Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:20
Mijn vraag
Hoe voeg ik een extra Google-account toe op mijn tv?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Sony KD65XE8599 draaiend op Android 7.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mijn eigen Google-account een half jaar geleden bij de installatie van de tv ingesteld. Nou heeft mijn vrouw nog flink wat Play Store tegoed, dus wilden we gisteravond op haar account een filmpje huren in Play Films. Daarvoor moest ik echter eerst haar account toevoegen.

Ik ging dus naar Instellingen -> Account toevoegen -> account type: Google -> Vervolgens krijg ik wat info te zien over Inloggen op je account en druk ik op Inloggen.

In het volgende scherm staat: Geef je e-mailadres voor je account op. Rechts in beeld staat een invoerveld met een knipperende cursor. Vervolgens kan ik met de afstandsbediening alle cijfers intoetsen, maar krijg ik met geen mogelijkheid letters tevoorschijn, welke knop ik ook gebruik. Ik krijg dus alleen cijfers tevoorschijn. Meerdere keren een cijfer intoetsen om het als een T9-toetsenbord te laten werken, werkt ook niet.

Daarop heb ik het via de Video en TV Sideview-app geprobeerd. Zelfde resultaat. Kies ik in de app het toetsenbord, dan krijg ik de melding: "Het verbonden apparaat geeft geen tekstinvoer weer." Gebruik ik de microfoon op de afstandsbediening, dan krijg ik zoekopdrachten in Youtube etc.

Open ik op de tv een andere app en selecteer ik daarin een veld voor tekstinvoer, dan verschijnt er in beeld een toetsenbord. Maar bij het toevoegen van een account niet. Opnieuw opstarten help niet, reset helpt niet. Help! :'(