Iemand ervaring met Autotrust garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 18.474 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:58
Dag allen

Ik ben voornemens een auto aan te schaffen en die ik voor ogen heb wordt aangeboden met 6 maanden Autotrust garantie.
Voor zover ik het begreep heb je dan niet zozeer garantie bij de garage maar kopen zij dat als een soort verzekering af bij Autotrust

Heeft iemand hier er toevallig ervaring mee?

Louzy#2475

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:22
De Google reviews zorgen er voor dat ik niet al te veel waarde hier aan zou hechten...

Op hun trustpilot heeft 80% van de goede reviews geen claims ingediend en slechts een verzekering afgesloten, wat een vertekend beeld geeft.
En er staan er ook wat tussen zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://images2.imgbox.com/2e/35/v3X5XbKK_o.jpg
Ik weet niet hoe het met andere Tweakers zit, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad na een telefoongesprek met een verzekeraar dat ze "er echt voor mij zijn", waarna ik vrolijk Trustpilot op start om mijn fantastische gevoel met de wereld te delen.

[ Voor 64% gewijzigd door Pyramiden op 19-02-2019 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Hmm inderdaad.
Pyramiden schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:43:
Gaat het om een hoge waarde en/of groot risico op stukken om hier veel belang aan te hechten?
nee, 13.000 euro
lage km stand (60.000) uit 2015.

[ Voor 69% gewijzigd door louzy82 op 19-02-2019 21:50 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

louzy82 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:46:
nee, 13.000 euro
lage km stand (60.000) uit 2015.
Tenzij je bij Beun koopt, heeft de BOVAG tenminste 6 en maximaal 2 jaar "verplichte" garantie op alle voertuigen boven de €4500. Die is driedubbel afgedekt want: dealer, dan importeur, dan geschillencommissie BOVAG.

Sterker nog, op auto's van nog geen 4 jaar oud zit waarschijnlijk zelfs nog een gedeelte van de fabrieksgarantie zoals roest, bepaalde draaiende delen etc.

Autotrust, met alle respect, is dus een verzekering voor voertuigen die je dus niet bij een BOVAG-garage koopt en waar dus mogelijk (nadruk!!!!!!!) niet de hele historie of alles van bekend kan zijn.

Voor 13K kan je vast elders bijna dezelfde auto kopen bij een "betrouwbaarder" partij.

Just my 2 cents.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

louzy82 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:23:
Dag allen

Ik ben voornemens een auto aan te schaffen en die ik voor ogen heb wordt aangeboden met 6 maanden Autotrust garantie.
Voor zover ik het begreep heb je dan niet zozeer garantie bij de garage maar kopen zij dat als een soort verzekering af bij Autotrust

Heeft iemand hier er toevallig ervaring mee?
Laat je niet gek maken met dit soort praktijken. oa Bovag lees oa hier https://www.anwb.nl/jurid.../de-koop-sluiten/garantie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:03

DropjesLover

Dit dus ->

MAX3400 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:53:
[...]

Tenzij je bij Beun koopt, heeft de BOVAG tenminste 6 en maximaal 2 jaar "verplichte" garantie op alle voertuigen boven de €4500. Die is driedubbel afgedekt want: dealer, dan importeur, dan geschillencommissie BOVAG.

Sterker nog, op auto's van nog geen 4 jaar oud zit waarschijnlijk zelfs nog een gedeelte van de fabrieksgarantie zoals roest, bepaalde draaiende delen etc.

Autotrust, met alle respect, is dus een verzekering voor voertuigen die je dus niet bij een BOVAG-garage koopt en waar dus mogelijk (nadruk!!!!!!!) niet de hele historie of alles van bekend kan zijn.

Voor 13K kan je vast elders bijna dezelfde auto kopen bij een "betrouwbaarder" partij.

Just my 2 cents.
Bijna alle occasion dealers verkopen/adverteren auto's zonder bovag garantie en rekenen daar doodleuk €500 tot wel €800 extra voor.
Autotrust is goedkoper en zeggen het zelfde te dekken.

Ikzelf zou bij een auto van 4 jaar hoogstens het reguliere onderhoud verwachten. Waarschijnlijk is het een ex-lease die gewoon z'n onderhoud en eventuele mankementen al lang gehad en gerepareerd heeft.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@DropjesLover ben het voor een groot gedeelte eens met je stelling; ik weet even niet meer waar ik het heb gelezen en of het nog actueel is; de "inkoopprijs" voor een BOVAG-garantie is aanzienlijk lager dan wat er aan de klant wordt doorberekend. Of dit terecht/onterecht is, daar kunnen we het vast wel over eens zijn gezien de prijzen die je noemt.

