Toon posts:

P100 (server) koelblok wordt HEET

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P100 als server (Linux uiteraard) en daarop zit een Celeron koeler (433) Dit is een koelblok van ca 3 cm hoog met een 4x4 coolermaster fan daarop. deze fan maakt mij teveel herrie, en aangezien het 'maar'een p100 is dacht ik dat die wel zonder actieve koeling kon.
Na een nachtje gedraaid te hebben voelde ik aan het blok: heet, ik verbrand mn vingers als ik ze er even op doe.
Nu is die bak de hele dag nix aan het doen, een beetje internet routen, en dan wordt ie al zo heet. Ik wou nog seti installen zodat hij constant wat doet! maar dan wordt hij nog heter...

Kan ik deze processor gewoon zonder actieve koeling laten draaien of moet er een koeler op (op 5V)???

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:18
Ik had in mn oude server ook een p100 zitten en over geklokt naar 133 en nogsteeds werd ie niet warm... had er wel een groot koelbloek opzitten (passieve koeling dus), maar heb die voor de zekerheid vervangen door een actieve JustCooler (gekocht bij Display Utrecht voor 25 piek).

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 12:14
ik heb m'n p100 server met d.net een hele periode zonder actieve cooling gehad, tot het zo warm werd buiten, paar weekjes terug... toen werd ie onstabiel.. het ding wórdt warm hoor... ook als ie actief gekoelt is.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik draai een P133@166 met een koelblokje erop, fan uitgeschakeld, koetje erop en die wordt ook goed warm, maar geen probleem...

Verwijderd

Gooi er een koeler van nu op. Zo'n Coolermaster ofzo. Die koelt zeker goed

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 12:14
Op dinsdag 24 juli 2001 13:57 schreef Aico het volgende:
Gooi er een koeler van nu op. Zo'n Coolermaster ofzo. Die koelt zeker goed
Ja, maar 'n fannetje maakt geluid, en als een server in 'n ruimte staat waar iemand slaapt, heb je liever geen geluid :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06

Seraphin

Meep?

Euhh ik ben geen gevorderde OC-er, maar heb wel ooit eens Natuurkunde gehad; wees blij dat dat koelblok heet is!

Als je koelblok namelijk koud zou blijven, dan zou dat betekenen dat het geen warmte van de CPU zou opnemen, dus gewoon nutteloos zou zijn. Hoe heet je blokkie wordt hangt van 3 dingen af: het materiaal, temperatuur van de CPU, en in mindere mate de vorm van dat blok (invloed op de mate waarin het warmte af kan staan op de lucht).

Ik heb geen verstand van normale temperaturen van CPU's, maar hou er rekening mee dat je je vingers al verbrand aan een stuk metaal van pak 'em beet 50 graden.

Nah ja, my 2 cents.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:43
mijn p120 draai met een koel blokje,
en als enigste fan, mijn voedings fan op 5V

niet te horen !

1+1+1 = 1

Verwijderd

Al gedacht aan koelpasta ;)
Anders een grote 12cm Fan op 7Volt, doe ik ook met een P100 en een 4x4x4cm blokje (zonder fan).
Ohja de voeding zit ook geen fan in B-) Al 92 dagen up, met koe en proxy *D

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
1) Je koetje uitzetten..die p100 kunnen ze wel missen
2) installeer RAIN (ftp://zdftp.zdnet.com/pub/private/sWlIB/utilities/other_utilities/rain.zip)
3) rain in je startup folder gooien:)
4) Et voila..cpu temp gehalveerd, koud to the touch zelfs .
Op dinsdag 24 juli 2001 13:27 schreef daNpy het volgende:
Ik heb een P100 als server (Linux uiteraard) en daarop zit een Celeron koeler (433) Dit is een koelblok van ca 3 cm hoog met een 4x4 coolermaster fan daarop. deze fan maakt mij teveel herrie, en aangezien het 'maar'een p100 is dacht ik dat die wel zonder actieve koeling kon.
Na een nachtje gedraaid te hebben voelde ik aan het blok: heet, ik verbrand mn vingers als ik ze er even op doe.
Nu is die bak de hele dag nix aan het doen, een beetje internet routen, en dan wordt ie al zo heet. Ik wou nog seti installen zodat hij constant wat doet! maar dan wordt hij nog heter...

Kan ik deze processor gewoon zonder actieve koeling laten draaien of moet er een koeler op (op 5V)???

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 14:20 schreef majic het volgende:
1) Je koetje uitzetten..die p100 kunnen ze wel missen
2) installeer RAIN (ftp://zdftp.zdnet.com/pub/private/sWlIB/utilities/other_utilities/rain.zip)
3) rain in je startup folder gooien:)
4) Et voila..cpu temp gehalveerd, koud to the touch zelfs .
[..]
1. koetje draai ik niet
2. hoef ik niet (Linux)
3. heb ik niet (Linux) >:)
4. kan niet

ik wil hem zo laten zonder actieve koeling, dan heb ik geen herrie aan me kop!!
of is dat niet goed voor de proc?

groetjes,

daNpy
Pagina: 1