Vraag

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb momenteel een ghettobuild met een combinatie van een 3.4GHz Haswell Xeon en een GTX 1060 6GB.

In de praktijk werkt dit best wel lekker maar ik zit er over te denken om over te stappen naar een GTX 1660 of een RTX 2070 voor wat meer ademruimte qua framerates op hoog detailniveau.

Het is me alleen onduidelijk of dat wel nuttig is in combinatie met de CPU aangezien deze ook mee moet komen. Heeft iemand hier ervaring mee of zijn hier vuistregels voor? Full HD is in principe genoeg voor me, 4K is een leuke bonus.

Het systeem is, denk ik, verder in orde met een 520 Watt voeding en 16GB RAM.

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:13
Als Full HD genoeg voor je is dan zou ik met de info die je nu geeft zeggen dat het geen nuttige upgrade is.

Maar het ligt ook gewoon aan je monitor die je nu hebt. De CPU lijkt nog wel mee te kunnen komen, maar ook dat ligt er weer aan wat je doet met je PC.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• oef!
  • Niet online
Nat-Water schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:08:
Als Full HD genoeg voor je is dan zou ik met de info die je nu geeft zeggen dat het geen nuttige upgrade is.

Maar het ligt ook gewoon aan je monitor die je nu hebt. De CPU lijkt nog wel mee te kunnen komen, maar ook dat ligt er weer aan wat je doet met je PC.
Wat het verhaal vertroebelt is dat de pc zelf headless is en alle games gestreamed worden naar een Nvidia Shield (op FHD of 4K). Het doel is een strakke 60fps in praktisch alle spellen, in de praktijk kom ik in de buurt maar haal ik het lang niet altijd (Hitman 2, etc).

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dit zal erg van de game afhangen. Verwacht geen raytracing te kunnen doen. Daar is de RTX2080 al langzaam voor, daar het een eerstegeneratieproduct is. De winst zal voornamelijk in hogere resoluties kunnen liggen en technieken als FSAA.

Als je spel nu al CPU gelimiteerd is zoals Guild Wars 2, dan zou ik tegelijkertijd kijken naar een CPU-upgrade met meer cores en een hogere kloksnelheid. Gezien het socket 1150 heb je dan ook al snel een nieuw moederbord nodig.

Als je het kunt betalen, zou ik gelijk voor een nieuwe PC of workstation gaan. En RTX2070 is echter wel degelijk een flinke upgrade. Maar deze kaarten staan bekend als duur, met een matige prijs/kwaliteitsverhouding. Dus je kunt ook éérst je systeem upgraden en later je videokaart.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• oef!
  • Niet online
Tyrian schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:00:
Als je spel nu al CPU gelimiteerd is zoals Guild Wars 2, dan zou ik tegelijkertijd kijken naar een CPU-upgrade met meer cores en een hogere kloksnelheid. Gezien het socket 1150 heb je dan ook al snel een nieuw moederbord nodig.
Ik weet dus niet of mijn games gelimiteerd worden door de CPU, is de beste manier om een tooltje op te zoeken om ingame de cpu belasting te meten of zijn hier betere manieren voor?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 08:32

Vidra

Vragen?

oef! schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:46:
[...]

Ik weet dus niet of mijn games gelimiteerd worden door de CPU, is de beste manier om een tooltje op te zoeken om ingame de cpu belasting te meten of zijn hier betere manieren voor?
MSI Afterburner even installeren en laten lopen tijdens je game sessie; dan kan je zien hoeveel % CPU wordt gevraagd en van je videokaart. :+

Succes

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 5 5800X3D - ASUS X570 C8H - 32GB - PowerColor Red Devil RX 7900XTX OC Limited Edition

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee