Alarm voor thuis

Pagina: 1
Acties:

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Hallo,

Ik ben voor thuis op zoek naar een draadloos alarm systeem.
Het hoeft geen hoogstaand systeem te zijn, maar wel iets wat gewoon goed werkt zonder allerlei vage problemen of moeilijke configuratie.

Nu heb ik 3 systemen aangeboden gekregen:

- Ajax systeem
- Jablotron ja101 systeem
- Aritech ats1500a-ip systeem

Dit is tevens de volgorde op prijs van goedkoop naar duur.

Ik moet zeggen dat het Ajax systeem me het meeste aanspreekt. Een app met geweldig veel functies, mooie componenten, makkelijk uit te breiden en het jeweller draadloos protocol.

Echter is het Ajax systeem volledig app bestuurd en cloud gebaseerd.
Dit houdt in, mocht het bedrijf Ajax omvallen dat het alarm in feite waardeloos is of nog tot zeer basis functies wordt beperkt. Ze zouden ook opeens maandelijkse kosten kunnen gaan vragen wat ze nu niet doen.

Zover ik weet is dit niet het geval bij de Jablotron en bij de Aritech zeker niet.

Is dit denken jullie een terechte zorg en slim om rekening mee te houden? Ik zie dat mensen hier in reviews eigenlijk meestal niet bij stil staan.

Welk systeem zouden jullie aanraden?

Op de zaak heb ik een vergelijkbaar Aritech systeem en ben erg tevreden. Echter is dit wel een paar honderd euro duurder die ik natuurlijk liever zou besparen. De Jablotron zou dan een mooie middenweg zijn.

Groeten Tim

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:43
Als je van het voortbestaan van Ajax afhankelijk zou zijn, dan zou ik er ook niet aan beginnen.

Maar volgens mij maakt het systeem alleen gebruik van internet en/of GSM voor de communicatie en beheer van het systeem.
Het monitoren kan je zelf doen maar ook uitbesteden aan een onafhankelijk beveiligingsbedrijf naar eigen keuze. Je bent dus niet van Ajax afhankelijk.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Jablotron is een leuk systeem. Nederlandse inkoper: PG Security Systems.
Zelf jaren gewerkt met Honeywell Galaxy. Wel ouderswets maar werkt super!
Ook heel mooi: vanderbilt (maar zeer aan de prijs).

2x BambuLab H2C 3D printer - Elegoo Saturn 16K Resin printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• detim
JukeboxBill schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:45:
Als je van het voortbestaan van Ajax afhankelijk zou zijn, dan zou ik er ook niet aan beginnen.

Maar volgens mij maakt het systeem alleen gebruik van internet en/of GSM voor de communicatie en beheer van het systeem.
Het monitoren kan je zelf doen maar ook uitbesteden aan een onafhankelijk beveiligingsbedrijf naar eigen keuze. Je bent dus niet van Ajax afhankelijk.
Als ik er een meldkamer op zet blijft het inderdaad werken mocht ajax omvallen.

Echter kan ik dan zover ik weet niets meer instellen, niet meer vergrendelen met hun app, geen meldkamer wijzigen etc.
Ik weet ook niet hoe het dan gaat als er bijvoorbeeld een batterij leeg is van een sensor, waarschijnlijk moet je dan in de app de sabbotage melding weg duwen, maar dat zou dan ook niet gaan.
Dus na een tijdje is het dan klaar lijkt me.

• jddominguez
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-01-2024
Je kunt natuurlijk van fabrikanten nooit weten of ze "omvallen" ja of nee. Maar wat ik begrepen heb is dat het bedrijf $insert bedrijfsnaam een groot succes is. Dus de kans dat deze er over 10 jaar niet meer is, is nihil.

Maandelijkse kosten zullen er nooit gaan komen, in de sommige andere landen waarin ze dit leveren hebben ze niet veel te besteden dus om hier maandelijkse kosten voor te gaan berekenen past niet in hun bedrijfspolicy.

Goed dat je hier allemaal rekening mee houd en er stil bij staat, maar ik verwacht geen "problemen" met de keuze van een bepaald systeem of waar je keuze ook op zou vallen.

