Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4K HDR HTPC onder €700,-

Pagina: 1
Acties:

• BrokeLee
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-11 16:09
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een dedicated HTPC bouwen voor mijn 4K HDR TV, inclusief een 5.1 speakerset. Puur voor audiovisueel genot, gaming is niet nodig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€700,- voor de HTPC, exclusief 5.1 speakerset.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande wenslijst voor mijn al samengestelde HTPC.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 136,50€ 136,50
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
1Asus Xonar DGX€ 37,95€ 37,95
1Cooler Master Elite 130€ 44,90€ 44,90
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1D3000C16€ 50,90€ 50,90
1Asus DRW-24D5MT (bulk)€ 13,95€ 13,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 60,95€ 60,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 87,34€ 87,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 542,44

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Alhoewel ik meestal naar de "tried and tested" merken neig. (De grotere/betere merken waar kwalitatief goede producten uitrollen.)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefste een stille HTPC, welke 4K HDR aankan. Inclusief een DVD drive, zoals ook al aanwezig is in de wenslijst. Aansluiting voor een 5.1 speakerset. Mogelijk ook nog te bedienen met de Magic remote van LG.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag feedback willen ontvangen van de gekozen producten, alsook feedback m.b.t. de mogelijkheid tot het gebruiken van de LG magic remote. Als laatste zou ik graag wat pointers willen krijgen voor een instapmodel 5.1 speakerset. Welke merken/ model zijn aan te raden, en welke absoluut niet. Ik ben geen audiofiel, maar zou wel graag wat mooie klanken uit de speakerset willen krijgen, voor een schappelijke prijs.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat vind jij een instapmodel speakerset? Hebben we het dan over een set van 150 euro of 1500 euro?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Ga je transcoderen?
Voeding: pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W die Seasonic is pure overkill.
Die geluidskaart is overbodig, dat moederbord heeft een prima audiochip.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Tsurany schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:34:
Wat vind jij een instapmodel speakerset? Hebben we het dan over een set van 150 euro of 1500 euro?
en de vervolgvraag hierop; hoe wil je 'm aansluiten? HDMI Passthrough als je het over een losse versterker/boxen hebt? of toch via SPDIF?
en waarom heb je die geluidskaart erin staan? je moederbord kan al prima met 5.1 overweg

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• BrokeLee
Tsurany schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:34:
Ik zat zelf te denken aan rond de 300 euro. Echter ben ik niet zo bekend met de materie omtrent audio set-ups, wat de goede merken zijn, waar op te letten, etc.
Ik weet dan ook niet of 300 euro een goede prijs is voor een 5.1 set, of dat ik dan bedrogen uit ga komen.

Het enige wat ik wil is een beetje en home theatre idee te krijgen met de audio set-up. Verschil tussen matig of goed geluid zou ik niet zo snel kunnen horen. Zolang het maar een goede levensduur heeft met matig geluid ben ik al tevreden.
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:42:
Ga je transcoderen?
Voeding: pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W die Seasonic is pure overkill.
Die geluidskaart is overbodig, dat moederbord heeft een prima audiochip.
Ik ga vooralsnog nu niet beginnen met transcoderen. Eerst wil ik de basics uitgewerkt hebben en ervaring opgedaan hebben met deze HTPC alvorens ik in de toekomst misschien me meer ga verdiepen in zaken als dat.
Wat betreft de voeding; ik had deze erin gezet omdat deze volledig modulair is. Echter de voeding wat jij hebt is wel weer 80 plus gold. Verwacht je geen problemen met kabelmanagement? Zo niet, dan ga ik inderdaad voor die be quiet!.
De audiokaart haal ik er dan uit, dank voor de tip!
NLBUURMAN schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:52:
[...]
en de vervolgvraag hierop; hoe wil je 'm aansluiten? HDMI Passthrough als je het over een losse versterker/boxen hebt? of toch via SPDIF?
en waarom heb je die geluidskaart erin staan? je moederbord kan al prima met 5.1 overweg
Ik denk dat ik gebruik wil maken van de SPDIF aansluiting die op het moederbord zit. Die geluidskaart zal ik uit de lijst halen, dank je voor de tip!

[ Voor 48% gewijzigd door BrokeLee op 19-02-2019 22:50 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@BrokeLee in de komende Best Buy Guide komt er weer een HTPC terug (zeg, over een week of twee) en daar komen ook meerdere prijsklassen / devices aan bod, is het idee.

Je huidige topicstart snap ik niet geheel; de meeste CPU's met IGP/APU, kunnen vlekkeloos Atmos over HDMI uitsturen dus je extra geluidskaart kan ik niet geheel thuisbrengen. Meteen het volgende ding; voor 300 Euro kan je vast een instappertje 5.1 set aanschaffen maar, mijn mening, dat is wel zo gevoelig qua "eigen gehoor" dat je misschien beter even bij een audio-zaak kan gaan kijken / vragen / luisteren. Alternatief is een soundbar; die kunnen soms iets beter / voller geluid geven binnen die prijsklasse maar dan komt het inderdaad niet precies van alle kanten maar ja.

