Ik ben bezig met een vraag en antwoord applicatie waarbij je met behulp van clipboard en een windows notificatie het antwoord op je vraag krijgt.
Dus even een voorbeeldje.
Als je bijvoorbeeld in Google Chrome 1+1 kopieert wanneer het programma geopend is dat je dan een Windows notificatie krijgt met de uitkomst 2.
Nu blijkt dat aardig te lukken maar loop ik tegen een paar problemen aan die ik maar niet opgelost krijgt ook niet met enkele research...
zo wil ik nog deze extra features in me programma die ik op dit moment niet voor elkaar kan krijgen.
PROBLEEM 1:
Zo moet ik om een zin te kopieeren eerst de chrome extensie auto copy downloaden met de optie om te kopieeren als html link. ik zal graag dat in me code willen coderen in plaats van een extensie daarvoor te moeten gebruiken helaas ben ik daar nog niet op verder gekomen.
PROBLEEM 2:
Ook wil ik dat je in plaats van de hele zin te moeten kopieeren dat je ook een deel van de zin kan kopieeren van vragen die bij mij in de questionlist staan en dan alsnog een notifyIcon krijgt met het betreffende antwoord. Dus dat je de optie hebt om vragen geheel te kopieeren en daar output op te krijgen maar ook als je een deel van de zin kopieert.
PROBLEEM 3
NotifyIcon Systeem icoontje blijft in taakbalk, zelfs na het sluiten van het programma, maar verdwijnt als je er met je muis overheen gaat. Nu wil ik dat bij elke vraag die gekopieerd word het systeem icoontje weg gaat wanneer de notificatie weg is.
dit is mijn code ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
question.cs
questions.cs
form1.cs
Nu wil ik een soort gelijk programma maken die sommen uit kan rekenen alleen dan zonder dat je de sommen handmatig in een list moet zetten dus met de zelfde reken wijze als een rekenmachine.
Zal iemand me kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Dus even een voorbeeldje.
Als je bijvoorbeeld in Google Chrome 1+1 kopieert wanneer het programma geopend is dat je dan een Windows notificatie krijgt met de uitkomst 2.
Nu blijkt dat aardig te lukken maar loop ik tegen een paar problemen aan die ik maar niet opgelost krijgt ook niet met enkele research...
zo wil ik nog deze extra features in me programma die ik op dit moment niet voor elkaar kan krijgen.
PROBLEEM 1:
Zo moet ik om een zin te kopieeren eerst de chrome extensie auto copy downloaden met de optie om te kopieeren als html link. ik zal graag dat in me code willen coderen in plaats van een extensie daarvoor te moeten gebruiken helaas ben ik daar nog niet op verder gekomen.
PROBLEEM 2:
Ook wil ik dat je in plaats van de hele zin te moeten kopieeren dat je ook een deel van de zin kan kopieeren van vragen die bij mij in de questionlist staan en dan alsnog een notifyIcon krijgt met het betreffende antwoord. Dus dat je de optie hebt om vragen geheel te kopieeren en daar output op te krijgen maar ook als je een deel van de zin kopieert.
PROBLEEM 3
NotifyIcon Systeem icoontje blijft in taakbalk, zelfs na het sluiten van het programma, maar verdwijnt als je er met je muis overheen gaat. Nu wil ik dat bij elke vraag die gekopieerd word het systeem icoontje weg gaat wanneer de notificatie weg is.
dit is mijn code ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
question.cs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; namespace it { class question { public string _question { get; set; } public string _answer { get; set; } public question(string question, string answer) { this._question = question; this._answer = answer; } } } |
questions.cs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| using it; using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; namespace test { class questions { public List<question> Questions { get; set; } } } |
form1.cs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
| using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Runtime.InteropServices; using System.Text; using System.Threading.Tasks; using System.Windows.Forms; namespace it { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); } //Invoke a clipboard monitor [DllImport("User32.dll", CharSet = CharSet.Auto)] public static extern IntPtr SetClipboardViewer(IntPtr hWndNewViewer); private IntPtr _ClipboardViewerNext; //Make some global variables so we can access them somewhere else later //This will store all Questions and Answers //In here will be the Questions and Answers List<question> questionList = new List<question>(); // Demonstrates SetText, ContainsText, and GetText. private void Form1_Load(object sender, EventArgs e) { //Set our application as a clipboard viewer _ClipboardViewerNext = SetClipboardViewer(Handle); //Add question/answer to list //hoofdstuk 3 it question newQuestion = new question("wat is de hoofdstad van nederland?", "Amsterdam.*"); } private void GetAnswer(string clipboardText) { //Loop through all questions and answers foreach (question q in questionList) { //If we have found an answer that is exactly the same show an Notification if (q._question == clipboardText) { ShowNotification(q._question, q._answer); } } } private void ShowNotification(string question, string answer) { notifyIcon1.Icon = SystemIcons.Exclamation; notifyIcon1.BalloonTipTitle = question; notifyIcon1.BalloonTipText = answer; notifyIcon1.BalloonTipIcon = ToolTipIcon.Error; Clipboard.Clear(); } protected override void WndProc(ref Message m) { base.WndProc(ref m); { const int WM_DRAWCLIPBOARD = 0x308; if (m.Msg == WM_DRAWCLIPBOARD) { GetAnswer(Clipboard.GetText()); } } } } } |
Nu wil ik een soort gelijk programma maken die sommen uit kan rekenen alleen dan zonder dat je de sommen handmatig in een list moet zetten dus met de zelfde reken wijze als een rekenmachine.
Zal iemand me kunnen helpen?
Alvast bedankt!
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2019 11:08 ]