Andersom, maar dat ben ik dan weer; ik betaal liever 800 Euro meer bij een erkend bedrijf, met een goed / lang bestaansrecht, een achterliggende importeur en relatief publiek opvraagbare levertijden van eventuele onderdelen dan dat ik "zomaar" zaken doe met een random Beun die via een andere manier de zaken probeert af te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Bedankt voor de reacties.

Ik zit in een tweestrijd.
Ja het zou de voorkeur hebben om een auto te kopen bij een bovag dealer met idem garantie. (maar de specifieke auto die ik zoek krijg ik daar nu niet gevonden, letterlijk in heel Nederland niet)

Maar de auto is pas 3 jaar oud, heeft slechts 60.000 gelopen, dealer onderhouden (aantoonbaar) dus dan is de verzekering minder noodzakelijk maar wel prettig als extraatje.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Hackus schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:58:
[...]

Laat je niet gek maken met dit soort praktijken. oa Bovag lees oa hier https://www.anwb.nl/jurid.../de-koop-sluiten/garantie
Ik snap even niet wat je hiermee bedoeld.
Bedoel je dat garantie sowieso een wassen neus is. Zowel bovag als autotrust?

Of bedoel je juist dat alleen bovag garantie te vertrouwen is?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

louzy82 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 23:10:
[...]

Ik snap even niet wat je hiermee bedoeld.
Bedoel je dat garantie sowieso een wassen neus is. Zowel bovag als autotrust?

Of bedoel je juist dat alleen bovag garantie te vertrouwen is?
zoals in de link staat

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:13
Wilde toch even reageren, omdat het bij mijn broer actueel is.

Voordat je die Autotrust garantie-verzekering zou willen overwegen; ga eerst maar eens heel goed uitkijken wat er allemaal NIET gedekt is.

Dat is veel meer dan er wel gedekt LIJKT te zijn. Uitsluitingen, uitsluitingen en nog eens uitsluitingen.
Als je al begrijpt wat er wel en wat er niet onder valt, want dan mag je wel een volleerd auto-technicus en jurist zijn.

Ik zal een update geven als er voor de claim van mijn broer duidelijkheid is. Vooralsnog lijkt het op een groot steekspel, waarbij Autotrust iedere keer iets nieuws bedenkt waarom het geen garantie zou zijn.

De wél gedekte zaken gaan trouwens nooit kapot, blijkt als je enige kennis van auto's hebt :P , ja echt waar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramfr
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-01 11:46
Heb afgelopen winter gebruik gemaakt van mijn Autotrust garantie voor het verhelpen van een lekke koppakking (Volvo v40 d2 met nog geen 70.000 km op de teller).
Het vervangen van de koppakking, vervangen van de distributieriem en het vlakken van de kop werden onder deze verzekering vervangen. De 'gebruiksvoorwerpen' als motorolie, oliefilter en koelvloeistof zijn voor eigen rekening (net als het eigen risico van 45 euro).

Het contact met Autotrust verliep goed, ze hebben netjes mijn claim behandeld en aanvullende vragen rondom de reparatie beantwoord (in tegenstelling tot de garage, maar dat is Autotrust niet aan te rekenen).

Ze bieden drie verschillende dekkingsniveau's waarbij telkens net ietsjes meer wordt gedekt onder de garantie.
Daarnaast hebben ze een aantal voorwaarden zie bijvoorbeeld hier: https://www.autotrust.nl/..._versie10-feb2018-web.pdf

Hier staan een aantal dingen tussen om rekening mee te houden:
  • Autotrust heeft een aantal garages waar de reparatie uitgevoerd moet worden, hier moet het probleem vastgesteld worden en ook gerepareerd worden.
  • Het probleem moet binnen X tijd worden gemeld, en moet binnen Y tijd zijn onderzocht door een garage van Autotrust
  • Er is een eigen risico bij iedere reparatie
  • De garantie wordt afgesloten voor een tijdsduur en een maximaal aantal kilometers, net welke eerder komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
@bramfr Zou je eens het bouwjaar van je auto kunnen vermelden en welke verzekering en voor welke duur jij exact had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramfr
robbvdb schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 02:05:
@bramfr Zou je eens het bouwjaar van je auto kunnen vermelden en welke verzekering en voor welke duur jij exact had?
De bouwjaar is van de auto is 2015, het betrof een ex-lease auto welke door de garagehouder is importeert.
Omdat de aanschafwaarde van de auto (voor mij) erg hoog was heb ik er voor gekozen om een 6 maanden verzekering af te sluiten met de meest uitgebreide dekking 'Exclusief'.

Inmiddels heb ik deze garantie weer met 12 maanden verlengd, puur voor het geval dat er nog iets aan het licht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
bramfr schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:32:
[...]

De bouwjaar is van de auto is 2015, het betrof een ex-lease auto welke door de garagehouder is importeert.
Omdat de aanschafwaarde van de auto (voor mij) erg hoog was heb ik er voor gekozen om een 6 maanden verzekering af te sluiten met de meest uitgebreide dekking 'Exclusief'.

