[Ervaringen] Inkjet All In One Printers (LAN)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Hoi,

Wie van jullie beschikt over een printer thuis, die aan volgende eigenschappen voldoet:
  • Inkjet printer
  • Stil (geen irritante pieptoon komt uit het toestel, wanneer die in 'stand-by' staat) ! !
  • All in one toestel (dus scanner, copier, printer)
  • Netwerkaansluiting (RJ45 poort, voor ethernet kabel)
  • Kan foto's in degelijke kwaliteit afdrukken (op formaat 15x10)
  • Aparte inkt cartridges voor de kleuren (of bijvul inkt tank)
Ik ben al uren specificaties en reviews op het internet aan het doornemen. En het lijkt wel alsof er steeds iets is met die printers:
  • Ofwel is de afdruk/scan kwaliteit slecht. Of er komt een pieptoon uit. Of ze lekken inkt. Of de software werkt niet goed, etc.
  • Een laser printer wil ik niet (vanwege de ozon die vrijkomt, luidruchtig, opstarttijd, fijnstof, etc.). De printer komt in de bureau te staan.
  • Het systeem van bijvultanks leek me interessant. De "Epson EcoTank ET-7700" kreeg goede reviews. Ik had me eerst die printer aangeschaft. Tot ik het toestel thuis aansloot, en er een zeer irritante hoge pieptoon (in stand-by) uitkwam !! Geen idee of dit aan die EcoTank printers ligt of het een defect tijdens het transport betreft. Maar dit toestel stuur ik terug. Ben op zoek naar iets anders. Maar wat ?
  • Ik zou graag willen weten of de printer (die jullie hebben), naast een goede scanner/printer te zijn ook echt stil is! Er mag (in stand-by) geen pieptoon of ander lawaai uitkomen! Dit is mijn voornaamste bezorgdheid (naast de goede kwaliteit van het toestel). Echter kan ik die informatie (op het internet) niet meteen terugvinden. Of er een pieptoon uit die toestellen komt of niet.
  • Mijn huidige printer is een HP C5180 (10 jaar oud). Die in stand-by volledig stil is. Maar begint te haperen. Er zit een aparte adapter voor de voeding bij. De Epson EcoTank ET-7700 had zo een adapter niet (meer).
Graag jullie feedback/ervaringen.

Alvast bedankt.

Wat is je budget?
Tussen de 100 en de 500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald (HP, Brother, Epson, Canon, wat maar goed werkt)

Mvg,
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:39

HKS-Skyline

Vroooom ?

Je hebt redelijk standaard eisen en ik heb eigenlijk zelden van printers gehoord die in stand by hoorbaar waren, wellicht als de voeding niet in orde is dat hij kan piepen, maar ik heb het nog niet mee gemaakt. Wellicht was dit een exemplarisch probleem. Bij de epson zit (in jouw geval) de voeding in de printer, bij de HP ligt hij er los naast. Het is feitelijk het zelfde. Wat belangrijk is om te weten is hoe veel je er mee wilt gaan printen. Opzich voor jouw wensen ben je met bijna iedere all in one van ~100 euro klaar. Bij printers is het zo dat hoe meer je print, hoe meer nut het heeft om een duurder model te kopen omdat deze (normaalgesproken) in inkt voordeliger uitpakt. HP, Canon, Epson, het is allemaal lood om oud ijzer. Ik ben wel fan van de afdrukkwaliteit van Epson, maar staat deze een paar weken stil dan droogt de printerkop in. Bij goedkopere modellen van bijvoorbeeld HP zit de kop op de cartridge en kan je na het vervangen van de cartridge weer printen. Maargoed dan heb je een goedkoper model met minder goede afdrukkwaliteit en geen gescheiden kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ikzelf heb al jaaaren een Canon Pixma (MG5751, maar die wordt niet meer geleverd) en dat bevalt me goed. Aparte cartridges voor kleur en 2 voor zwart, 1 groot en 1 kleine en geen gezeur dat je niet kan printen als 1 van je kleuren op is, maar je nog genoeg zwart hebt....(dat was bij onze Epson wel anders, die verplichtte je gewoon tot aanschaf van nieuwe cartridges, omdat je anders gewoonweg niet meer kon printen, ondanks dat je zwart/wit wilde en genoeg zwart in een cartridge had zitten...)
Foto's print hij netjes af, goede scanner, met diverse formaten/dpi instellingen, echt een nette all-in-one (is mijn indruk tenminste). Tegenwoordig handig kleuren lcd-tje op de printer met makkelijk te begrijpen menu's en indelingen.
Alleen de meegeleverde softwaresuite is niet helemaal je-van-het (beetje jaren negentig opzet), maar met de normale opties in Windows en aanverwante programma's kun je in feite alles al gebruiken en heb je die softwaresuite bijna nooit nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door DaLoona op 20-02-2019 14:58 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Ik heb de printer omgeruild voor een ander exemplaar (zelfde model).

Dit nieuwe exemplaar maakt nog heel stilletjes (en maar af en toe) een piepend geluid. Dit is wel niet zo luid en ook continue meer. Vermoedelijk een slechte transistor ofzo in de vorige versie ? Ik ben geholpen.

Dit topic mag op slot.