Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 12:54
Mijn vraag
De standaard fan van mijn corsair h115i (2017) heeft het begeven. De fan geeft een vervelende tik. (Op dit moment zit er als vervanging een normale airflow fan op). De standaard fan van corsair is blijkbaar niet los te koop.

Ik ben opzoek naar een vervangende fan. Iemand die een aanbeveling kan doen? Ik zelf heb gekeken naar Noctua, corsair en EKWB.

3 verschillende merken, 3 verschillende specs. Waar moet ik precies opletten? RPM, PWM, totale luchtverplaatsing, Decibels. De huidige fans vind ik wat aan de lawaaierige kant.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Je zult in ieder geval voor een 140mm exemplaar moeten gaan; en als looks je iets uitmaken ga dan voor 2 dezelfde. Ik zou vooral kijken naar wat je wensen zijn; heb je liever een koel systeem met iets meer herrie, of is dit component 1 van je herriemakers in je PC en stoor je je hieraan?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maat en of het fan is die een hoge statische druk kan leveren..
Zodat hij goed werkt icm je radiator.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Ja dus een 140mm fan die een statische druk heeft van 2.0 of 4.0? De site van corsair geeft namelijk 4.0 aan. Maar dit is volgens mij 2.0 per fan.

Heb je nog een aanbeveling van merk of type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Ik denk als ik stillere fans neem me front fans ook vervangen moeten worden. Aangezien die ongeveer even veel herrie maken als de CPU fans.

Is de regel ook hoe meer fans hoe koeler? Of moet er echt gekeken worden naar hoeveel statische druk de fans leveren.

(Meer fans, minder statische druk, minder lawaai of zelde aantal fans, zelfde statische druk, zelfde geluid niveau?)

Dank voor je antwoord
NLBUURMAN schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:47:
Je zult in ieder geval voor een 140mm exemplaar moeten gaan; en als looks je iets uitmaken ga dan voor 2 dezelfde. Ik zou vooral kijken naar wat je wensen zijn; heb je liever een koel systeem met iets meer herrie, of is dit component 1 van je herriemakers in je PC en stoor je je hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee sorry. Ik zit niet meer in de pc fan wereld.

Ik heb corsair setjes gehad. En meestal voorzien van een dubbele fan.. of 2x een dubbele fan..

Dus fan-rad-fan... Stilte was nooit mijn wens. Goede koeling wel.
En in de meeste gevallen was bij mij een dubbele fan opstelling koeler als 1 singel fan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

nofearnl schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:51:
Ik denk als ik stillere fans neem me front fans ook vervangen moeten worden. Aangezien die ongeveer even veel herrie maken als de CPU fans.

Is de regel ook hoe meer fans hoe koeler? Of moet er echt gekeken worden naar hoeveel statische druk de fans leveren.

(Meer fans, minder statische druk, minder lawaai of zelde aantal fans, zelfde statische druk, zelfde geluid niveau?)

Dank voor je antwoord

[...]
meer fans is in theorie koeler; maar het zal over het algemeen vrij weinig opleveren, nog geen 5 graden verschil mocht je dat denken.
https://www.kitguru.net/c...sh-vs-pull-vs-pushpull/2/
Zelf ben ik meer van de stilte, dus zou ik het zoeken in de richting van Silent Wings 3 van Be Quiet!, hoewel je Noctua's ook wel aardig stil kunt krijgen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• nofearnl
Ik heb een Noctua besteld voor op de proef :-) van het weekend even kast stof vrij maken! En dan de fans erin hangen.
NLBUURMAN schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:55:
[...]

meer fans is in theorie koeler; maar het zal over het algemeen vrij weinig opleveren, nog geen 5 graden verschil mocht je dat denken.
https://www.kitguru.net/c...sh-vs-pull-vs-pushpull/2/
Zelf ben ik meer van de stilte, dus zou ik het zoeken in de richting van Silent Wings 3 van Be Quiet!, hoewel je Noctua's ook wel aardig stil kunt krijgen.
Pagina: 1