Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-06 23:05
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Monitor, soms misschien om stukjes uit videos te knippen/plakken, misschien wat foto-editwerk, geen gaming.

Wat is je budget?
400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ASUS N551J (K)

Ik gebruik nu nog een oude Samsung Syncmaster 205BW uit 2006 of zo, dus ben wel aan iets nieuws toe. Ik zit te denken aan een Dell UltraSharp U2715H. Ik heb al een 'bureauarm' waar ik hem aan zou willen hangen, of is dit af te raden? Neerzetten is ook een optie.

Ik kwam op deze monitor omdat meerderen deze hebben aangeraden, is het een goede keuze of zijn er (veel) goedkopere goede alternatieven, met andere woorden, zal het een miskoop zijn of niet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27
Zoek je een 27" QHD monitor, of staat alles open? Je geeft erg weinig informatie, "aan iets nieuws toe" zegt niks over waar je tegenaan loopt.

Wil je groter omdat de letters te klein worden? Wil je groter omdat je meer informatie op het scherm wil hebben staan? (beide "groter" maar tegengesteld doel). Hoe groot? Welke ruimte heb je ter beschikking? Hoeveel kilo mag de bureauarm hebben?

Je laptop heeft (mini)DP, dus 4K@60Hz lijkt mogelijk. Zelf ben ik erg tevreden met de pricewatch: AOC U3277FWQ Zilver, Zwart; compleet ander scherm, maar binnen de wensen die je (niet :P ) geeft prima mogelijk.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Paul schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:13:
Zoek je een 27" QHD monitor, of staat alles open? Je geeft erg weinig informatie, "aan iets nieuws toe" zegt niks over waar je tegenaan loopt.

Wil je groter omdat de letters te klein worden? Wil je groter omdat je meer informatie op het scherm wil hebben staan? (beide "groter" maar tegengesteld doel). Hoe groot? Welke ruimte heb je ter beschikking? Hoeveel kilo mag de bureauarm hebben?

Je laptop heeft (mini)DP, dus 4K@60Hz lijkt mogelijk. Zelf ben ik erg tevreden met de pricewatch: AOC U3277FWQ Zilver, Zwart; compleet ander scherm, maar binnen de wensen die je (niet :P ) geeft prima mogelijk.
De letters worden te klein maar ik wil ook wel meer informatie op het scherm hebben. Ik heb best veel ruimte ter beschikking, maar geen zin in een dual-setup. Mbt de bureau-arm, ik denk dat ik de gok wel durf te nemen.

De letters hoeven niet 'veel' groter, maar wel iets. Iets meer werkruimte zou ook lekker zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door brambello op 19-02-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Hoe is een 32 inch monitor vergeleken een 27 inch monitor met een kijkafstand van 60 cm? Is het in beide gevallen een goede verhouding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27
brambello schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:34:
De letters hoeven niet 'veel' groter, maar wel iets. Iets meer werkruimte zou ook lekker zijn.
Grotere letters, en meer op het scherm. Dat is een combinatie waarbij je flink omhoog moet in inches. De Dell die je noemt heeft meer iches, maar ook een hoger PPI (99 -> 109). Zonder aan de scaling van je OS te komen heeft die dus kleinere letters dan je Samsung.

Wat die scaling doet kun je nu al ervaren door er mee te spelen in je OS, als dat geen negatieve neveneffecten voor je heeft dan staan alle schermen zo'n beetje open. Als je de scaling gelijk wil houden dan kijken we puur naar de PPI van de schermen. Een lagere PPI zorgt er wel voor dat je losse pixels beter ziet...

Huidige Samsung: 99 PPI
Full HD 24" 92 PPI
Full HD 27" 82 PPI
QHD 31.5" 93 PPI
QHD 32" 92 PPI

Zelf ben blij met 4k 32", zit ook ongeveer op 60 cm. Ik heb geen moeite met de scaling in Windows 10 (of applicaties die er niet mee overweg kunnen). Ik kwam van 24" af en vond 27" een te kleine upgrade (vooral omdat het in mijn geval niet hoger werd, ging van een 16:10 naar een 16:9 scherm), maar eigenlijk kun je dat pas ervaren als je het gaat zien. Ik kan me indenken dat sommige mensen 32" op 60cm wat overweldigend kunnen vinden.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Paul schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:01:
[...]

Grotere letters, en meer op het scherm. Dat is een combinatie waarbij je flink omhoog moet in inches. De Dell die je noemt heeft meer iches, maar ook een hoger PPI (99 -> 109). Zonder aan de scaling van je OS te komen heeft die dus kleinere letters dan je Samsung.

Wat die scaling doet kun je nu al ervaren door er mee te spelen in je OS, als dat geen negatieve neveneffecten voor je heeft dan staan alle schermen zo'n beetje open. Als je de scaling gelijk wil houden dan kijken we puur naar de PPI van de schermen. Een lagere PPI zorgt er wel voor dat je losse pixels beter ziet...

Huidige Samsung: 99 PPI
Full HD 24" 92 PPI
Full HD 27" 82 PPI
QHD 31.5" 93 PPI
QHD 32" 92 PPI

Zelf ben blij met 4k 32", zit ook ongeveer op 60 cm. Ik heb geen moeite met de scaling in Windows 10 (of applicaties die er niet mee overweg kunnen). Ik kwam van 24" af en vond 27" een te kleine upgrade (vooral omdat het in mijn geval niet hoger werd, ging van een 16:10 naar een 16:9 scherm), maar eigenlijk kun je dat pas ervaren als je het gaat zien. Ik kan me indenken dat sommige mensen 32" op 60cm wat overweldigend kunnen vinden.
Top, dankje.

Kan mijn videokaart wel 4K aan? Er zit in mijn laptop een Geforce GTX 850m videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Indien ik voor een 27" wil gaan, is dit dan een goede?

Philips 276E8VJSB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03
Ik ben zelf precies te zelfde vraag aan het onderzoeken (met nagenoeg het zelfde systeem)

als ik hier kijkhttps://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-850M.107795.0.html zou 4k een stretch zijn (single digit fps als je toch iets gamerigs doet). maar mijn ervaring is dat 4k ook niet heel hard nodig is voor kantoorwerk

[ Voor 46% gewijzigd door Batavia op 14-03-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
HEt is een LG geworden, 27 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
peltco schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:45:
Ik ben zelf precies te zelfde vraag aan het onderzoeken (met nagenoeg het zelfde systeem)

als ik hier kijkhttps://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-850M.107795.0.html zou 4k een stretch zijn (single digit fps als je toch iets gamerigs doet). maar mijn ervaring is dat 4k ook niet heel hard nodig is voor kantoorwerk
Waarschijnlijk vervang ik mijn laptop eerder dan mijn monitor. Wat is de levensduur van een monitor? Jaar of 8? Vorige deed ik 13 jaar mee haha maar die was ook wel uit de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03
brambello schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:56:
HEt is een LG geworden, 27 inch.
En hoe bevalt die?
Pagina: 1