Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Op dit moment schrijf ik mijn master scriptie bij een grote coorporate, waarbij ik een onderwerp heb wat erg veel interesse heeft bij het hoger management. Hoewel de verwachtingen steeds hoger worden en dit bedrijf mij graag wil aannemen (onderhandelingsgesprekken zijn nog niet gestart), geven mijn scriptiebegeleiders vanuit de universiteit aan dat ik meer ruimte moet innemen en met mijn bevindingen meer respect moet afdwingen.

Nu is deze wereld nieuw voor mij en ben al over de moon dat ik een borrel mag organiseren om mijn bevindingen te bespreken. Toch zijn er veel nieuwe inzichten het bedrijf binnen gekomen en heb ik een erg breed netwerk vanuit de universiteit aangeboord voor de interviews.

Voor een baan sta ik best afwachtend in, tegelijk ben ik redelijk nog onder de indruk van seniors, managers etc. Mijn scriptiebegeleiders van de universiteit geven aan dat dit een doorbrekend onderzoek is en door deze inzichten mijn positie moet afdwingen. Nu heb ik geen idee hoe dit hoort en vraag eigenlijk hoe de inzichten het best te verkopen als onderhandelingspositie bij een aanlopend sollicitatiegesprek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:02

g0tanks

Moderator CSA
Als je kritisch bent, vind je zelf echt dat het zo baanbrekend is als je scriptie begeleiders beweren?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:44
Ik hoop dat het bij je universiteit verplicht is om je scriptie in het Engels te schrijven, mocht dit niet het geval zijn bied ik mij bij deze aan om je scriptie door te lezen en taalkundig te verbeteren..

In een eerste sollicitatie gesprek kan je aanhoren wat het aanbod is, om vervolgens in een tweede gesprek een onderbouwd tegenbod te doen.

Daarnaast; een baanbrekend onderzoek? Wat de huidige medewerkers niet zelf kunnen onderzoeken, bedenken of implementeren? Geen idee hoe baanbrekend je onderzoek daadwerkelijk is, ik zou eerst maar even een gesprek of aanbod afwachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:58
Probeer jezelf niet te overschatten. Ik heb al zoveel gasten gezien van de universiteit, die denken gelijk in te stappen als nieuwe CEO. In de praktijk lijkt dit vies tegen te vallen omdat je met mensen te maken hebt en de kennis vaak ook nog niet 100% is.

Je geeft al zelf aan dat je onder de indruk bent van de omgeving en mensen, dat hoort allemaal bij je leerproces & ontwikkeling. Zorg dat je vooral ijzersterk bent op de inhoud (daar ben je al goed mee op weg zo te horen) en hoe je het gaat realiseren en onderbouw dit met feiten. De universiteit en leraren, staan in de meeste gevallen wat verder af van het bedrijfsleven. Het bedrijfsleven is vooral geld gedreven (ook met innovatie moet het terugverdient worden). Als jij dus de volgende verkooptopper of techniek hebt bedacht met een plan om het te realiseren, dan zal je die wel krijgen. Dan begint de echte strijd pas om je doel te bereiken.

Helaas geef je de sector en je richting van het onderzoek niet aan, dus startsalarissen kan ik niet direct noemen. Zorg vooral dat je een leertraject krijgt om jezelf te ontwikkelen.

Loop niet naast je schoenen, werk hard en kom met goede plannen, dan komt het succes van zelf zeer snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
een masterscriptie is maar so-so, het is immers geen phd.

Zaken als '[dat] er veel nieuwe inzichten het bedrijf binnen gekomen' moet je niet te veel van aantrekken. Dagelijks lopen er hbo-mensen af te studeren bij een bedrijf en krijgen complimenten te horen dat het zo veel oplevert voor hun bedrijf (uit deftigheid) om vervolgens in een la te belanden. Daarnaast is het bij hbo-scripties sowieso de bedoeling dat jouw afstudeerstuk inzichtvolle zaken oplevert voor de organisatie waar je afstudeert. Ten tweede komt het imho een beetje vreemd over dat een uni zo loopt aan te sturen op het jezelf vestigen binnen het bedrijf - terwijl juist op de uni je wordt verwacht onafhankelijk onderzoek te verrichten dat veel breder gaat dan voor 1 bedrijf (anders dan bijv. hbo). Als je masterscriptie alleen maar gericht en van toepassing is binnen 1 bedrijf dan vraag ik me af of je scriptiebegeleiders wel juist bezig zijn.