Inmiddels heb ik deze garantie weer met 12 maanden verlengd, puur voor het geval dat er nog iets aan het licht komt.
@bramfr , dank voor je antwoord. Het lijkt misschien flauw dat ik naar details vraag, maar zo is het niet bedoeld. Puur om even een compleet beeld te krijgen.

Vooral bij verzekeraars gaat het niet zelden om de 'kleine lettertjes" en zeker om de voorwaarden.

In je eerdere post https://gathering.tweaker...message/62331492#62331492

noemde je namelijk in je link de standaard/extra dekking, nu de 'Exclusief'. Vanzelfsprekend zijn de dekkingen en zelfs voorwaarden anders.

Je hebt het nu over ex-lease-auto & ook dat de auto geïmporteerd is. Even om een helder beeld te krijgen, jij woont in Nederland, de auto WAS een voormalige leaseauto uit Duitsland of een ander land? ( zo ja, welk ander land).

Of ben jij Duits ingezetene en is het een Nederlandse ex-lease-auto welke naar Duitsland ging?

[ Voor 2% gewijzigd door robbvdb op 09-05-2020 09:18 . Reden: onder andere browser werkte de @bramfr niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramfr
robbvdb schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 02:09:
[...]

@bramfr , dank voor je antwoord. Het lijkt misschien flauw dat ik naar details vraag, maar zo is het niet bedoeld. Puur om even een compleet beeld te krijgen.

Vooral bij verzekeraars gaat het niet zelden om de 'kleine lettertjes" en zeker om de voorwaarden.

In je eerdere post https://gathering.tweaker...message/62331492#62331492

noemde je namelijk in je link de standaard/extra dekking, nu de 'Exclusief'. Vanzelfsprekend zijn de dekkingen en zelfs voorwaarden anders.

Je hebt het nu over ex-lease-auto & ook dat de auto geïmporteerd is. Even om een helder beeld te krijgen, jij woont in Nederland, de auto WAS een voormalige leaseauto uit Duitsland of een ander land? ( zo ja, welk ander land).

Of ben jij Duits ingezetene en is het een Nederlandse ex-lease-auto welke naar Duitsland ging?
De link was puur als voorbeeld bedoeld om aan te geven dat er best wel wat voorwaarden gekoppeld zijn aan de verzekering.

De auto is geïmporteerd uit België. Van wat ik heb kunnen achterhalen is de auto de eerste paar jaren in België gebruikt als leaseauto en vervolgens via een online veiling gekocht door de garagehouder. Deze heeft de auto naar Nederland gehaald en hier in Nederland op kenteken gezet.

Uiteindelijk heb ik de auto gekocht bij de garagehouder en direct een verzekering afgesloten bij autotrust (via de garagehouder).

Mocht je nog andere vragen hebben, let me know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-04 13:09
Gebruikte auto gekocht, levering komende week. Autobedrijf kan autogarantie.nl aanbieden, dit is onderdeel van autotrust.

Zou 600 euro kosten voor uitgebreide variant voor een half jaar.

Al surfende kom ik autobuddy.nl tegen. Dit is autogarantie waarbij je per maand betaalt en wat tot 2 jaar kan lopen (of bereiken maximale km. stand).

Dit zou op 50 euro per maand komen voor mijn auto. Naast dat het voordeliger is, heb je ook langer garantie.

Iemand ervaringen met autobuddy.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tegenvraag: waarom ga je je verzekeren tegen een defect wat je tijdig / mogelijk al ziet aankomen als je normaal omgaat met je spullen en ook regulier onderhoud laat uitvoeren?

Andersom: jij hebt dus een auto gekocht bij een non-BOAG-garage en/of er wordt geen mogelijkheid tot BOVAG-garantie verstrekt op de auto. Niet dat BOVAG heilig is maar allicht zou je een topic kunnen openen over welke auto, welke voorwaarden, etc. etc. Neem toch aan dat je voldoende voorkennis hebt om bij een gebruikte auto ook zelf in te schatten / uitzoeken wat er mis mee kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logingegevens
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-02-2024
LET OP!

in de voorwaarde staat dat er per garantieperiode maximaal € 5.000,- wordt uitgekeerd.
Dus bij een hoger bedrag zijn alle kosten boven de 5.000,- voor jezelf.

