Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• MiSangre89
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 19-02 23:25
Hi!

Ik zou graag een mogelijk geïnfecteerd .rar bestand van mijn iPhone 8 plus willen verwijderen.

Gisteren ontving ik via de standaard mail-app namelijk een mail van een bedrijf waar ik mee samenwerk. Heb automatisch het .rar bestand in de bijlage gedownload. Niet geopend, toen gingen bij mij de alarmbellen al (beter gezegd: pas) rinkelen. Het bleek om een phishing mail te gaan.

Heb het dus niet geopend maar het staat nu wel ergens op mijn iPhone ben ik bang. Via mijn bestanden kan ik het bestand niet vinden.

Heb inmiddels wel de cache van de mail-app gewist maar geen idee wat ik hier nu verder aan kan/moet doen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
Je hoeft niks te doen. Dit kan verder geen kwaad. Als je toch zeker van wilt zijn dat het bestand niet meer op je iPhone staat, dan kun je de Mail-app verwijderen en opnieuw installeren. Dit zorgt ervoor dat alle opgeslagen bijlagen worden verwijderd.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• MiSangre89
Enorm bedankt voor je bericht!

Ja heb de app verwijderd met behoud van gegevens (dat is wel oké toch?) en opnieuw geïnstalleerd.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:59
Waarom gooi je niet gewoon het betreffende mailtje weg?

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

V.z.i.w. kan Mail.app geen rar bestanden openen, dus er is geen risico daar. Daarnaast zijn het doorgaans Windows executables, waar je niks meek na op een iPhone, of Word/Excel documenten met macros, welke sowieso niet werken. Daarnaast heeft ieder app z'n eigen sandbox. Alleen als je iets expliciet verplaatst naar 'Mijn Bestanden' zul je het daar vinden. Een attachment downloaden valt daar niet onder.

Dus ja, gooi het mailtje weg en je bent ervan af.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• MiSangre89
jeroen3 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:14:
Waarom gooi je niet gewoon het betreffende mailtje weg?
Uiteraard direct gedaan maar ik vreesde enkel voor het gedownloade bestand, niet voor de mail zelf.
Daedalus schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:37:
V.z.i.w. kan Mail.app geen rar bestanden openen, dus er is geen risico daar. Daarnaast zijn het doorgaans Windows executables, waar je niks meek na op een iPhone, of Word/Excel documenten met macros, welke sowieso niet werken. Daarnaast heeft ieder app z'n eigen sandbox. Alleen als je iets expliciet verplaatst naar 'Mijn Bestanden' zul je het daar vinden. Een attachment downloaden valt daar niet onder.

Dus ja, gooi het mailtje weg en je bent ervan af.
Klopt het kan de rar niet openen en heb de mail direct weggegooid. Fijn te weten dat alles in orde is!

Many thanks heren!
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True