Al met al vind ik het allemaal een beetje vreemd verhaal.

[ Voor 24% gewijzigd door CyberMania op 19-02-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Spin1 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:53:
Op dit moment schrijf ik mijn master scriptie bij een grote coorporate, waarbij ik een onderwerp heb wat erg veel interesse heeft bij het hoger management. Hoewel de verwachtingen steeds hoger worden en dit bedrijf mij graag wil aannemen (onderhandelingsgesprekken zijn nog niet gestart), geven mijn scriptiebegeleiders vanuit de universiteit aan dat ik meer ruimte moet innemen en met mijn bevindingen meer respect moet afdwingen.

Nu is deze wereld nieuw voor mij en ben al over de moon dat ik een borrel mag organiseren om mijn bevindingen te bespreken. Toch zijn er veel nieuwe inzichten het bedrijf binnen gekomen en heb ik een erg breed netwerk vanuit de universiteit aangeboord voor de interviews.

Voor een baan sta ik best afwachtend in, tegelijk ben ik redelijk nog onder de indruk van seniors, managers etc. Mijn scriptiebegeleiders van de universiteit geven aan dat dit een doorbrekend onderzoek is en door deze inzichten mijn positie moet afdwingen. Nu heb ik geen idee hoe dit hoort en vraag eigenlijk hoe de inzichten het best te verkopen als onderhandelingspositie bij een aanlopend sollicitatiegesprek.
Ik neem aan dat je je scriptie toch gaat openbaren uiteindelijk en de bevindingen openbaar zullen worden. Jouw onderzoek en jouw bevindingen zullen door iedereen kunnen worden gelezen en bedrijven kunnen daarvan profiteren, denk ik. Je kunt hiermee natuurlijk flink scoren omdat jouw naam onder de scriptie staat en hiermee je een reputatie kan opbouwen op dit gebied.

Het auteursrecht van je scriptie is een goede vraag. Je werkt samen met de universiteit/scriptiebegeleider en denk dat jullie samen auteursrechthebbende zijn (moet ik opzoeken). Je moet ervoor zorgen dat die corporate dat niet kan claimen, dat ze hebben bijgedragen aan jouw onderzoek etc (laat ze er inhoudelijk niet aan bijdragen en deel je scriptie niet met ze voordat het gepubliceerd/voltooid en af is). Verder wat heb je afgesproken in de stageovereenkomst? Auteursrechten zouden ze niet moeten krijgen op het stuk, dat is een beperking van jouw vrijheid die scriptie te publiceren waar je wilt (of een scriptieprijs waarbij je het stuk publiceert). Een goede scriptie kan je in boekvorm zelfs publiceren, de universiteit is dan niet je grootste vijand meestal maar die corporate weet ik niet?

Ik ga ervanuit dat jouw bevindingen inderdaad doorbrekend zijn, is niet aan mij te beoordelen, en ook niet aan anderen op dit forum trouwens..... Jouw vraag is jouw vraag, en ik ga van jouw informatie uit. De posts hier lijken te insinueren dat je jezelf niet moet overschatten en je maar Hbo of student etc bent. Ik vind dat niet echt een goed advies. Je bent waard wat jij vindt dat je waard bent. Ook zou ik me door het management niet zo laten beïnvloeden. Wees sterk en zakelijk hierin.

Je onderhandelingspositie versterken. Goede vraag. Ik zit even te denken. Blijf juist onafhankelijk in je onderzoek en bind je niet teveel met die corporate. Indien ze inhoudelijk erbij betrokken zijn moet dat ergens zich vertalen in een wederkerig iets. Indien je voor die corporate specifieke problemen oplost dient dat zich inderdaad te vertalen in een quid pro quo. Een dienstbetrekking die kan je nu al afspreken. Het gebruik van de scriptie door de corporate kan je nu al iets over afspreken. Je wil niet dat ze jouw bevindingen claimen als eigen onderzoek. Laat ze niet scoren met jouw verhaal.

