar
  • Niet online
ik heb het probleem inmiddels al wel opgelost, mede dankzij de reacties. Maar ik ben nog steeds van mening dat het topic niet dicht hoefte..
Op dinsdag 24 juli 2001 14:44 schreef Paz het volgende:
wat is er erg aan een slotje? :?
het gaat om het principe.. ik ben onterecht bestraft voor iets. Dat jou en 10duizend anderen zoiets niks uitmaakt is jullie keuze. Als ik na 2 jaar serieuze/nuttige posts opeens onterecht bestraft word met en slotje vind ik dat mn goede reputatie geschaad wordt.

En dat de reden voor het slotje zo duidelijk zou zijn slaat natuurlijk nergens op; alles wat hier op GoT gevraagd wordt staat wel érgens op internet of in een documentation. Dit forum is nou juist om elkaars kennis te delen en om het elkaar wat makkelijker te maken. Als je alles dicht gaat gooien wat ook evt. wel ergens anders zou kunnen staan op internet dan is het einde natuurlijk zoek..

Maarja.. verder hierover discussieren heeft toch geen zin. De beslissing is genomen om mijn topic op slot te zetten en dat moet ik dan maar accepteren. Ik vind dit alleen wel een grote tegenvaller.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op woensdag 25 juli 2001 12:37 schreef rick_h het volgende:
het gaat om het principe.. ik ben onterecht bestraft voor iets. Dat jou en 10duizend anderen zoiets niks uitmaakt is jullie keuze. Als ik na 2 jaar serieuze/nuttige posts opeens onterecht bestraft word met en slotje vind ik dat mn goede reputatie geschaad wordt.
Denk je nu werkelijk dat je een slechte reputatie krijgt vanwege een slotje? :? |:(

Er zijn wel ergere dingen in het leven dan een slotje krijgen.... jemig...

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Palomar
  • Niet online
Op woensdag 25 juli 2001 13:29 schreef Devster het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat je een slechte reputatie krijgt vanwege een slotje? :? |:(

Er zijn wel ergere dingen in het leven dan een slotje krijgen.... jemig...
ja doh maar daar gaat het nu toch niet om |:( ik zal er geen seconde van wakker liggen maar als ik een serieus topic plaats wens ik niet zomaar door iemand de les te worden gelezen door hem te locken.. maarja zo gaat dat de laatste tijd steeds vaker op GoT. Voor je een topic plaatst moet je je wel 10x bedenken of je het wel echt zal gaan doen omdat het antwoord misschien wel ergens anders vermeld staat.

en iedereen zal me wel een zeiker of mierenneuker vinden maar zulk soort dingen gebeuren steeds vaker dat topics onterecht op slot gaan. Bij anderen en nu bij mij en ik zeg er wat van omdat ik het er niet mee eens ben.

maarja laat verdere reacties maar achterwege anders wordt het weer een flame enzo en daar heb ik ook geen zin in met dit mooie weer :P

case closed
Pagina: 1