Vraag

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:22
Beste tweakers,

Helaas is vanavond mijn iPhone 7 dood gegaan. Ik was erg blij met deze telefoon en ben eigenlijk vanaf de iPhone 3GS al bij de iPhones

Nu zie ik steeds vaker dat andriod sneller nieuwe features ontwikkeld dan iPhone en quanprijsverhouding goedkoper is

Omdat ik totaal niet bekend ben met andriod heb ik dus ook geen ervaring. Nu weet ik dus niet welke versie het beste is en natuurlijk welke toestel vergelijkbaar maar het liefst beter is dan mijn iPhone 7

Wat mij wel leuk lijkt is om mirrorlink te hebben. Dit omdat mijn vw polo van eind 2014 dit ondersteund en ik benieuwd ben of dit echt handig is of totaal nutteloos

Mijn budget is max rond de 800€. Maar het liefst goedkoper natuurlijk. Heeft iemand hier tips?

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Android is een OS. er zijn vele merken en modellen die Android gebruiken als OS.

Als je meer Apple gear hebt, zou ik bij Apple blijven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je voor honderden Euro's al in de Apple Store hebt zitten, zou ik sowieso bij Apple blijven. Tenzij je 100% zeker weet dat je al die apps / muziek / films / etc. nooit meer wil gebruiken.

Op de Frontpage stonden de afgelopen maanden meerdere reviews/round-ups omtrent smartphones; sowieso Android-based maar ook prijstechnisch etc.

Persoonlijk, zeker als je alleen toestel wil kopen en die wil combineren met een SIM-only (dus geen dikke rekening elke maand), kan je bij Android al terecht vanaf een Eurootje of 250 (buitenlands / midrange) maar dat kan ook, net als bij Apple, oplopen naar meer dan 1000 Euro.

reviews: Android One-telefoons rond 200 euro
reviews: Smartphone Best Buy Guide - December 2018

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 19-02-2019 22:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jboy1991
Hackus schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:19:
Android is een OS. er zijn vele merken en modellen die Android gebruiken als OS.

Als je meer Apple gear hebt, zou ik bij Apple blijven
Heb hier alleen een iPad pro. Verder niks qua Apple. De reden dat ik denk over te stappen is omdat vaak andriod toesteken meer bieden tegen een goedkopere prijs.

En helaas is dit mijn 3 e toestel dat net een half jaar na de garantie het begeeft.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jboy1991 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:22:
[...]

Heb hier alleen een iPad pro. Verder niks qua Apple. De reden dat ik denk over te stappen is omdat vaak andriod toesteken meer bieden tegen een goedkopere prijs.

En helaas is dit mijn 3 e toestel dat net een half jaar na de garantie het begeeft.
Je hebt gewoon garantie volgens de Nederlandse wetgeving. niet 2j, zoals velen denken. je hebt recht op een deugdelijk product.

verder zou ik ff wachten op de Galaxy s10

YouTube: Samsung Galaxy S10 - OFFICIAL TRAILER

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 19-02-2019 22:28 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400

MAX3400

@Hackus De S10 heeft geruchten vanaf 899 Euro; dat is al 12% boven genoemd budget. Daarnaast, en ik denk dat @Jboy1991 daarnaar op zoek is; het is zeer lastig om "performance" tussen Apple en "Android" te vergelijken en dan zeker als je ineens een SD855 als CPU krijgt.

• Jboy1991
MAX3400 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:30:
@Hackus De S10 heeft geruchten vanaf 899 Euro; dat is al 12% boven genoemd budget. Daarnaast, en ik denk dat @Jboy1991 daarnaar op zoek is; het is zeer lastig om "performance" tussen Apple en "Android" te vergelijken en dan zeker als je ineens een SD855 als CPU krijgt.
En zie dat het toestel 20 feb mogelijk word aangekondigd waarbij de release date ook nog niet bekend is? Zit nu zonder phone dus wil natuurlijk zo snel mogelijk 1. Maar omdat er zoveel keuze is qua andriod toestellen. Weet ik echt niet welke toestellen nu vergelijkbaar of beter zijn binnen de budget die ik heb

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

huawei mate 20(pro)
oneplus 6T
galaxy s9

• MAX3400

MAX3400

@Jboy1991 Alle T.net artikelen over smartphones sinds 01-01-2018

Andersom; je topicstart (hoe vervelend het ook klinkt) laat nog niet zien wat je wel al had gelezen, gevonden, over twijfelt, etc.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik heb in mijn omgeving veel mensen terug zien komen die van IOS naar Android zijn gegaan.

