Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1183518

Topicstarter
Mijn vraag
Sinds kort krijg ik op mijn Panasonic Lumix de melding "instelknop is niet in de juiste positie". Ik kan dan niks met de camera. Een paar keer uit en aanzetten helpt wel, de camera doet het dan weer maar het is erg irritant en het is natuurlijk niet goed.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Of hoe ik het kan oplossen?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lumix is zowel erg nieuw als erg oud; over welk type hebben we het hier? Had je mogelijk al contact gezocht met de verkoper (als de camera nog geen 3 jaar oud is ongeveer) of misschien al gebeld met Panasonic?

Het kan natuurlijk een defect zijn maar ook een software-bug. Allicht dat je ergens in het menu (als dat er uberhaupt is) kan terugvinden of/welke firmware je hebt op de camera?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn excuus :)
Ik heb een Lumix DMC-FZ300.
De verkoper is er niet meer en nog niet met Panasonic gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03 14:38

-36-

Trust me. I'm an amateur

Misschien te simpel gedacht maar kan het niet uit de vraag opmaken: heb je al geprobeerd aan de modus-draaiknop (bovenop naast de flitser) te draaien?

[ Voor 14% gewijzigd door -36- op 20-02-2019 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@-36-
Ja dat doe ik dan als eerste en op een gegeven moment gaat ie het wel weer doen maar dit is natuurlijk niet goed. En als ik dat eerst moet doen voordat ik en foto kan maken, ben ik natuurlijk te laat voor het perfecte plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inmiddels met Panasonic gebeld en mijn camera gereset. Kijken of het nu verholpen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS9
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-07-2022
Defect Panasonic Lumix FZ300

Mijn fotocamera Panasonic Lumix FZ300 gaf al enige tijd met regelmaat een melding in het LCD scherm aan: 
“Instelknop is niet in de juiste positie”, ongeacht in welke positie de instel/modusknop staat.
Ik kan dan nìet fotograferen. 
Alleen de camera een of meerdere keren uit/aanzetten helpt, maar dat is zeer frustrerend, de mooie vogel (oid) wat ik wilde fotograferen is dan natuurlijk al weg!
Op internet zag ik dat meerdere mensen tegen ditzelfde probleem aanlopen, en alleen resetten naar fabrieksinstellingen werd als mogelijk oplossing genoemd. Resetten heeft bij mij niets geholpen helaas.
Ik heb de camera daarom voor onderzoek en reparatie opgestuurd naar het Repaircentrum van Panasonic (Bergen op Zoom).
Heel snel kreeg ik onderstaande reactie terug:
“Wij hebben vastgesteld dat uw camera af en toe een verkeerde modus aangeeft op het lcd-scherm als gevolg van een defect in de modusschakelaar. Deze prijsopgave is voor het vervangen van het deel van de behuizing bovenzijde camera met modusknop en onderliggende schakelaar, in totaal €141,09.”.

Het kost dus wat (helaas was de camera inmiddels ouder dan de garantie), maar ik ben erg blij dat het nu duidelijk is wat er aan de hand is en dat het nu gemaakt kan worden.
Ik deel dit hier voor een ieder die dit probleem ook heeft en naar een oplossing zoekt ☺️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakkie1946
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik reageer op vorenstaand bericht, aangezien ik niet precies weet hoe ik een nieuw onderwerp moet starten.
Ik heb een Panasonic camera DMC FZ300. Sinds enkele weken functioneert de zoomhendel boven op de camera soms wel en soms niet. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Ik heb al geïnformeerd wat de reparatiekosten kunnen zijn. Die zijn echter dermate hoog dat het niet lonend is. Gelukkig heb ik aan de zijkant ook nog een zoomknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxit
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03 11:57
Op YouTube is een eenvoudige oplossing te vinden voor de haperende instelknop en zoomhendel:
YouTube: Simple Fix for Zoom Lever or Mode Dial Problem on Panasonic FZ300330

Bij mijn FZ300 hielp het om de zoomhendel 2 minuten heen en weer te bewegen, waarna deze weer normaal functioneerde.
Pagina: 1