Twee 3.5mm speakers aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:10
Beste heren,

Ik heb een SAMSUNG UE40J6240 TV met daarin een 3.5 audiojack ingang. Voor het geluid gebruik ik al jaren de Bose Companion 3 series 2 (2.1 speaker), die aangesloten is op de 3.5mm audiojack ingang van de TV.

Sinds vorige week heb ik de Bose Soundlink Mini 2 (Bluetooth-speaker) aangeschaft en daar ben ik heel tevreden over. Op het moment dat ik de speaker niet portable gebruik, wil ik deze als extra speaker gebruiken voor mijn TV. Het is mogelijk om d.m.v. AUX ingang geluidssignaal te sturen naar de bluetooth-speaker.

Ik heb voorheen een goedkope audiosplitter aangesloten in de TV gezet met daaraan beide speakers, maar merkte dat het geluid niet heel goed was en heel zacht.

Hebben jullie hiervoor een oplossing of advies?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Deze tv lijkt helaas niet meer over een SCART-aansluiting te beschikken, anders was het mogelijk geweest daar analoog geluid uit te halen.

Ik heb verder niet alle specificaties doorgekeken, dus mijn verdere tips zijn van algemene aard.

Beschikt één van beide speakers over een optische audio-ingang? Dan zou je die in kunnen zetten. Verder is je audio-splitter inderdaad een optie, maar heeft niet de voorkeur vanwege je al genoemde negatieve ervaring.
Er zijn ook actieve splitters te koop, maar die zijn vrij prijzig.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
deepbass909 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:56:
Deze tv lijkt helaas niet meer over een SCART-aansluiting te beschikken, anders was het mogelijk geweest daar analoog geluid uit te halen.

Ik heb verder niet alle specificaties doorgekeken, dus mijn verdere tips zijn van algemene aard.

Beschikt één van beide speakers over een optische audio-ingang? Dan zou je die in kunnen zetten. Verder is je audio-splitter inderdaad een optie, maar heeft niet de voorkeur vanwege je al genoemde negatieve ervaring.
Er zijn ook actieve splitters te koop, maar die zijn vrij prijzig.
Nee, helaas beschikken beide speakers niet over een optische audio-ingang. Wel heeft mijn TV die "tulp" ingangen, is daar nog wat mee mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

hotymoty schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:28:
[...]

Nee, helaas beschikken beide speakers niet over een optische audio-ingang. Wel heeft mijn TV die "tulp" ingangen, is daar nog wat mee mogelijk?
Nee, ingangen kan je niet omzetten naar uitgangen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er zijn converters van optisch audio naar tulp, die kosten bij aliexpress niet echt veel.
Ik heb zo'n ding om de optische uitgang van de playstation4 naar de versterker te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
deepbass909 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:53:
[...]

Nee, ingangen kan je niet omzetten naar uitgangen.
Ja ik weet dus niet of het ingangen zijn of uitgangen. Hoe kan je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
hotymoty schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:45:
[...]

Ja ik weet dus niet of het ingangen zijn of uitgangen. Hoe kan je dat zien?
Ik neem aan dat het in de handleiding staat.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:19:
[...]

Ik neem aan dat het in de handleiding staat.
Ja, die tulpen zijn bedoeld voor video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 22:40
Hey Google: "Jack splitter - stereo"
Oeps, niet goed gelezen

[ Voor 30% gewijzigd door Masimo op 19-02-2019 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Waarom wil je beide speakers gebruiken?

Een splitter zou gewoon moeten werken, als dat niet werkt lijkt het me dat de splitter kapot is. De handleiding van je tv doet het overkomen alsof je een aparte line out en hoofdtelefoonuitgang hebt, al zie ik op foto's maar één aansluiting.
https://www.gebruikershan...w-handleiding-801030.html

De ene set analoog aansluiten en de andere via bluetooth werkt in ieder geval niet lekker, omdat bluetooth vertraging geeft.

[ Voor 50% gewijzigd door TBTL op 19-02-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 01:29
https://www.allekabels.nl...litter-35mm-3-polig.html#

Deze hebben wij. Er is zo goed als geen merkbare verzwakking op onze MP3 audio.
Niet echt goedkoop, maar doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:20

Jag

Van een splitter hoort het geluid niet zachter te worden. Net als dat ook de spanning 230v blijft met een stekkerblok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Tenzij dat Bose spul een hele gare input impedance heeft zou het niet hoorbaar zachter moeten zijn met een splitter, en zeker niet ineens niet meer goed klinken.

De enige andere oplossing is de optical out converten naar analoog, alleen geheid dat je sync issues gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
die tv heeft een optical out die je met stereo kan verbinden dat heb ik gedaan omdat de TV met apps het geluid via eigen speakers afspeelt en niet over de stereo wilde (stereo is namelijk niet direct met TV verbonden maar via ziggo box). Geluid uit de TV gaat niet werken zo want het is andersom aangesloten.

De optical out is verbonden met de stereo nu.

maar direct met speakers kan dat wel dan zonder een stereo/versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Thanks voor alle reacties! De tv heeft alleen de Optical Audio uitgang en hoofdtelefoonuitgang. Ik ga dan denk ik de audiosplitter bestellen die Floorcleaner voorstelt.

De reden dat ik de Bose Soundlink mini 2 wil aansluiten is gewoon voor meer geluid. Dan kan de speaker toch nog van nut zijn als ik de speaker niet portable gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

LucyLG schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 23:42:
maar direct met speakers kan dat wel dan zonder een stereo/versterker?
Zou niet weten waarom niet, de Bose apparaten hebben al een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Mikayu schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:29:
[...]

Zou niet weten waarom niet, de Bose apparaten hebben al een versterker.
Nou dat is dan mooi, 1 optische kabel en je bent klaar. Mijn TV heb ik zo aangesloten maar weet even niet zeker welke stekker aan de andere kant zit in de stereo....excuses

[ Voor 18% gewijzigd door LucyLG op 20-02-2019 00:35 ]

Pagina: 1