Ik denk dat de universiteit inderdaad bedoelt dat jij nu aan het schrijven bent tegen een minimale vergoeding en jij straks met lege handen kan staan (omdat ze er veel aan hebben wat jij doet en jij nu een lage stagevergoeding krijgt). Ik zou het denk ik meer gaan benaderen als een overeenkomst van opdracht ipv een "scriptiestage", goed werk is niet gratis. Ga op tijd aan tafel zitten.

Laat je niet kisten.

[ Voor 5% gewijzigd door LucyLG op 19-02-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Zonder dat je iets deelt over de inhoud van je scriptie kan ik geen oordeel geven over hoe waardevol je mogelijk bent voor een bedrijf.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
3x3 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:38:
Zonder dat je iets deelt over de inhoud van je scriptie kan ik geen oordeel geven over hoe waardevol je mogelijk bent voor een bedrijf.
Dat vraagt TO ook niet toch ;-) Hij vraagt wat hij moet doen indien dat het geval is. Wie kan dat overigens echt beoordelen...behalve het cijfer wat hij krijgt.

Laten we TO echt helpen hierin en hem niet downgraden bij voorbaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:46
Welke positie moet je afdwingen en hoe?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Taigu schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:40:
Welke positie moet je afdwingen en hoe?
Indien je een scriptie zit te schrijven welke bijdraagt aan een specifieke vraag van die corporate mag je best iets verwachten. Lees mijn post hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
President schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:59:
Ik hoop dat het bij je universiteit verplicht is om je scriptie in het Engels te schrijven, mocht dit niet het geval zijn bied ik mij bij deze aan om je scriptie door te lezen en taalkundig te verbeteren..
Ik heb volgens mij nog geen één topic in dit sub-forum gezien waarbij het ging over een scriptie/thesis en er niet iemand dacht grappig te zijn om hier over te zaniken. Het is gewoon niet relevant om gebaseerd op een forum topic te gaan klagen over iemands taal in zijn scriptie.

Over het algemeen worden master studenten niet gezet op dingen die echt belangrijk voor een bedrijf kunnen zijn. Simpelweg omdat je niet het risico wil lopen dat die student tegenvalt. Het voordeel is wel dat als ze echt van je onder de indruk zijn, dat ze veel veiliger je een fatsoenlijk aanbod kunnen doen. Ik zou hun gewoon eerst een aanbod laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Sissors schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:41:
[...]

Ik heb volgens mij nog geen één topic in dit sub-forum gezien waarbij het ging over een scriptie/thesis en er niet iemand dacht grappig te zijn om hier over te zaniken. Het is gewoon niet relevant om gebaseerd op een forum topic te gaan klagen over iemands taal in zijn scriptie.

Over het algemeen worden master studenten niet gezet op dingen die echt belangrijk voor een bedrijf kunnen zijn. Simpelweg omdat je niet het risico wil lopen dat die student tegenvalt. Het voordeel is wel dat als ze echt van je onder de indruk zijn, dat ze veel veiliger je een fatsoenlijk aanbod kunnen doen. Ik zou hun gewoon eerst een aanbod laten doen.
Nou die corporate kan wel gaan zwaaien met die scriptie. Ze kunnen het commercieel gebruiken voor hun business, bijvoorbeeld door de bevindingen over te nemen en te stellen dat hun werk etc in lijn is met wat de wetenschap ervan vindt etc.

Engels is wel een goed idee trouwens, ligt aan je onderwerp denk ik. En de afspraken met die corporate. Het is geen issue uiteraard maar voor TO wel een opsteker wellicht. Zaniken erover is inderdaad not done.

[ Voor 9% gewijzigd door LucyLG op 19-02-2019 21:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Spin1 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:53:

- een onderwerp heb wat erg veel interesse heeft bij het hoger management.
- de verwachtingen steeds hoger
- dit bedrijf mij graag wil aannemen
- een borrel mag organiseren om mijn bevindingen te bespreken
- veel nieuwe inzichten het bedrijf binnen gekomen
[...]
hoe de inzichten het best te verkopen als onderhandelingspositie bij een aanlopend sollicitatiegesprek.
Volgens mij heb je deze vraag al zelf beantwoord?
door deze inzichten mijn positie moet afdwingen
Zie hier boven. Wat moet er binnen het bedrijf nog afgedwongen worden dan - ze willen je in dienst nemen toch?
mijn bevindingen meer respect moet afdwingen
Deze opmerking snap ik niet gezien:
- een onderwerp heb wat erg veel interesse heeft bij het hoger management.
- de verwachtingen steeds hoger
- dit bedrijf mij graag wil aannemen
- een borrel mag organiseren om mijn bevindingen te bespreken
- veel nieuwe inzichten het bedrijf binnen gekomen
Hoe ver moet het bedrijf nog gaan: een fanclub voor je oprichten?