Succes met de beslissing!

Modbreak:Leuk dat je er werkt, maar dit komt meer over als een reclameblok.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 20-02-2019 12:18 ]

SR+/Wit/Zwart/Aero/Besteld: 03/10, RN: 03/10, VIN:04/11, SMS: -, E-mail: 11/11, Ophaalafspraak -

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:46
Zie je 'zelf configuratie' zitten? Zo kun je met een stukje domotica zelf aan de slag.
Op https://www.robbshop.nl/ kun je veel vinden hiervoor.

• detim
JL-IP(!) schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:55:
Zie je 'zelf configuratie' zitten? Zo kun je met een stukje domotica zelf aan de slag.
Heb zelf Domoticz draaien voor een aantal dingen met Zwave.
Het werkt, maar ben niet helemaal te spreken over de stabiliteit en heb er mijn handen best vol aan gehad.

Wil het alarm dus het liefste gescheiden houden.

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:24
En dan klapt je domotica servertje er uit en je hebt geen inbraak meer.....
Neem dan een systeem wat kan integreren met domotica systemen. Dan weet je zeker dat alles goed werkt.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Niet zelf gaan liggen klooien als het gaat om veiligheid. Lekker door een erkende installateur laten doen. Zoek een installateur die voor 1500-2000 euro gewoon een net systeem installeert en je bent klaar. Goedkoop is duurkoop bij dit soort dingen.

• detim
Ga denk ik voor de jablotron

1 bediendeel
4 ir
2 magneetcontact
Installatie aan huis
950 euro, lijkt me prima

De aritech kwam rond de 1400 uit

• Barry_1989
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-12-2021
Aritech niet om dat ik er werk maar om dat het beter materiaal is als de rest,
er bestaat ook een APP voor en het is incert gekreurd.

Nooit geen problemen mee draaid heel stabiel.

Our house in the middle of the street

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Aritech. Onder het mom van "ik heb hem zelluf ook" . Zoals voorganger zegt: zeer stabiel, technisch goed spul. Geen bouwmarkt kwaliteit.

Verder: Hangt in ieder bedrijf, da's niet voor niks...

edit: heroverweeg nog het draadloze aspect. Bedraad is altijd probleemlozer. En kies bij de PIR's voor radar/infrarrood gekoppelde bewegingssensoren, scheelt in valse meldingen van bijvoorbeeld een spin.

[ Voor 34% gewijzigd door gysman11 op 27-02-2019 13:22 ]

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:12
detim schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:56:
Ga denk ik voor de jablotron

1 bediendeel
4 ir
2 magneetcontact
Installatie aan huis
950 euro, lijkt me prima

De aritech kwam rond de 1400 uit
Imiddels een paar maanden later. Ik ben mij ook aan het orienteren. Door wie heb je de installatie laten doen? Mag ook via PB.

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-01 21:23

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Ik heb (2014) zelf een Jablotron 100 (GSM + LAN) geinstalleerd
Kan niet anders zeggen een top systeem!
Degelijk betrouwbaar spul en een groot assortiment sensoren (zowel bedraad als draadloos)

De configuratie gaat via USB of LAN met een Windows only app (FLink) maar het werkt ook op een Mac met b.v. Parallels

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
Onlangs een nieuw alarm systeem gekocht van Ajax. Werkt voortreffelijk tot heden, echter de sim kaart die als backup moet dienen in het geval internet eruit ligt herkent het systeem niet. Het is een prepaid T-mobile kaartje met 10 euro beltegoed. In een phone werkt ie, is geactiveerd, kan ermee bellen, sms-en en internetten. Er zijn een aantal parameters in te stellen in de app van Ajax en volgens mij staan die correct:

APN: internet of smartsites.t-mobile
gebruikersnaam: tmobile
wachtwoord: tmobile

Alle varianten al geprobeerd, ook gebeld met T-mobile maar de kaart lijkt goed te werken.
Iemand hier die me een duwtje in de goede richting kan geven?

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:50
Misschien verwacht hij een bepaalde pincode of juist geen pincode?

