A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch
Jah is stil, maar wel met twee voorwaarden.
1. Er mag geen lucht in het systeem zitten
2. Monteer de pump met wat rubber oid aan de kast zodat de kast niet gaat trillen.
1. Er mag geen lucht in het systeem zitten
2. Monteer de pump met wat rubber oid aan de kast zodat de kast niet gaat trillen.
k thx
gebruik je hem zelf ?
misschien wat picjes van je systeempje ?
ah ja...en nog...wordt zo'n pompje niet te warm als het ganse dagen aanstaat...
Want zo'n dompelpompje wordt auto gekoeld door 't water in' t reservoir
gebruik je hem zelf ?
Verwijderd
Ik heb ook die 1048
En ik kan je zeggen hij is bijzonder stil. Bovendien verbruikt hij maar 10 Watt. Dus echt warm zal hij niet worden.
Ik heb ook ervaring met de Sicce Nova/Idra pompjes, en die 1048 is de stilste.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat die pompjes licht vibreren. Dus lostjes op een ondergrond kan het gaan trillen. Maar daar is zat aan te doen.
Verders prima pomp die 1048
Ik heb ook ervaring met de Sicce Nova/Idra pompjes, en die 1048 is de stilste.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat die pompjes licht vibreren. Dus lostjes op een ondergrond kan het gaan trillen. Maar daar is zat aan te doen.
Verders prima pomp die 1048
Verwijderd
De Eheim pomp kan ook onder water gebruikt worden, dit scheeld aardig in het geluid.
Wat ook belangrijk is welke slangmaat je wilt gaan gebruiken, mocht je met verloopjes gaan werken naar een dunnere slang zal de pomp wat meer geluid maken.
Wat ook belangrijk is welke slangmaat je wilt gaan gebruiken, mocht je met verloopjes gaan werken naar een dunnere slang zal de pomp wat meer geluid maken.
Nee, me heeft de Ehiem 1250. Zelfde als dit, maar dan groter (en maakt iets meer lawaai neem ik aan).Op dinsdag 24 juli 2001 13:36 schreef H3AdTr1P het volgende:
k thx
gebruik je hem zelf ?
Hoeveel kost zo'n pompje ?
Krijg einde van de maand m'n vakantie-geld en 97 uurtjes uitbetaald
Krijg einde van de maand m'n vakantie-geld en 97 uurtjes uitbetaald
Deze pomp is echt heel stil
Ik hoor hem niet, zeker niet als mijn pc aanstaat
Heb hem inline aangesloten en met noppenschuim bedekt
Nu lekker
Kost wel 129,-, maar dat heb ik er wel voor over
Ik hoor hem niet, zeker niet als mijn pc aanstaat
Heb hem inline aangesloten en met noppenschuim bedekt
Nu lekker
Kost wel 129,-, maar dat heb ik er wel voor over
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
ik heb een 1048 en een 1250, de 1048 is nauwelijks hoorbaar, de 1250 is heel zachtjes te horen, maar trillen doet hij wel flink, plaatsen op een stuk shuimrubber is wel gewenst denkik.
http://www.aquariaveldhuis.nl/ is ook heel cheap.
http://www.aquariaveldhuis.nl/ is ook heel cheap.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Ff een schop. Heb ff vraag over deze pomp.
Blijft zo'n 600 l/h pomp ook stil, ook nadat ie al een paar maanden/jaren gedraaid heeft?
Aanleiding van deze vraag is dat mijn Sicce Nova pompje na 2 weken al vreselijk begint te ratelen wat ik dus niet meer weg krijg, terwijl die in het begin zo goed als onhoorbaar was.
Dus mensen met een eheim pomp, is je pomp na maanden gebruik nog even stil als vlak na aanschaf?
Blijft zo'n 600 l/h pomp ook stil, ook nadat ie al een paar maanden/jaren gedraaid heeft?
Aanleiding van deze vraag is dat mijn Sicce Nova pompje na 2 weken al vreselijk begint te ratelen wat ik dus niet meer weg krijg, terwijl die in het begin zo goed als onhoorbaar was.
Dus mensen met een eheim pomp, is je pomp na maanden gebruik nog even stil als vlak na aanschaf?
hij draait bij mij al 1 jaar stilOp maandag 08 juli 2002 23:45 schreef gabberjoost het volgende:
Reality beats fiction by far!
Verwijderd
Zelfde met mijn Z4 pomp , alleen doet die het na een dag alOp maandag 08 juli 2002 23:45 schreef gabberjoost het volgende:
Maar ik krijg in de plaats een Eheim en een MAZE3
Wat ik wil weten is het verschil tussen de 1048 en 1250
Veel verschil in geluid ??
De 1250 trilt harder heb ik begrepen
Is dit op te lossen door de pomp op schuim, rubber etc neer te leggen of in te pakken in isolatiemateriaal??
of wordt de pomp dan te warm??
Als ik hem op een stuk rubber ofzo legt trilt mijn kast dan nog zo erg??
Veel verschil in geluid ??
De 1250 trilt harder heb ik begrepen
Is dit op te lossen door de pomp op schuim, rubber etc neer te leggen of in te pakken in isolatiemateriaal??
of wordt de pomp dan te warm??
Als ik hem op een stuk rubber ofzo legt trilt mijn kast dan nog zo erg??
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Pagina: 1