[ Voor 24% gewijzigd door CyberMania op 19-02-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:46
LucyLG schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:40:
[...]

Indien je een scriptie zit te schrijven welke bijdraagt aan een specifieke vraag van die corporate mag je best iets verwachten. Lees mijn post hierboven.
Zoals? Ik heb namelijk geen flauw idee wat voor een type functie/positie wordt bedoeld. Niet om iemand naar beneden te halen maar ik vraag me af hoe TS van zinnig advies te voorzien met de info uit zijn eerste post.

Andersom; als je een scriptie aan het schrijven bent die niet voldoet aan een specifieke vraag, dan zit je bij de verkeerde opdrachtgever/stageplek?

Als het onderzoek echt zo doorbrekend (baanbrekend?) is dan zou ik serieus overwegen om door te pakken naar een phd. Mogelijk gedurend een dienstverband bij die corporate.

[ Voor 11% gewijzigd door Taigu op 19-02-2019 22:01 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
CyberMania schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:48:
[...]

[...]

[...]

Volgens mij heb je deze vraag al zelf beantwoord?

[...]

Zie hier boven. Wat moet er binnen het bedrijf nog afgedwongen worden dan - ze willen je in dienst nemen toch?

[...]

Deze opmerking snap ik niet gezien:

[...]

Hoe ver moet het bedrijf nog gaan: een fanclub voor je oprichten?
Een fanclub allemaal prima. Het gaat hier om commerciele belangen. Waarom zou negatief? Wij weten toch niets van TO, wat heeft hij aan negatieve reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
LucyLG schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:56:
[...]

Een fanclub allemaal prima. Het gaat hier om commerciele belangen. Waarom zou negatief? Wij weten toch niets van TO, wat heeft hij aan negatieve reacties.
Het gaat hier helemaal niet om commerciële belangen. Het gaat hier om wetenschappelijk onderzoek.
En dan kan je wel onzin gaan uitkramen dat er iets aan verdiend moet worden: maar de universiteit, scriptiebegeleiders etc dan? en nee: het collegegeld is niet eens kostendekkend om die te financieren.

[ Voor 25% gewijzigd door CyberMania op 19-02-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
CyberMania schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:57:
[...]

Het gaat hier helemaal niet om commerciële belangen. Het gaat hier om wetenschappelijk onderzoek.
Vanuit wiens positie beoordeel je dat? Ik snap je punt hoor maar ik denk in voordeel van de TO, probeer er zoveel mogelijk voor TO uit te halen.

Onzin kraam ik zeker niet uit. Het is aan een ieder om een mening te hebben maar hier heeft TO niets aan.

Scripties kan je overal schrijven. Boeit bedrijven niet altijd veel, ze zien het wel wat eruit komt. Blijkbaar boeit het ze heel veel....Wetenschappelijk onderzoek is niet zo onafhankelijk meer indien je werkt en wordt betaald door een bedrijf, vind ik, dat dan weer wel.

TU Delft mag je je bevindingen, indien octrooieerbaar is kopen voor weinig en vervolgens een bedrijf mee starten. De universiteit heeft geen winstoogmerk.

[ Voor 33% gewijzigd door LucyLG op 19-02-2019 22:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CyberMania schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:57:
[...]

En dan kan je wel onzin gaan uitkramen dat er iets aan verdiend moet worden: maar de universiteit, scriptiebegeleiders etc dan? en nee: collegegeld is niet eens kostendekkend.
Als het "maar" dan wetenschappelijk is, dan staan ze toch niet te dringen om een baan aan te bieden? En de uni zou dan toch niet "hard pushen" om nog sterker en "groter" de scriptie op te zetten?