• Neggs
akatar schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:43:
Misschien verwacht hij een bepaalde pincode of juist geen pincode?
Goede tip - inderdaad moet die eerst uitstaan en dat heb ik wel gedaan maar vergeten hier te melden, sorry!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-01 20:58

painkill

Pain(k)(ill)

Kan er ook mee te maken hebben dat die sim kaart van t-mobile niet bedoeld is voor m2m (machine to machine) verkeer en daardoor geblokkeerd word. Maar kan ook een verkeerde apn zijn bijvoorbeeld.

Om on topic te blijven, in de professionele markt zie je veel Aritech, Alphatronics en VanderBilt.
Alle drie goede ervaringen mee en inclusief app etc.. Mocht je er 1 kunnen krijgen als particulier dan zou ik voor VanderBilt (SPC) gaan, via webbrowser in te stellen en wij plaatsen tegenwoordig niet veel anders meer.

Mijn SNES verzameling!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 22:41

fmb

Ik was er toevallig ook afgelopen weekend mee bezig. Liep tegen 3 dingen aan:
1. Pincode moet uitstaan (zoals hierboven gezegd]
2. Vinkje bij ignore errors moest aanstaan
3. Simkaart/provider moet 2G ondersteunen, de Smarthub ondersteunt alleen 2G

Heb kort een succesvolle verbinding gehad met een Vodafone prepaid simkaart en kon ook via de smarthub interface het prepaid tegoed opvragen. Maar de Smarthub heeft erg slecht bereik op de huidige positie in het huis. Ga komend (lang) weekend hem verplaatsen en hier aangeven of ik hem werkend heb met de prepaid simkaart.

[ Voor 9% gewijzigd door fmb op 19-05-2020 22:31 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• Neggs
fmb schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 00:04:
3. Simkaart/provider moet 2G ondersteunen, de Smarthub ondersteunt alleen 2G
Dat is hem dus - na contact met de support blijkt dat de hub alleen 2g ondersteunt en mijn kaartje van tmobile niet meer. Tmobile stopt met 2g in 2020, KPN in 2025. De hub2 kan wel 3g aan (en 2 simkaarten) dus even kijken hoe ik dat ga oplossen. Als 2g eruit gaat is dat voor mij geen optie, een nieuw alarm moet toch wel een jaartje of 10 meekunnen.

Bedankt voor de tips, ben benieuwd of het bij jou werkt!

• fmb

fmb

Neggs schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:22:
[...]

Dat is hem dus - na contact met de support blijkt dat de hub alleen 2g ondersteunt en mijn kaartje van tmobile niet meer. Tmobile stopt met 2g in 2020, KPN in 2025. De hub2 kan wel 3g aan (en 2 simkaarten) dus even kijken hoe ik dat ga oplossen. Als 2g eruit gaat is dat voor mij geen optie, een nieuw alarm moet toch wel een jaartje of 10 meekunnen.

Fijn dat je het gevonden hebt!

Ik laat het hier weten. Klusje staat op mijn todo lijst (best lange lijst in nieuwbouwwoning) en wil dit weekend er mee verder.

Overigens is mij het verschil tussen een M2M kaart en een gewone simkaart niet duidelijk. Los van "M2M" is speciaal voor communicatie tussen machines ontwikkeld. Blijft bij mij de vraag:
1. Wat kan wel met een M2M kaart en niet met een gewone simkaart?
2. Wat is het voordeel van een M2M kaart; goedkoper, betrouwbaarder, veiliger, ...

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• Neggs
fmb schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Fijn dat je het gevonden hebt!

Ik laat het hier weten. Klusje staat op mijn todo lijst (best lange lijst in nieuwbouwwoning) en wil dit weekend er mee verder.

Overigens is mij het verschil tussen een M2M kaart en een gewone simkaart niet duidelijk. Los van "M2M" is speciaal voor communicatie tussen machines ontwikkeld. Blijft bij mij de vraag:
1. Wat kan wel met een M2M kaart en niet met een gewone simkaart?
2. Wat is het voordeel van een M2M kaart; goedkoper, betrouwbaarder, veiliger, ...
Volgens mij heeft een m2m kaart een vast ip en hogere prioriteit op de mast en derhalve bij enorme drukte meer garantie op data overdracht. Maar verder zijn de protocollen volgens mij hetzelfde.

