just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Vraag
Alle reacties
Vast wel, maar je vraag heb je nu in Client Software Algemeen geplaatst en hier hebben we het over computersoftware. Voor telefoons en tablets moet je in Tablets en Telefoons zijn. Ik verplaats je topic daarom naar Android-smartphones omdat je een Android toestel hebt. Let hier in het vervolg even op.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik heb er zeker wel op gelet, maar omdat er geen specifiek Android software forum is wilde ik het algemene Android forum niet vervuilen. In het vervolg weet ik het beterHero of Time schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:39:
Vast wel, maar je vraag heb je nu in Client Software Algemeen geplaatst en hier hebben we het over computersoftware. Voor telefoons en tablets moet je in Tablets en Telefoons zijn. Ik verplaats je topic daarom naar Android-smartphones omdat je een Android toestel hebt. Let hier in het vervolg even op.
Even een vriendelijk schopje om te kijken of iemand dit niet weet
In Nederland worden de weersgegevens namelijk door het KNMI verzameld, op 33 geautomatiseerde meetlocaties. Deze automatische weerstations leveren elke 10 minuten data (o.a. vertaald tot kaartjes op https://knmi.nl/nederland-nu/weer/waarnemingen/). Dus data voor 'de huidige locatie' zal altijd een interpolatie zijn van deze 33 weerstations. De historische data van deze weerstations kan je trouwens gratis downloaden van de KNMI website.TTLCrazy schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:15:
Ik ben op zoek naar een app voor Android welke (het liefst) een widget kan tonen met de max en min temperatuur, historisch gezien, voor de huidige plaats. Ik heb uiteraard internet al afgezocht en het enige wat ik kon vinden was WeatherPro, maar deze app heeft geen widget en je moet ook zoeken naar de juiste datum.
Ik wil gewoon gelijk zien wat voor elke dag de historische max en min temperaturen zijn.
Bestaat zoiets al ?
De app Het Weer in Nederland geeft een overzicht van o.a. de temperatuur van de afgelopen 24 uur.
Edit: Er zit inmiddels ook een optie in om de 48 jaar historie te bekijken. Je moet dan wel zelf een datum kiezen, waarna je grafieken van de o.a. de temperatuur van die dag krijgt. Je moet dan wel zelf de Tmin en Tmax aflezen.
Dus misschien niet 100% wat je wilt, maar wel een eind in de goede richting.
[ Voor 14% gewijzigd door Kawaii op 05-03-2019 12:44 ]
Deze is vergelijkbaar met de app in mijn beginpost, dus bedankt voor de hulp, maar dat is niet wat ik zoek.Kawaii schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:40:
[...]
De app Het Weer in Nederland geeft een overzicht van o.a. de temperatuur van de afgelopen 24 uur.
Edit: Er zit inmiddels ook een optie in om de 48 jaar historie te bekijken. Je moet dan wel zelf een datum kiezen, waarna je grafieken van de o.a. de temperatuur van die dag krijgt. Je moet dan wel zelf de Tmin en Tmax aflezen.
Dus misschien niet 100% wat je wilt, maar wel een eind in de goede richting.
Het zal waarschijnlijk moeilijk worden om deze app te vinden, dus ik vraag mij af of ik niet met een hulp programma als Tasker, KWGT etc. zelf een widget kan maken die deze gegevens kan weergeven. Dan zal ik de gegevens bij de KNMI downloaden/updaten en daarvan steeds de data weergeven. Eens kijken of dat mij gaat lukken.
Tijdje geleden maar ik ben benieuwd of het gelukt is. Ik ben zelf ook opzoek naar een app die voorgaande jaren statistieken vergelijkt qua temperatuur maar ook regenval etc. Is het mogelijk om met tasker gegevens van knmi van meerdere jaren door te koppelen naar een grafiek ofzo? Of moet je daarvoor (ik gok) met JavaScript en php werken?
Pagina: 1