Hallo,
Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht, maar ik merkte al snel dat deze erg traag was met het uitvoeren van de simpelste taken. Het gaat om een HP 15-DB0150ND met de volgende specificaties:
Softwareversie Radeon - 17.12
Software-editie Radeon - Adrenalin
Grafische chipset - AMD Radeon(TM) R4 Graphics
Grootte geheugen - 512 MB
Geheugentype - DDR4
Kernklok - 686 MHz
Windows-versie - Windows 10 (64 bit)
Systeemgeheugen - 8 GB
CPU-type - AMD A6-9225 RADEON R4, 5 COMPUTE CORES 2C+3G
Processorsnelheid: 2.6 GHz
Aantal processorkernen: 2
Ik heb zelf geen verstand van alles wat hierboven staat, maar mij werd verteld dat dit voldoende moet zijn voor normaal gebruik.
Echter, een youtube video afspelen is al teveel gevraagd, alles vanaf 720p 60fps en daarboven is niet te doen. Ik merkte ook op dat op taakbeheer mijn processor al snel richting de 100% gaat.
Mijn vraag is: Heb ik nou gewoon een laptop met slechte specificaties gekocht of zou er iets mis zijn met de laptop?
Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht, maar ik merkte al snel dat deze erg traag was met het uitvoeren van de simpelste taken. Het gaat om een HP 15-DB0150ND met de volgende specificaties:
Softwareversie Radeon - 17.12
Software-editie Radeon - Adrenalin
Grafische chipset - AMD Radeon(TM) R4 Graphics
Grootte geheugen - 512 MB
Geheugentype - DDR4
Kernklok - 686 MHz
Windows-versie - Windows 10 (64 bit)
Systeemgeheugen - 8 GB
CPU-type - AMD A6-9225 RADEON R4, 5 COMPUTE CORES 2C+3G
Processorsnelheid: 2.6 GHz
Aantal processorkernen: 2
Ik heb zelf geen verstand van alles wat hierboven staat, maar mij werd verteld dat dit voldoende moet zijn voor normaal gebruik.
Echter, een youtube video afspelen is al teveel gevraagd, alles vanaf 720p 60fps en daarboven is niet te doen. Ik merkte ook op dat op taakbeheer mijn processor al snel richting de 100% gaat.
Mijn vraag is: Heb ik nou gewoon een laptop met slechte specificaties gekocht of zou er iets mis zijn met de laptop?