Een nadeel van dure androids is ook dat ze veel sneller dan IPhones in waarde dalen.

| live and give like no one else |

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 17:21

Matszs

><>

Op Android gebied is er een breed aanbod in diverse toestellen met zo hun eigen voordelen. Zo is voor mij persoonlijk de software een belangrijke factor (goede UI, snelle updates, etc), waardoor mijn voorkeur gaat naar de telefoons van Google zelf, de Google Pixel (2, 3) (XL).

Mocht je meer een toestel willen hebben voor de prijs/kwaliteit (wat ik uit je TS haal) zou ik kijken naar bijvoorbeeld een OnePlus (bijvoorbeeld OnePlus 6T) toestel. Maar ga vooral kijken naar wat je zelf belangrijk vindt (camera, softeware, hardware, vingerafdruk scanner voorkant/achterkant, ... je kan van alles bedenken) en lees wat andere Tweakers over toestellen schrijven.

Het is trouwens Android en niet Andriod >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Matszs op 19-02-2019 22:45 ]

• Jboy1991
3x3 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:41:
Ik heb in mijn omgeving veel mensen terug zien komen die van IOS naar Android zijn gegaan.

Een nadeel van dure androids is ook dat ze veel sneller dan IPhones in waarde dalen.
Wat voor reden geven zij dan op om toch weer terug te gaan? Ik begin namelijk de laatste iPhones erg duur te vinden. Dit terwijl je de zelfde functies met bijv een Android phone hebt voor 350€ bijv.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Jboy1991 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:56:
[...]

Wat voor reden geven zij dan op om toch weer terug te gaan? Ik begin namelijk de laatste iPhones erg duur te vinden. Dit terwijl je de zelfde functies met bijv een Android phone hebt voor 350€ bijv.
Het ecosysteem en verdienmodel is fundamenteel anders. Daarmee ook je gebruikerservaring.

| live and give like no one else |

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

kies een deftige android zoals oneplus dan heb je een goede android ervaring en het is goedkoper dan samsung of apple

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:53

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

@Jboy1991 begin eens met aan te geven wat je belangrijk vind in een telefoon? Denk aan:
Formaat
Camera
Accu
Schermtype
NFC
3,5mm jack
etc.
etc.

Dan kunnen we je ook beter adviseren. Nu roept iedereen zijn/haar favoriete Android. In dat kader:
Huawei P20 Pro, puur en alleen omdat ik em zelf heb en die mij goed bevalt ;)

Steam/Discord: Flimovic

• Jboy1991
Bedankt voor jullie reacties. Uiteindelijk na veel reviews en telefoons geprobeerd te hebben. Heb ik toch maar een iPhone XR gehaald.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zoals Hackus al zei, had je beter garantie kunnen claimen. Zo'n toestel hoort langer dan 2,5 jaar mee te gaan. Dat kan alsnog: een tweedehands iPhone 7 levert nog aardig wat op.

• Jboy1991
GlowMouse schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:25:
Zoals Hackus al zei, had je beter garantie kunnen claimen. Zo'n toestel hoort langer dan 2,5 jaar mee te gaan. Dat kan alsnog: een tweedehands iPhone 7 levert nog aardig wat op.
Gelijk hebben en gelijk krijgen is een verschil natuurlijk. Daarnaast viel de defect sowieso niet onder de garantie (iPhone is defect geraakt na het vervangen van de accu door mijzelf. Dure les ik weet het )
Pagina: 1