• fmb

fmb

fmb schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 00:04:
... Ga komend (lang) weekend hem verplaatsen en hier aangeven of ik hem werkend heb met de prepaid simkaart.
Niet aan toe gekomen afgelopen weekend, maar staat nog op de "todo" lijst!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Leuk voor een studentenkamertje ofzo, maar ik zou liever niet zelf thuis fröbelen voor een compleet alarmsysteem. Een beetje goed alarm moet gewoon sabotage-veilig zijn, backup-batterij hebben en als het kan redundant (zowel vaste-lijn als 3G). Een echte inbreker weet de zwakke plekken wel te vinden. Als die je Raspberry Pi'tje ziet, zal die zich een breuk lachen ;).

Het zal ook nog eens meevallen in de premie van je inboedelverzekering als je gekwalificeerd spul hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 27-05-2020 13:09 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:46
AW_Bos schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:06:
[...]

Leuk voor een studentenkamertje ofzo, maar ik zou liever niet zelf thuis fröbelen voor een compleet alarmsysteem. Een beetje goed alarm moet gewoon sabotage-veilig zijn, backup-batterij hebben en als het kan redundant (zowel vaste-lijn als 3G). Een echte inbreker weet de zwakke plekken wel te vinden. Als die je Raspberry Pi'tje ziet, zal die zich een breuk lachen ;).

Het zal ook nog eens meevallen in de premie van je inboedelverzekering als je gekwalificeerd spul hebt.
Voor 'echte' inbrekers misschien wel maar niet voor de gelegenheid inbrekers (80% van de jaarlijkse totale inbraken) die een laptop op tafel zien staan. Echte inbrekers plannen de inbraak en weten waarom ze het doen.

Verder valt het reuze mee qua percentage die je als korting krijgt mocht je gekwalificeerd spul in huis hebben.

• Kapotto
  • Laatst online: 13:25
JL-IP(!) schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:46:
[...]

Voor 'echte' inbrekers misschien wel maar niet voor de gelegenheid inbrekers (80% van de jaarlijkse totale inbraken) die een laptop op tafel zien staan. Echte inbrekers plannen de inbraak en weten waarom ze het doen.

Verder valt het reuze mee qua percentage die je als korting krijgt mocht je gekwalificeerd spul in huis hebben.
Dan ga ik je helaas moeten teleurstellen. De gelegenheidsdief die een deur of raam heeft geforceerd, zal pas worden gededecteerd Als de deur opengaat of de pir detector iemand ziet. De gelegenheidsdief heeft dan nog tijd genoeg om de laptop mee te grissen. Eventuele particuliere beveiligingsorganisatie of politie die bij een alarm gewaarschuwd zijn, zijn dan te laat.

• fmb

fmb

Neggs schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:22:
[...]

Ik heb de hub nog niet verplaatst, maar keek vandaag toevallig op het moment dat er wel verbinding was. Het werkt hier dus!
GSM bereik binnenshuis is dus wel een aandachtspuntje.

Hier twee screenshots it de Ajax app, benieuwd hoe lang die 5 euro beltegoed mee gaat. De helft is al op ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azS4yzlXsacErxxDw0EJ_oflGoI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xooPAoWkTunlHQK5zkxt2NwH.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOKqXnarzN9lI9y3S5f7Vo0h2T0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vPPo1BXzme70Ag1PnOa3aDCp.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 6% gewijzigd door fmb op 21-06-2020 16:52 ]

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:55
Na 14 jaar trouwe dienst begint mijn Jablotron alarm 60 serienu gebreken te vertonen
-Lipjes kunststof houders breken, is met lijmen een beetje te fixen
-Pir sensors beginnen random te alarmeren
-Rook detector werkt veel te laat.

Aangezien er voor deze serie bijna geen nieuwe spullen meer te koop zijn en 2e hands waarschijnlijk dezelfde ellende gaat geven moet er maar eens iets nieuws komen. Helaas verkoopt jablotron niet meer zo maa aan particulieren. Tijd om eens verder te kijken.

