Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-09 14:28
Sinds ik mijn nieuwe build heb gemaakt krijg ik de volgende bluescreen. Ik krijg deze blue screen als ik het spel World of Tanks speel. Ik heb het nog niet ervaren bij andere games (kan ook komen omdat ik 99% World of Tanks speel).

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/QcJsc1h

en

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/QHyq7gN

Mijn build:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 159,90€ 159,90
1Asus ROG Strix B450-I Gaming€ 157,-€ 157,-
1Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING€ 345,-€ 345,-
1NZXT H200 Wit€ 85,95€ 85,95
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 123,90€ 123,90
1Corsair RM550x Zwart€ 106,52€ 106,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 978,27

CPU draait gewoon op stock koeler max. 70 graden. Tijdens gamen schommelt het rond de 60 graden.
GPU draait rond de 50-60 graden.
RAM draait gewoon op 3000mHz (net gecheckt in BIOS).

Wat ik al geprobeerd heb:
-Dit lijstje af te werken: https://windowsreport.com...isition-with-raised-irql/
-GPU drivers zijn up-to-date februari 2019
-CPU drivers zijn gedownload en geïnstalleerd
-Bluetooth en WiFi drivers updaten
-BIOS is geflasht naar nieuwste versie.

Weet iemand nog raad?

[ Voor 5% gewijzigd door Jeanke117 op 19-02-2019 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:20
Ik zie dat de meeste issues bij aansturingen van apparaten komen (Bluetooth, externe HDD etc).

Kijk eens of je Chipset drivers kan bijwerken.
De nieuwest is van vorige maand zie ik.
En neem ook gelijk de SATA drivers mee.

https://www.asus.com/us/M...GAMING/HelpDesk_Download/

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:32
Zet je geheugen eens wat lager.
bluetooth en/of wifi tijdelijk uitschakelen in apparaatbeheer.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
@Wylana Alle drivers zijn up-to-date Allemaal gedownload vanaf de ASUS support site.
@Tens Bluetooth en Wifi zijn uitgezet, stond ook in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Dan verder gaan met het controleren van je HDD.

Command prompt openen als Administrator en het commando SFC /Scannow uitvoeren. Kijk of hier issues in gemeld worden.

Daarna chkdsk /r uitvoeren en kijk of er zaken gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Wylana schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:04:
Dan verder gaan met het controleren van je HDD.

Command prompt openen als Administrator en het commando SFC /Scannow uitvoeren. Kijk of hier issues in gemeld worden.

Daarna chkdsk /r uitvoeren en kijk of er zaken gefixed worden.
Dit staat ook in de handleiding die ik gelinkt heb, maar levert geen resultaat op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Lees de minidumps eens uit (C:\Windows\Minidumps) met een tool (BlueScreenView bijvoorbeeld) en kijk eens welk bestand de oorzaak is van de crash(es)?

Eventueel nog Event Logs (Logboeken) nakijken tentijde van de crash ?

• Jeanke117
Wylana schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:56:
Lees de minidumps eens uit (C:\Windows\Minidumps) met een tool (BlueScreenView bijvoorbeeld) en kijk eens welk bestand de oorzaak is van de crash(es)?

Minidumps zal ik doen. Event log had de vorige keer alleen de melding gegevens dat een profiel van Outlook niet goed ingesteld was. Maar ik zal hier naar kijken vanavond.

Het is nu ook gebleken dat het ook bij andere spellen is. Na 5 minuten een spel gestart en gespeeld te hebben geeft die blue screen. Terwijl ik daarvoor een uur wat op google was aan het opzoeken.

• Jeanke117
Wylana schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:56:

ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+1c4c69 fffff802`6deab000 fffff802`6e91a000 0x00a6f000 0xa45bf00a 19-5-2057 10:04:10 Microsoft® Windows® Operating System NT Kernel & System 10.0.17763.316 (WinBuild.160101.0800) Microsoft Corporation C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe

Dit programma is het probleem volgens bluescreenview. Op Google zie ik zo 1-2-3 geen echte fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
ntoskrnl is Windows.

Zoals Tens al voorstelde zet je geheugen lager, probeer 2133 JEDEC.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bij een bluescreen verschijnt een melding op het scherm. Kun je die melding volledig opschrijven?

Een ntoskernel melding is vaak niet de oorzaak maar het gevolg. Bij bluescreens ligt de werkelijke oorzaak dan verder terug. Daarom is het van belang de hele debug reeks uit een dump te vermelden.

De meest voor de hand liggende oorzaken zijn drivers en hardware.

Windows 10 installeert soms standaard drivers bij een update, maar die werken niet altijd goed en ze zijn te generiek. Het is daarom verstandig om handmatig drivers van de leverancier (moederbord en Intel) opnieuw te installeren. Bij het handmatig installeren geef je dan op waar de driver staat. Dat voorkomt dat Windows denkt dat er al een driver aanwezig is en de update niet uitvoert.

Heb je toevallig printerdrivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Kan je eens posten welke software je allemaal hebt?
In 1 van je screenshots staat dat je Win32kfull.sys bestand faalt.

Dit kan komen doordat software/drivers dwars liggen en het probleem veroorzaken.

Aangezien we alle drivers al hebben vervangen en het systeem aangeeft dat er niks met de Windows bestanden aan de hand is (SFC /scannow commando) zou het daar door komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik dacht dat die plaatjes het niet deden. Maar nu ik ze gekopieerd en bekeken heb is het een stuk duidelijker. Er is een probleem om een "lock" te verkrijgen. Een lock is exclusieve toegang tot een resource, hier is het een "raised IRQL". IRQL betekent "Interrupt Request Level". Dat is waarschijnlijk een driver probleem. Of indirect: een probleem met hardware. KeRaiseIrql() is de aanroep (call) die daar bij hoort. Die aanroep wordt uitgevoerd door het systeem, maar aangeroepen door een driver, vandaar dat het probleem zich in het systeem voordoet, maar waarschijnlijk elders veroorzaakt wordt, dat kan de driver zijn of de hardware.

Een langdurige lock kan ontstaan als een lock is verkregen (exclusieve toegang), maar die wordt niet vrijgegeven ("unlock"). Dat ontstaat soms door een programmeerfout en soms door een hardwareprobleem.

Deze link geeft enkele tips: https://appuals.com/fix-k...isition-with-raised-irql/

Naast de daar genoemde drivers kan het ook aan een printer driver liggen. De oplossing kan worden gevonden door je systeem te minimaliseren door een voor een drivers te deinstalleren of hardware te verwijderen. Zodoende kun je de oorzaak van het probleem isoleren.
Pagina: 1