logingegevens schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:18:
LET OP!
in de voorwaarde staat dat er per garantieperiode maximaal € 5.000,- wordt uitgekeerd.
Dus bij een hoger bedrag zijn alle kosten boven de 5.000,- voor jezelf.
Verder zie ik in de algemene voorwaarde veel zaken staan waardoor men eronder uit kan.
Zoals dat ket veel zaken onder regulier onderhoud schaart en ze dus NIET uitbetalen.
Dan beland je in een kastje en muur spel tussen leverancier auto en verzekeraar. De leverancier heeft dan de auto NIEt goed afgeleverd volgens de laatste onderhoudsbeurten etc. en verwijst je dan naar de verzekeraar ( die vervolgens NIET uitbetaald)
Het is een juridisch bedrijf met als verdienmodel de schade NIET uit te betalen.
oftewel........ kun je het beter niet afsluiten en bidden op geen storingen
Ik heb de E600 die mij twee jaar garantie kostte, er met het grootste gemak uit gehaald. Vlak voor einde garantie is er zelfs nog een reparatie van een dikke E500 uitgevoerd. Overige reparaties bij elkaar opgeteld een kleine E2500.
Enige nadeel is een discussie die ik over een bijkomende reparatie heb gevoerd. Dat was een accu, niet de accu van de motor, niet de aandrijfaccu van het hybridesysteem, maar een 12-Volt accu verantwoordelijk voor het functioneren van allerlei rijsystematiek. Die is 3 keer onder garantie vervangen, maar de allerlaatste keer niet omdat het, jawel, een accu betrof. En die valt nimmer onder de dekking. Dat het drie keer eerder wel onder de dekking viel was een foutje. Nog nagedacht over rechtsbijstand, maar de auto ging de handel in een paar maanden later dus het er uiteindelijk maar bij laten zitten.
Kortom, binnen de voorwaarden geen enkel issue. Let ook op, dat de voorwaarden per aanbieder kunnen verschillen ook al is Autotrust de verzekeraar. Ik koop gezien de 6 (7?) reparaties in twee jaar voor een dikke E3500 en een even zo hoog bedrag aan onderhoud in ieder geval nooit meer een Mercedes
[
Voor 3% gewijzigd door
FirePuma142 op 31-03-2023 16:32
]