Mijn oog viel ook op Ajax, wat mij nog wat tegen houdt is de cloud en de 2g gsm verbinding.
Wat ik nu heb
1 x centrale met PSTN kaart
2 x Brandmelder
2 x PIR
7 x Deurcontact
4 x Glasbreuk melder
1 x Bedraad deur contacten garage
1 x Sirene
2 x handzender
1 x keypad

Nieuwe systeem Hub 2
2 x Pir met camera
7 x deurcontact
1 x sirene
2 x handzender
1 x keypad, misschien niet nodig als de app goed werkt.
3 x glasbreukmelder
2 x brandmelder

totaal ~ 1600 euro

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

• fmb

fmb

habbekrats schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:18:
Nieuwe systeem Hub 2
2 x Pir met camera
7 x deurcontact
1 x sirene
2 x handzender
1 x keypad, misschien niet nodig als de app goed werkt.
3 x glasbreukmelder
2 x brandmelder

totaal ~ 1600 euro
Bedoel je met Sirene een binnen of buiten sirene? Ik zou in ieder geval beide nemen. Die binnen is handig, gaat piepen als je binnenkomt zodat je weet dat het alarm aanstaat.

Kloppen de aantallen wel?
Mis een deurcontact voor de garage en een glasbreukmelder.

De afstandbediening heb ik ook aangeschaft, maar gebruik hem nooit. Zat aan mijn sleutelbos, maar drukte meermaals per dag per ongeluk (door sleutels die ertegenaan drukken) de paniekknop in. Die kun je natuurlijk ook uit zetten, maar de andere knoppen druk je net zo makkelijk in.

App en keypad is voor mij prima. Zou altijd minimaal 1 keypad nemen.

edit: sorry voor alle typo's, typte vanaf mobiel maar lette niet goed op de autocorrectie

[ Voor 5% gewijzigd door fmb op 14-06-2020 21:58 ]

• habbekrats
@fmb
Ik heb nu 2 jablotron keys, die zijn mooi verzonken. De Ajax lijken mij wat groter.

De Jablotron breukmelders zijn maar een meter of 4, de Ajax tot 9 meter. E zitten nu 3 in de kamer wat ik wil terug brengen naar 2. Ik ben ook nog in dubio of ik de pir met of zonder camera neem, aaangezien om het huis ook camera's heb. Zou mooi zijn als bij detectie de camera beelden per app verzonden konden worden, maar even checken hoe dit gaat via

• fmb

fmb

habbekrats schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:16:
@fmb
Ik heb nu 2 jablotron keys, die zijn mooi verzonken. De Ajax lijken mij wat groter.

De Jablotron breukmelders zijn maar een meter of 4, de Ajax tot 9 meter. E zitten nu 3 in de kamer wat ik wil terug brengen naar 2. Ik ben ook nog in dubio of ik de pir met of zonder camera neem, aaangezien om het huis ook camera's heb. Zou mooi zijn als bij detectie de camera beelden per app verzonden konden worden, maar even checken hoe dit gaat via
Succes met kiezen :-)

Ik ben in ieder geval een tevreden Ajax gebruiker. Installatie gaat ook best eenvoudig en de app werkt goed.

• habbekrats
Omdat de 2G hier belabberd slecht is en de meeste providers hier niet veel energie meer insteken maar een s een mailtje naar suport Ajax gestuurd. Al snel antwoord terug, nieuwe modellen staan in de planning voor dit jaar. Verder geen toezeggingen. Alleen met Ziggo internet connectie vind ik een risico, bij de eerste beste stroomhik ligt dat er direct uit, Moden e router in de lucht houden maakt iet veel uit aangezien de wijkkast hier in de buurt schijnbaar geen stroom reserve heeft.

Ik heb nog een andere mogelijkheid door een 4g dongle in mijn Asus router te steken.

• Neggs
habbekrats schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:24:
Omdat de 2G hier belabberd slecht is en de meeste providers hier niet veel energie meer insteken maar een s een mailtje naar suport Ajax gestuurd.
Om deze reden heb ik de Hub plus gekocht, deze ondersteunt 3g.
Verder werkt het systeem hier nu paar maanden en zeer tevreden over.

