Op zoek naar een Multi omvormer (scart, Composite, hdmi etc)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:45

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een centrale hub waar ik al mijn (oudere) apparatuur op kan aansluiten en dan een output naar HDMI. Heb nu een aantal oude gameconsoles + huidige gen consoles, maar het gecombineerd aansluiten is een drama.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
bijv. oude gameconsoles aansluiten op een modernere TV die niet meer beschikt over de oudere aansluitingen

Er zijn legio omvormers te vinden. Bijv. scart<>HDMI , Composite<>HDMI, VGA<>HDMI etc. maar die dienen alleen die specifieke omvorming.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een "all in One" box waar een of meerdere oude aansluitingen op zitten als input en 1 HDMI output.
De achterkant van mijn TV valt er bijna af door het gewicht aan losse omvormers, plus ik blijf me wezenloos pluggen als ik iets anders wil aansluiten. Ik zou verwachten dat er vast al een (chinese) website een dergelijk apparaat zou aanbieden, maar kan eigenlijk niets vinden buiten de losse convertors.

Iemand ervaring met hetgeen ik wens?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 22:09
Wat voor setup gebruik je voor de rest qua audio en wat is het budget?

Misschien is een 'gewone' receiver een optie, die bieden geen scart meer maar composite zit er nog wel op, hierop sluit je dan alles aan en kan je de input welke je wilt gebruiken selecteren. Vervolgens ga je met 1 hdmi kabel naar je tv. Al kan ik me voorstellen dat je dan op een iets ander bedrag uitkomt als hetgeen je voor ogen had?

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:45

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Topicstarter
Dat is eigenlijk nog niet eens zo'n slecht idee.. ga eens op mp kijken voor een versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee, je zoekt een receiver, geen versterker. En raadpleeg dan ook vooral even de boekjes over of er voor bepaalde ingangsbronnen een upscaling naar HDMI kan plaatsvinden. Genoeg oudere en nieuwe receivers die dat niet doen namelijk.

Geef anders even een overzicht van wat je hebt staan en welke aansluitingen die apparatuur allemaal heeft. Dat denk makkelijker mee ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Jag

Eens met @The Eagle Dat zijn idd vaak alleen de duurdere modellen die ook video signalen intern kunnen converteren. Daarvoor moet je goed de manual lezen. Anders moet je alsnog vanuit receiver composiet / component video en HDMI uitgangen, kabels naar tv trekken en ook op tv switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Kies een receiver met de juiste upscale/conversie mogelijkheden en je hebt alles wat je wilt. Je hoeft die als je dat niet wilt ook niet met losse luidsprekers te gebruiken, maar kan altijd het geluid middels de tv laten horen. Met losse luidsprekers kan natuurlijk wel.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1