Monitor steeds 1 a 2 sec op zwart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus2000
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:13
Hallo. Ik heb een half jaar gelee of zo een PC gebouwd voor mijn dochter

AMD Ryzen 3 2200

Gigabyte GA-B450M DS3H Micro ATX 4 DIMM Motherboard 1 x DVI-D Port 1 x HDMI Port 4 x USB 3.1 Gen 1 x 4 x USB 2.0/1.1 Port 1 x RJ-45 Port

Memory D4 3000 8 GB c15 Corsair ging ten K2

Sharkoon VS4-S

Corsair CP-9020106-DE Vengeance 400M ATX/EPS Voedingsmodule, 80 Plus Bronze, 400 watt, adapter, EU

Monitor is de Acer Nitro VG240Y Zwart.

MSI Radeon RX 560 Aero ITX OC 4GB

Nu is het een hele tijd goed gegaan maar sinds kort gaat de monitor in bepaalde spellen (Fortnite, Rocket leaque en GTA5) steeds even (1 a 2 sec.) uit. Ik kom er niet uit. Ik heb de nieuwste driver geladen en dat geeft geen soelaas. Ik heb het idee dat de monitor op de één of andere manier overstuurd wordt. In game heb ik de specs. omlaag gezet ,aar dar maakt ook nix uit. Wel heb ik ontdekt dat als ik "maar in de buurt kom" van de framerate instelling van de game specs. de monitor meteen Click uit gaat om na 2 sec weer aan te springen. Omdat ik er zelf niet meer uit kom heb ik van alleen de maar even monitor geruild (Acer H233HAbmid Zwart) en die blijft gewoon aan. Heeft iemand een idee ? Is de monitor niet geschikt ? Ik hoor het graag.

THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

postbus2000 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:32:
Wel heb ik ontdekt dat als ik "maar in de buurt kom" van de framerate instelling van de game specs.
Hoe bedoel je dit?
je bedoelt dat je richting de 60 fps gaat dat de monitor dan dat gedrag gaat vertonen? Dan zou hij dus op lagere instellingen sneller moeten crashen/uitvallen?
Wellicht moet je even kijken naar de instellingen van de monitor, mijn eerste ingeving (waar ik uiteraard naast kan zitten en uitgaande van bovenstaande) is dat de monitor die verversingssnelheid die je probeert in te stellen niet bij kan houden. Al zou dat ook weer onlogisch zijn aangezien dan de desktop ook moet crashen.

De nieuwe monitor gaat wel goed? Wordt het via dezelfde kabel aangesloten?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus2000
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:13
als ik met mijn muis op de schuif voor fps kom, crasht de monitor instant. dat vind ik wel erg frappant.
(en dan schuif ik nog niet eens met framerates.)
Ik heb wel wat research gedaan Ht zou de driver (vernieuwd) kunnen zijn. voeding ( een nieuwe 400 watt lijkt me genoeg), temp probleem VGA kaart (is schoner dan schoon) . Ik denk gewoon een gemeenschappelijke setting in de spellen die de monitor niet trekt. Maar ja Welke.....