Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:19
Beste Tweakers,

Er is een bedrijf in mijn regio waar ik goede verhalen over hoor qua groei mogelijkheden en werksfeer. Helaas zie ik geen passende vacatures op hun website en zit ik te twijfelen of ik een open sollicitatie zal sturen.

Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe heeft het voor jullie uitgepakt? Zijn er mensen aan de andere kant van de tafel die willen delen hoe een open sollicitatie overkomt?

Mijn twijfel zit hem of het niet wanhopig overkomt. Of dat ik niet beter kan wachten tot er een passende vacature voorbij komt op hun site.

Beste antwoord (via Piet_Piraat7 op 19-02-2019 10:52)

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:37
Gewoon doen. Wie weet hebben ze toevallig een plekje, en anders ontvang je een nee. Je verliest er niks mee.

Soms kan het ook zo zijn dat je in een bestand terecht komt en dat ze eerst contact met jou opnemen voordat ze een vacature de deur uit doen.

Het kan echt geen kwaad een open sollicitatie te versturen naar ze. :)

Succes!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:42
Nee heb je, ja kun je krijgen. Niks mis met open sollicitaties.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De ervaring leert dat kleine bedrijven altijd wel zoekende zijn naar goed technisch personeel omdat ze in een permanente groei zitten. Mocht je twijfelen dan zou je ook altijd even kunnen bellen met het betreffende bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:23

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Gewoon doen. Veel bedrijven hebben overigens ook op hun website staan dat er geen vacatures zijn maar dat mensen altijd open mogen solliciteren.
Het komt niet wanhopig over maar juist extra gemotiveerd, omdat je laat zien dat je niet alleen interesse hebt in het bedrijf omdat er een vacature is, maar omdat je hebt bedrijf zélf interessant vindt. Je zou ook kunnen aangeven dat ze je CV voor een X-aantal maanden mogen bewaren voor het geval dat er wel een vacature vrijkomt. Volgens mij zijn ze nu verplicht om deze te vernietigen vanwege de AVG.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Nooit twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:37:

Mijn twijfel zit hem of het niet wanhopig overkomt. Of dat ik niet beter kan wachten tot er een passende vacature voorbij komt op hun site.
Nahhhhh. het laat gewoon zien dat je weet wat je wil en dat je ambitie hebt. Gewoon doen, zoals de rest hier boven ook al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Hoe sta je ten opzichte van dat bedrijf? Werk je er mee samen? Heb je vrienden/kennissen die er werken? Want via die wegen kan je natuurlijk ook altijd een balletje opwerpen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Tsjipmanz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:45:
Gewoon doen. Veel bedrijven hebben overigens ook op hun website staan dat er geen vacatures zijn maar dat mensen altijd open mogen solliciteren.
Het komt niet wanhopig over maar juist extra gemotiveerd, omdat je laat zien dat je niet alleen interesse hebt in het bedrijf omdat er een vacature is, maar omdat je hebt bedrijf zélf interessant vindt. Je zou ook kunnen aangeven dat ze je CV voor een X-aantal maanden mogen bewaren voor het geval dat er wel een vacature vrijkomt. Volgens mij zijn ze nu verplicht om deze te vernietigen vanwege de AVG.
Dat CV hadden ze voorheen ook nooit langer dan nodig mogen bewaren. En dat mag met toestemming van een kandidaat nooit langer dan 1 jaar zijn. Zonder die toestemming moet je enkele weken na een procedure de CV's verwijderen. Bij een open sollicitatie die nergens toe leidt direct verwijderen dus tenzij.

Verder niks mis met een open sollicitatie denk ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:37
Gewoon doen. Wie weet hebben ze toevallig een plekje, en anders ontvang je een nee. Je verliest er niks mee.

Soms kan het ook zo zijn dat je in een bestand terecht komt en dat ze eerst contact met jou opnemen voordat ze een vacature de deur uit doen.

Het kan echt geen kwaad een open sollicitatie te versturen naar ze. :)

Succes!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:19
Ok duidelijk doen dus :) bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gewoon doen. ik heb meerdere gesprekken gehad door open sollicitaties te sturen. Zelfs een baan zo gescoord. dus wie weet jij ook. het komt in mijn beleving nooit wanhopig over
Pagina: 1