Verder zie ik in de algemene voorwaarde veel zaken staan waardoor men eronder uit kan.
Zoals dat ket veel zaken onder regulier onderhoud schaart en ze dus NIET uitbetalen.
Dan beland je in een kastje en muur spel tussen leverancier auto en verzekeraar. De leverancier heeft dan de auto NIEt goed afgeleverd volgens de laatste onderhoudsbeurten etc. en verwijst je dan naar de verzekeraar ( die vervolgens NIET uitbetaald)

Het is een juridisch bedrijf met als verdienmodel de schade NIET uit te betalen.

oftewel........ kun je het beter niet afsluiten en bidden op geen storingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

logingegevens schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:18:
LET OP!

in de voorwaarde staat dat er per garantieperiode maximaal € 5.000,- wordt uitgekeerd.
Dus bij een hoger bedrag zijn alle kosten boven de 5.000,- voor jezelf.

Verder zie ik in de algemene voorwaarde veel zaken staan waardoor men eronder uit kan.
Zoals dat ket veel zaken onder regulier onderhoud schaart en ze dus NIET uitbetalen.
Dan beland je in een kastje en muur spel tussen leverancier auto en verzekeraar. De leverancier heeft dan de auto NIEt goed afgeleverd volgens de laatste onderhoudsbeurten etc. en verwijst je dan naar de verzekeraar ( die vervolgens NIET uitbetaald)

Het is een juridisch bedrijf met als verdienmodel de schade NIET uit te betalen.

oftewel........ kun je het beter niet afsluiten en bidden op geen storingen
Ik heb de E600 die mij twee jaar garantie kostte, er met het grootste gemak uit gehaald. Vlak voor einde garantie is er zelfs nog een reparatie van een dikke E500 uitgevoerd. Overige reparaties bij elkaar opgeteld een kleine E2500.

Enige nadeel is een discussie die ik over een bijkomende reparatie heb gevoerd. Dat was een accu, niet de accu van de motor, niet de aandrijfaccu van het hybridesysteem, maar een 12-Volt accu verantwoordelijk voor het functioneren van allerlei rijsystematiek. Die is 3 keer onder garantie vervangen, maar de allerlaatste keer niet omdat het, jawel, een accu betrof. En die valt nimmer onder de dekking. Dat het drie keer eerder wel onder de dekking viel was een foutje. Nog nagedacht over rechtsbijstand, maar de auto ging de handel in een paar maanden later dus het er uiteindelijk maar bij laten zitten.

Kortom, binnen de voorwaarden geen enkel issue. Let ook op, dat de voorwaarden per aanbieder kunnen verschillen ook al is Autotrust de verzekeraar. Ik koop gezien de 6 (7?) reparaties in twee jaar voor een dikke E3500 en een even zo hoog bedrag aan onderhoud in ieder geval nooit meer een Mercedes :+

[ Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 31-03-2023 16:32 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• DigiEdAlmere
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-03 15:44
Volgens mij kan je het geld voor de garantieverlenging beter in je zak houden. Toen ik mijn huidige auto kocht, kocht ik er ook een extra jaar garantie bij. Accu's vallen er niet onder, dat wist ik, maar 3 dagen voor mijn vakantie bleek er een scheur in de hardydisc te zitten. En wat doe je dan 3 dagen voordat je op vakantie gaat... Die hele claim procedure is een behoorlijk langdurige zaak. Je moet je garantie claimen, bij een voorkeur garage laten nakijken zodat Autotrust van een "onafhankelijke" garage de claim kan beoordelen. Geeft die garage aan dat het inderdaad moet, dan valt de reparatie onder garantie. Maar dan moet er echt sprake zijn van een mechanisch defect. In mijn geval, 3 dagen voor de vakantie, heb ik mijn eigen garage de reparaties laten uitvoeren en dit aan Autotrust doorgegeven. Omdat ik niet hun procedure heb gevolgd, werd in eerste instantie niets vergoed. Na trekken en duwen werd uiteindelijk de hardydisc zelf vergoed. Toch nog iets.
Nu kwam vlak voor het verlopen van de garantie en tijdens een APK naar boven dat er speling zit op de fusee kogel. Netjes aangemeld, maar de Autotrust garage had al gesproken met Autotrust en wat ik dan niet wist, maar de vriendelijke medewerker van de Autotrust garage mij wel vertelde is, dat er voorwaarden zijn. Zo mag de kogel niet piepen of kraken en moet de speling binnen de Autotrust marge vallen, welke lijkt af te wijken van de Mercedes marge. Dus ik zie de bui al hangen... geen garantie... Jammer dat ik die 1200 euro voor de verlengde garantie niet in mijn zak gehouden heb, dan had ik zelf die reparatie prima kunnen betalen. Nu ligt die 1200 euro bij Autotrust waarmee ik dan ook al die reparatie betaald heb, alleen nu houdt Autotrust dat geld in de zak en kan ik weer extra gaan betalen. Maar goed, er zullen misschien best gevallen zijn waar iemand wel iets heeft gehad aan die Auto"trust".

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Topic van 6 jaar oud trappen voor iets dergelijks is niet de bedoeling. Deze gaatvweer naat bed toe

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.