Er worden elk jaar tienduizenden scripties geschreven en maar 1 topic nu op GoT. Dus of @Spin1 heeft iets wat goud waard is of er spelen andere factoren die we niet kennen (of misschien niet eens mogen weten).

Sterker nog, maar puur ter info; als een scriptie, de inzichten en zeker de toepasbaarheid wel "geld" waard zijn, zou de uni allang het advies hebben gegeven om er een patent/octrooi op vast te leggen. Niet dat topicstarter zometeen een vette baan van €70K/jaar krijgt aangeboden en het bedrijf er met het intellectueel eigendom vandoor gaat à €2 miljoen per "toepassing".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
LucyLG schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:59:
[...]

Vanuit wiens positie beoordeel je dat? Ik snap je punt hoor maar ik denk in voordeel van de TO, probeer er zoveel mogelijk voor TO uit te halen.

Onzin kraam ik zeker niet uit. Het is aan een ieder om een mening te hebben maar hier heeft TO niets aan.

Scripties kan je overal schrijven. Boeit bedrijven niet altijd veel, ze zien het wel wat eruit komt. Blijkbaar boeit het ze heel veel....Wetenschappelijk onderzoek is niet zo onafhankelijk meer indien je werkt en wordt betaald door een bedrijf, vind ik, dat dan weer wel.

TU Delft mag je je bevindingen, indien octrooieerbaar is kopen voor weinig en vervolgens een bedrijf mee starten. De universiteit heeft geen winstoogmerk.
Volgens mij is de bedoeling van je scriptie om iets bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van jouw vakgebied - waar de rest van de wetenschap iets aan heeft en anderen vervolgens weer verder op kunnen doorbouwen. Volgens mij dient je masterscriptie niet primair niet om een slaatje uit te slaan voor jezelf. Althans dat is niet hoe de wetenschap in principe behoort te werken, omdat bijna geen enkel idee geheel isolaat (is dat een woord?) is ontstaan maar weer bouwt op allerlei ideeën van anderen (waar je ook niet voor betaald hebt toch). Daarbij wijs ik er nog even op dat dit meestal gefinancierd is uit publieke middelen (de uni, je opleiding etc).

[ Voor 18% gewijzigd door CyberMania op 19-02-2019 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
CyberMania schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:10:
[...]

Volgens mij is de bedoeling van je scriptie om iets bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van jouw vakgebied - waar de rest van de wetenschap iets aan heeft.
Dat kan. Een onderwerp van een scriptie kan ook door een bedrijf worden aangedragen echter. Dan heeft inderdaad iedereen er wat aan maar vooral dat bedrijf. Verder een scriptie schrijven waar het bedrijfsleven of jouw doelgroep niets aan heeft is slecht plan. Indien je in bepaalde sector wilt werken schrijf je over relevante zaken in die sector en niet over lucht die niets toevoegt. Helaas is dat wel hoe het werkt. In de medische industrie kan het anders liggen (een niet octrooieerbaar medicijn tegen kanker bijvoorbeeld) maar het bedrijfsleven an sich is wel zo,

[ Voor 35% gewijzigd door LucyLG op 19-02-2019 22:17 . Reden: off topic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LucyLG schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:13:
[...]

Voor 500 per maand zitten ze er dan goed bij want een docent van de universiteit beoordeelt het ook nog eens, in dit geval een professor.
offtopic:
We gaan mogelijk ietwat off-topic maar inderdaad hebben sommige personen (universiteit of elders) ook nog wel eens neven-diensten die wazig/schimmig zijn of niet eens gemeld hoeven te worden. Dat zou, voor een universitaire opleiding, absoluut "schandalig" zijn maar in andere takken van sport (politiek) zijn er zat zaken bekend waarbij A advies gaf aan B en B opdracht gaf aan C die dan weer BV D van eigenaar A inhuurde.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
MAX3400 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:15:
[...]

