Mijn systeem op mijn Macbook pro gebruikt 50 gig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Zoals de titel al suggereert gebruikt het systeem op mijn mbp ruimt 50 gig. Dit vindt ik behoorlijk veel.
Is dit normaal? Of wat kan de reden zijn dat dit zo groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:40
Time machine lokaal aan het backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerothe2nd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik ben zelf wel fan van DaisyDisk.
Deze toont netjes waar al je opslagruimte door word ge/misbruikt. Er is een gratis test versie beschikbaar: https://daisydiskapp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
Oke even een update, ik gebruik zelf veel Adobe premiere en ik merk dat tijdens het gebruik van Adobe premiere de systeem opslag schommelt tussen de 50 en 80 gig. Ik neem aan dat dit komt door Adobe premiere, verder ben ik het nooit eerder tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 07:07
Maart1992 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:30:
Oke even een update, ik gebruik zelf veel Adobe premiere en ik merk dat tijdens het gebruik van Adobe premiere de systeem opslag schommelt tussen de 50 en 80 gig. Ik neem aan dat dit komt door Adobe premiere, verder ben ik het nooit eerder tegen gekomen.
sla je de bestanden die je bewerkt lokaal op of heb je daar een externe opslag locatie voor?
Welke software heb je verder geinstalleerd op je schijf? Een paar grote pakketten en je gaat snel richting de 50GB, nog even los van eventuele itunes lokale opslag etc...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
koentjuh1987 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:08:
[...]

sla je de bestanden die je bewerkt lokaal op of heb je daar een externe opslag locatie voor?
Welke software heb je verder geinstalleerd op je schijf? Een paar grote pakketten en je gaat snel richting de 50GB, nog even los van eventuele itunes lokale opslag etc...
Thanks voor je reactie, het is voornamelijk het adobe pakket, denk aan photoshop, illustrator, XD, Lightroom, Premiere pro, en after effects.

Ik werk inderdaad van af een externe ssd met premiere pro, de lokale opslag gaat tijdes het gebruik snel naar de 50 tot 80 gig. Is dit normaal?

Daarnaast ben ik nu aan het afstuderen en ik zit er niet op wachten om mijn mac nu opnieuw te installeren.
Pagina: 1