Toon posts:

Advies voor nieuwe Gaming monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede Gaming monitor (het liefst curved). Ik had er al een gevonden de MSI optix mag27c ik zag alleen in de reviews dat deze voeding een irritant geluid maakt. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen door goed advies te geven. Mijn budget is niet al te hoog.

Groet, Tobyn

Alle reacties

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:34
We hebben iets meer info nodig! Maar je hebt geluk, toevallig paar maanden geleden deze gekocht en enorm tevreden over:

Samsung lc27jg50qqu

27", 144hz, 1440p, curved. 4ms reactiesnelheid, maar na 1 minuut zie je dit niet meer.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Harde Waren. Ik verhuis het topic die kant dan ook op.

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:07:
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede Gaming monitor (het liefst curved). Ik had er al een gevonden de MSI optix mag27c ik zag alleen in de reviews dat deze voeding een irritant geluid maakt. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen door goed advies te geven. Mijn budget is niet al te hoog.

Groet, Tobyn
Wat is je budget, 1440p,4k, g sync etc ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is liever niet meer dan €300 ik wil minstens gewoon goede kwaliteit 144hz en 1ms, eigenlijk dus gewoon de specs van de MSI optix mag27c dat gsync en freesync weet ik eigenlijk niet zo goed wat dat inhoud, ik ga een pc kopen met een geforce rtx 2070 en een Intel core i7 processor dus ik hoop dat jullie zo genoeg info hebben.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je al 4 maanden nieuwe machines wil kopen, zou het ondertussen duidelijk zijn geworden dat je met een RTX2070 "waarschijnlijk" meer hebt aan een Gsync-monitor dan aan een Freesync-monitor. Andersom, Nvidia ondersteunt tegenwoordig ook Freesync op een select aantal monitoren en dan kan je Overzicht Freesync monitoren die werken met GSync even doornemen.

Hou er wel even rekening mee dat 1440p144Hz nu leuk is maar dat je over 2 jaar dan misschien een andere GPU moet kopen (of details terugschroeven) als er nieuwe games uitkomen die je GPU nog zwaarder belasten. Tegelijkertijd praat je al 4 maanden over ARK en dat zou nog wel redelijk moeten lopen en is ook niet nieuw.

Het zou helpen als je duidelijker kan vertellen wat voor je games je nu wil spelen, of je mogelijk ook nieuwste games over 2 of 3 jaar wil kopen etc. Er staan dagelijks "wat moet ik upgraden" topics op GoT en met wat inzicht / reflectie, kan je daar ook wat van meepikken in je beslissing voor een nieuwe monitor.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ark heb ik ondertussen inderdaad niet meer zoveel interesse in, ik wil gewoon een monitor waarop ik goed kan gamen op mijn pc. Ik wil bijvoorbeeld far cry new dawn spelen. Misschien af en toe fortnite maar dat zal geen probleem worden met een rtx 2070. Misschien black ops 4 ofzo nog. Over 2/3 jaar wil ik waarschijnlijk in ieder geval gta 6 spelen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2019 22:48 ]

• tattooboy1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-02 20:42
Ik neem nooit geen Msi monitor meer met een 1440p resolutie , tot nu toe alleen maar dode pixel of subpixels ook nadat het scherm 2 weken is gebruikt ineens zichtbaar.

heb de 1080p variant gehad die had nog niks maar die heb ik 11 dagen gehad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:47:
Ik wil bijvoorbeeld far cry new dawn spelen.
Kweenie maar dan kom je, op basis van de eerste benchmark die ik vind, meteen bedrogen uit op 90fps: https://www.guru3d.com/ar...e_benchmark_review,5.html

Misschien, maar ik zit absoluuut niet in de monitoren; is het dan een beter idee om een kwalitief goede 75Hz monitor aan te schaffen zodat je je RTX2070 oneindig kan pushen en altijd continue framerates houdt, dan dat je "op een gegeven moment" toch last krijgt dat als een game dipjes heeft, dat je naar een soort van hakkelend/haperend beeld zit te kijken op sommige momenten.

Tegelijkertijd moet Gsync/Freesync dat weer opvangen maar ik ben dus ook een beetje zoekende waarom je een RTX2070 aanschaft, de eerste de beste game noemt en die lijkt al niet eens te voldoen aan je wens van 144Hz / 1ms.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou jij aanraden dan MAX3400?
Pagina: 1