Stekkerdoos 10 voudig vervangen of niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:35
Momenteel een 10-voedig witte stekkerdoos erop (kan het merk niet herleiden).
Er zit een grote stekker aan met een lampje wat brandt als 'overspanningsbeveiliging'

Nu las ik laatst dat veel branden komen door 'slechte' stekkerdozen.
Deze komt denk ik een jaar of 5-7 geleden van Conrad.

9 zijn in gebruik. Allemaal kleine stroomverbruikers (Philips hue, router, modem, camera setje, vaste telefon adapter)

Aangezien dat allemaal AAN moet staan, is de aan/uit daar nooit in gebruik.

Voor de TV wil ik wel een aan/uit ivm de standbij stand.

Zelf dacht ik aan een goed merk stekkerdoos met schakelaar, die in de ander stoppen en klaar.

Vragen zijn:

Zolang ik onder het max vermogen (3500 watt) blijf van blok 1 inc het extra blok is dit veilig?
Kan ik het beter upgraden naar een 'bekend' merk zoals Ehmann ofzo?

Hoe zouden jullie het evt oplossen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:18
1 Groep in je meterkast is 16Ampere. Bij 230 Volt kun je dus maximaal 3680Watt trekken voordat de stop eruit vliegt.

Gewoon lekker zo laten en hoeveel verbruikt je TV in standby? Mijn gevoel is dat elektronica er niet p vooruit gaat door continue hard in en uit te schakelen en verder weinig gebruikt in de standby stand. Zo'n standby killer kost verder ook weer energie... Als je wilt besparen kun je beter de vaatwasser en wasmachine alleen aanzetten als ie echt vol is, LED lampen gebruiken en nog beter: de was op een rekje drogen ipv een droger gebruiken (ja dat kan ook met 2 volwassenen en 2 kinderen in huis). Die paar Watt van je TV zet echt geen zoden aan de dijk om te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ok. nee bij elkaar zit ik ruim onder de 3500 watt in piekbelasting.
Standby killder niet zozeer voor het besparen. Als wel brand in de TV (eens gehad bij bekenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Conrad, zou ik me totaal geen zorgen over maken. Die verkopen over het algemeen gewoon prima spul.
Weet je ook zeker dat het over stekkerdozen ging, en niet over goedkope laders? Heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. Stekkerdozen zijn ontzettend simpel, en als je ze niet overlaad, zie ik niet wat daar zo snel mis kan gaan. (Maar misschien is het overladen wel juist het probleem? Je hebt natuurlijk mensen die daar totaal niet naar kijken.)

[ Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 19-02-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:16
WEBGAMING schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:55:
Stekkerdozen zijn ontzettend simpel, en als je ze niet overlaad, zie ik niet wat daar zo snel mis kan gaan.
Er hoeft maar ergens een slecht contact in te zitten wat te warm wordt of gaat vonken en er kan best een hoop misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Dat kan je van elk product zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
WEBGAMING schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:55:
Conrad, zou ik me totaal geen zorgen over maken. Die verkopen over het algemeen gewoon prima spul.
Weet je ook zeker dat het over stekkerdozen ging, en niet over goedkope laders? Heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. Stekkerdozen zijn ontzettend simpel, en als je ze niet overlaad, zie ik niet wat daar zo snel mis kan gaan. (Maar misschien is het overladen wel juist het probleem? Je hebt natuurlijk mensen die daar totaal niet naar kijken.)
Nee was toen een stekkerdoos(jaren en jaren geleden voor de mobiel hype met goedkope laders:))
Pagina: 1