Misschien, tip; ga de komende week eens goed lezen / informeren naar je geluidsmogelijkheden binnen je budget, wacht dan even de BBG af op de voorpagina en misschien heb je dan ineens "het licht" en kan je in 1x aanschaffen wat het beste op je overkomt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BrokeLee
MAX3400 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:49:
@BrokeLee in de komende Best Buy Guide komt er weer een HTPC terug (zeg, over een week of twee) en daar komen ook meerdere prijsklassen / devices aan bod, is het idee.

Je huidige topicstart snap ik niet geheel; de meeste CPU's met IGP/APU, kunnen vlekkeloos Atmos over HDMI uitsturen dus je extra geluidskaart kan ik niet geheel thuisbrengen. Meteen het volgende ding; voor 300 Euro kan je vast een instappertje 5.1 set aanschaffen maar, mijn mening, dat is wel zo gevoelig qua "eigen gehoor" dat je misschien beter even bij een audio-zaak kan gaan kijken / vragen / luisteren. Alternatief is een soundbar; die kunnen soms iets beter / voller geluid geven binnen die prijsklasse maar dan komt het inderdaad niet precies van alle kanten maar ja.

Misschien, tip; ga de komende week eens goed lezen / informeren naar je geluidsmogelijkheden binnen je budget, wacht dan even de BBG af op de voorpagina en misschien heb je dan ineens "het licht" en kan je in 1x aanschaffen wat het beste op je overkomt?
Ik ben niet geheel thuis in de audiowereld. Ik was (onterecht, blijkt) in de veronderstelling dat ik een aparte geluidskaart nodig had. Zoals ik echter al had begrepen van meerdere posters, is deze kaart overbodig. Deze heb ik dus al uit mijn lijst gehaald.

Ik zal je advies wat betreft inlezen ten harte nemen. Ik zal ook eens binnenlopen bij een audio-zaak en daar me beter laten informeren. Vervolgens de BBG afwachten, en ook de reacties goed lezen wat uit dat artikel gaat komen. Ik hoop dan dat ik inderdaad op een goeie "golflengte" zit met mijn verwachtingen. :P

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Misschien totaal off topic, maar koop een NVidia Shield. Ik heb met Windows 10 geprobeerd het goed te krijgen met Kodi... Het is nóóit een succes geworden. Dan ging HDR de mist in, dan weer Atmos. Ik gebruikte een GTX1050.

Toen een Shield gekregen via een actie. Ding doet het gewoon. 4K HDR met Kodi, alle audioformaten bitstreamen. Streamen vanaf een netwerk share. Zelfs ambilight met een Pi met Hyperion er op en een Android grabber op de Shield.

Ik ben er erg blij mee... Vooral omdat het gewoon top werkt. Zonder gezeur.

[ Voor 10% gewijzigd door mjvdzwet op 19-02-2019 22:58 ]

• BrokeLee
mjvdzwet schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:55:
Misschien totaal off topic, maar koop een NVidia Shield. Ik heb met Windows 10 geprobeerd het goed te krijgen met Kodi... Het is nóóit een succes geworden. Dan ging HDR de mist in, dan weer Atmos. Ik gebruikte een GTX1050.

Toen een Shield gekregen via een actie. Ding doet het gewoon. 4K HDR met Kodi, alle audioformaten bitstreamen. Streamen vanaf een netwerk share. Zelfs ambilight met een Pi met Hyperion er op en een Android grabber op de Shield.

Ik ben er erg blij mee... Vooral omdat het gewoon top werkt. Zonder gezeur.
Ik heb er even naar gekeken. Het enige euvel wat ik heb met de Shield is dat er geen drive op zit om mijn dvd's af te spelen. De rest lijkt het apparaat ideaal voor nu. Als er een mogelijkheid is om mijn dvd's af te spelen via een Shield zou het geweldig zijn. Dat, of ik zou een aparte dvd-speler moeten aanschaffen. Maar het allerliefste heb ik gewoon 1 device voor mijn media. (Buiten de smart TV zelf om dan)

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik heb geen idee of bijvoorbeeld een externe USB DVD speler zou werken aan een Shield.

Ik heb zelf mijn DVD's jaren geleden al eens overgezet naar mijn PC.

Ik heb jaren met veel plezier Windows MediaCenter en daarna XBMC/Kodi gebruikt. Alleen de overstap naar 4K HDR, onder Windows 10 is nooit stabiel geworden.
Nu weet ik natuurlijk niet wat voor OS je wilt gaan gebruiken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@mjvdzwet HDR op Windows werkt vlekkeloos met Kodi 18, VLC4.0 of Cyberlink. Dat er meer "werk" mee gemoeid is dan "press play" op een Shield, Vero, Minix, etc, dat ben ik met je eens.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

BrokeLee schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:43:
[...]
Echter de voeding wat jij hebt is wel weer 80 plus gold. Verwacht je geen problemen met kabelmanagement?
Semi modulair met meer dan genoeg vermogen: pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W
Pagina: 1