Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 15:24
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een surroundset die de formaten Dolby Atmos/DTS:X kunnen afspelen. Daarbij ook advies over de opstelling, een 7.1.X of 5.1.X. Gezien dat Dolby Atmos/DTS:X altijd 7.1 kanaals zijn.

Wat is je budget?
Het liefst betaalbaar natuurlijk, +- €2.000,00. Daarbij, wanneer er voor een (kleine) meerprijs een betere/hogere kwaliteit te halen is, dan is dat geen probleem.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik momenteel een Nvidia Shield met Plex gekoppeld aan de Sony Soundbar HT-CT390 met een LG OLED 65C8. De Shield speelt alles af, 4K HDR etc. en óók het geluid op de soundbar op standje 10 is voor mijn vriendin al ''te hard'' (we kijken ''normale'' tv op standje 15), waarbij ik graag standje 15-20 hanteer bij een goede film of serie (altijd lossless audio geluid). Zelfs de soundbar geeft al indrukwekkend geluid voor een 2.1 kanaals. Voordeel is dat deze soundbar al wel DTS-HD en Dolby TrueHD ondersteund, dus ik kan op dit moment elke kant op met HD-audio. Maar toch wil ik de volledige beleving. Dolby Atmos en DTS:X worden steeds meer gebruikt op normale BluRay's, en wanneer deze niet op de gewone staan, dan wel op de 4K.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb wel onderzoek gedaan, maar er zijn zoveel verschillende varianten waarbij alles als ''goed'' word aangeprezen. Ik weet niet direct de verschillen uit de omschrijvingen. Merken die ik heb gezien zijn o.a. Denon, Marantz, Harman Kardon etc.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil graag standje ''de ramen blijven nog net zitten'' aanschaffen. - Wanneer vriendin niet thuis is uiteraard.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
Audio op dat prijsniveau is vooral een kwestie van smaak. Het advies zoals in elk topic met jou vraagstelling is, ga gewoon luisteren bij een speciaal zaak.

De eisen die jij aan je set staat kan je op 1001 manieren invullen, een passend advies is dus niet te geven.

Dus nogmaals, ga luisteren en bepaal welk merk speakers bij jou past qua klankkleur, de versterker is op dat vlak minder belangrijk. Probeer je aan het budget te houden, en laat je geen onzin aanpraten door gemotiveerde verkopers.

Daarbij, in wat voor ruimte komen de speakers te staan? Wil je vloerstaanders of boekenplank speakers, wil je nieuw of tweedehands, wil je een subwoofer of geen subwoofer, wil je in een keer alles of wil je een set opbouwen, kortom veel vragen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DjaRoel op 19-02-2019 09:42 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
DjaRoel schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:40:
Audio op dat prijsniveau is vooral een kwestie van smaak. Het advies zoals in elk topic met jou vraagstelling is, ga gewoon luisteren bij een speciaal zaak.

De eisen die jij aan je set staat kan je op 1001 manieren invullen, een passend advies is dus niet te geven.

Dus nogmaals, ga luisteren en bepaal welk merk speakers bij jou past qua klankkleur, de versterker is op dat vlak minder belangrijk. Probeer je aan het budget te houden, en laat je geen onzin aanpraten door gemotiveerde verkopers.

Daarbij, in wat voor ruimte komen de speakers te staan? Wil je vloerstaanders of boekenplank speakers, wil je nieuw of tweedehands, wil je een subwoofer of geen subwoofer, wil je in een keer alles of wil je een set opbouwen, kortom veel vragen ;)
Bovenstaande klopt helemaal

Wil je ook een mooi stereo geluid dan zou ik altijd voor 2 vloerstaanders gaan, aangevuld met surround speakers, centerspeaker en een subwoofer. De subwoofer hoeft niet van hetzelfde merk te zijn als de speakers. BK, REL, SVS zijn goede woofers. Deze kun je ook heel goed 2e hands aanschaffen.

Wat betreft de receiver zijn Denon, Yamaha, Onkyo en Marantz prima merken. Van Harman Kardon zou ik afblijven. Je hebt al een prima receiver voor 400 a 500 euro.

Qua speakers zou je kunnen denken aan De Dali Zensor serie. Teufel maakt ook prima speakers, deze zijn alleen op het internet te kopen. Je mag ze wel 30 dagen proberen, bevalt het niet dan kun je ze kosteloost terugsturen. Q Acoustics maakt ook goede en betaalbare speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:49
yep123 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:55:
[...]

Bovenstaande klopt helemaal

Wil je ook een mooi stereo geluid dan zou ik altijd voor 2 vloerstaanders gaan,
Wat een vreemd advies vind ik dit, mijn stereo geluid is een stuk beter geworden toen ik naar boekenplank speakers op statief ben gegaan. Er is maar een advies en dat is luisteren.

Houd ook 2de hands als een optie want luidsprekers schrijven hard af, dus er zijn vaak mooie koopjes te vinden.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:39
remanus schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:00:
[...]
Wat een vreemd advies vind ik dit, mijn stereo geluid is een stuk beter geworden toen ik naar boekenplank speakers op statief ben gegaan. Er is maar een advies en dat is luisteren.
De kans is groot dat je dan appels met peren gaat vergelijken. Welke boekenplank speaker tegenover welke vloerstaander? Hoe hoog zit de tweeter van de boekenplank speaker op statief tov de vloerstaander. Voornamelijk het hoogteverschil in tweeter ga je heel goed merken. Veel mensen hebben een boekenplank speaker op een meubel naast de tv staan, doodzonde. Zet je em op statief waarbij de tweeter op zeg oorhoogte komt dan gaat er een wereld voor je open.

@1992Mark. Je hebt iig alvast een leuk basis budget in gedachten. Het advies is inderdaad, ga absoluut luisteren. Dat vind ik wel wat te kort door de bocht, dus ben ik benieuwd of je het voornamelijk gaat om films of wil je ook nog knap muziek luisteren? Denk daarnaast goed na welke functies je in een receiver zoekt. Qua kosten moet je aan het volgende denken:
- Receiver € 400-500 (tip ga niet voor het nieuwste model, maar pak het model daarvoor. Praktisch dezelfde functies voor een bak minder geld. Een Denon X2400 kost je € 400 en doet denk ik alles wat je wil)
- Speakers, rest van je geld :) Q-accoustics is een merk dat best wel veel bang for buck geeft. Zo heb je een 3050 home cinema pack (bij stassen hifi bijvoorbeeld), zit meteen een heel 5.1 set in voor € 1.300. De subwoofer die daarbij zit zou ik vergeten en gaan voor een SVS PB1000 (€ 550). Wellicht kun je met een winkel een dealtje maken, soort inruil voor die Q accoustics sub ofzo.

Obv bovenstaande zit je op € 400 + € 1.300 + € 550 + € 100 (speaker en subwoofer kabel) = € 2.350. Iets boven budget, maar met een beetje hifizaak is altijd wel een mooi prijsje te maken. Bij Stassen (in de buurt van venlo) heb ik goede luisterervaring en daar kon ik voor mijn fronts toen een mooie deal maken.

Als je een hifizaak je vraag voorlegt, met een budget dan willen ze wel een luistersessie voor je inplannen waarbij je verschillende setjes kan luisteren.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lees voor de aanschaf van een receiver bijv. deze post: Jorgen in "Vraag: 4K Films / X2500H Receiver / Welke speakers". Qua speakers is het vooral een kwestie van luisteren wat je zelf het mooiste vindt klinken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1