• meermarco
  • Laatst online: 15:34
Ik heb zelf een Aritech alarmsysteem. Gekoppeld aan een meldkamer. Gedeeltelijk draadloos.
Wat betreft korting op je inboedel: Vaak is dat enkel als het systeem jaarlijks gekeurd wordt. TEVENS, is je inboedel ENKEL verzekerd als het alarm dan aanstaat. Dat was 10 jaar geleden zo in ieder geval. Kan zijn dat het anders is. Maar voor die 10-50 euro korting per jaar ga ik het systeem niet jaarlijks laten keuren. En straks loop je eens weg, zet je het alarm niet aan, en ben je dus niet verzekerd. Kijk dit goed na....

• habbekrats
Neggs schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:21:
[...]

Om deze reden heb ik de Hub plus gekocht, deze ondersteunt 3g.
Verder werkt het systeem hier nu paar maanden en zeer tevreden over.
na ik begrepen heb wordt 3G nagenoeg gelijk opgeruimd met 2G door de meeste providers, de vrijgekomen ruimte gaat dan naar 4-5G.

Voor 2G kan ik dit nog begrijpen aangezien de introductie hiervan in 1992 was. 3g was in 2001.
Volgens de wiki : In Nederland stopt Vodafone per 2020 met het doorgeven van mobiel internet via het 3G-netwerk en KPN per 2022. KPN houd tot 2025 2G in de lucht echter nieuwe simkaarten zouden hier geen gebruik van kunnen maken, ik heb hier nog een vraag uit staan bij KPN. Daarom zijn 2e hands KPN simkaarten op dit moment nog wel wat waard.

Ik zou hier om heen kunnenwerken door mijn asus router (AC87) van een 4G stick te voorzien zodat ik daar een data verbinding backup heb. Wel dien ik de router dan te voeden met een UPS ( al of niet 230V).
Bij de laatste stroomstoringen bleef KPN en Ziggo 4G nog wel een tijd in de lucht.

update 18-7
Binnenkort komt de hub2 plus op de markt met 2/3/4G gsm optie. Maar eens kijken wat dat moet opbrengen. Apart dat het niet hub 3 gaat heten, zou het zoeken een stuk vereenvoudigen.
Alternatief kan zijn om een ouder model heel goedkoop te scoren. Hub 1 heeft de eol status heb ik gelezen krijgt nog x jaar veiligheids en verbeteringen maar geen nieuwe opties meer.
Onder tussen ook nog eens Hikvision tegen gekomen, ziet er erg plastic uit, geen klasse 2 en enorm veel alie namaak meuk met problematische chinese/engelse gehackte software erin.

[ Voor 20% gewijzigd door habbekrats op 18-07-2020 13:21 ]

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:57
Misschien kan ik mijn vraag hieronder plaatsen zonder een nieuw topic te hoeven aanmaken. Zo niet, kan een mod natuurlijk anders besluiten.

Ik wil een alarmsysteem voor mijn woning aanschaffen, met name voor buiten om te kunnen zien wie er tijdens onze afwezigheid op ons terrein komt en om door zichtbare camera's kwaadwillenden af te schrikken. Ik denk aan 2 max 3 camera's en kom bij een zoektocht uit bij Verisure (op aanraden van kennis) en vond zelf Feenstra. Bij de laatste heb je voor 1100- 1250 euro twee camera's inclusief montage en abo.

Heeft iemand ervaringen met deze bedrijven, zoals vakkundigheid en prijs/ kwaliteit? tnx

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sinds kort thuis het Ring V2 alarm (met Ring Camera's) en dat werkt echt fantastisch, dat kan ik van harte aanbevelen @twodigits

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Seppe92
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-07-2021
videobewaking zou ook geen kwaad kunnen.
Gehoord over frequente inbraken
*knip*
Als je probeert te helpen, link dan niet meteen een random bedrijf.

[ Voor 45% gewijzigd door tweakduke op 11-07-2021 10:24 ]

Pagina: 1