offtopic:
We gaan mogelijk ietwat off-topic maar inderdaad hebben sommige personen (universiteit of elders) ook nog wel eens neven-diensten die wazig/schimmig zijn of niet eens gemeld hoeven te worden. Dat zou, voor een universitaire opleiding, absoluut "schandalig" zijn maar in andere takken van sport (politiek) zijn er zat zaken bekend waarbij A advies gaf aan B en B opdracht gaf aan C die dan weer BV D van eigenaar A inhuurde.
Ik doelde niet op de universiteit eigenlijk. Die kennis kunnen ze sowieso delen als ze willen denk ik. Scriptiebegeleiders zijn denk ik mede-auteur en je scriptie ligt in de bibliotheek. Tuurlijk kan het zijn dat de professor het gebruikt, maar laat hem dan zeker even een goed cijfer geven ;-)

Het onderwerp van je scriptie moet je zelf goed onderzoek naar doen. Je schrijft voor jezelf en voor niemand anders. Je schrijft ook iets waar je zelf iets mee wilt. toch?

Indien je bij internationale corporate wilt werken ga je bijvoorbeeld niet opschrijven waarom deze in NL veel meer belasting moeten betalen. Indien je bij Greenpeace wilt werken ga je niet uitleggen waarom het milieu onzin is etc.

[ Voor 10% gewijzigd door LucyLG op 19-02-2019 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
LucyLG schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:29:

Het auteursrecht van je scriptie is een goede vraag. Je werkt samen met de universiteit/scriptiebegeleider en denk dat jullie samen auteursrechthebbende zijn (moet ik opzoeken).
Dit zegt de UvA: "Auteursrecht op eigen werk
Wanneer je een scriptie of paper schrijft, ben je de maker en heb je auteursrecht. Je hoeft niets te doen om je werk auteursrechtelijk te beschermen." ( http://uba.uva.nl/dienste...denten.html?1550612031107 ). Ik denk overigens niet dat de begeleider wordt gezien als mede-auteur, dit is redelijk vergezocht.
Je moet ervoor zorgen dat die corporate dat niet kan claimen, dat ze hebben bijgedragen aan jouw onderzoek etc (laat ze er inhoudelijk niet aan bijdragen en deel je scriptie niet met ze voordat het gepubliceerd/voltooid en af is).
Zolang TS geen arbeidsovereenkomst heeft blijft het auteursrecht bij hem rusten, tenzij er expliciet andersluidende afspraken zijn gemaakt. Een stage-overeenkomst of freelance wordt niet als arbeidsovereenkomst gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 19-02-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
CyberMania schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:36:
[...]

Dit zegt de UvA: "Auteursrecht op eigen werk
Wanneer je een scriptie of paper schrijft, ben je de maker en heb je auteursrecht. Je hoeft niets te doen om je werk auteursrechtelijk te beschermen." ( http://uba.uva.nl/dienste...denten.html?1550612031107 )

[...]

Zolang TS geen arbeidsovereenkomst heeft blijft het auteursrecht bij hem rusten, tenzij er expliciet andersluidende afspraken zijn gemaakt.
Bij een stageoverenkomst is het de maker die het auteursrecht heeft maar tevens vraag ik me af of de praktijk niet overruled kan worden indien er niets is afgesproken en die corporate bijdraagt als maker. Goede vraag!
Het auteursrecht hoeft overigens niet bij TO als maker te blijven liggen. Op basis van het contract kan hij het aan iemand anders overdragen. Zo zal bijvoorbeeld vaak in stagecontracten geregeld zijn dat de stagiair de rechten op het werk dat bij de stagegever wordt gemaakt, aan de stagegever worden overgedragen....

Wellicht zijn ze daarom zo geïnteresseerd.

[ Voor 3% gewijzigd door LucyLG op 19-02-2019 22:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Hoe ik het lees zijn je begeleiders en je opdrachtgever gewoon erg tevreden met je. Ze zeggen dit op deze manier om je te motiveren om zo door te gaan. Ik denk niet dat het veel meer is dan dat. Als het wel zo zou zijn, zou je al wel een contract voor je neus hebben gehad dat ze je aannemen per [datum afstuderen] à [salaris starter x 1,5].
Zolang je geen contract hebt weet je potentieel werkgever ook dat je vrij bent om te doen wat je wilt na afronding scriptie en die weet dus ook donders goed dat je naar de 'concurrent' kunt stappen. Dus zonder nog een contract zijn ze gewoon zeer tevreden met je en meer niet.

Maar mooi dat ze zo lovend over je zijn en dat ook laten blijken!
Pagina: 1