Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Op dit moment hebben mijn vrouw en ik een eigen google account waar je veel op doen, vooral drive en gmail en agenda.

Verder hebben we voor ons bedrijfje een ander google account, dit account gebruiken we beide en gelijktijdig en we kunnen dus vanaf elk device onder bedrijfsacount een email verzenden of agendapunt aanmaken en syncen. We zien dus bijv. op ons telefoon onder agenda zowel persoonlijk als het zakelijk account. We zijn dus ook altijd ingelogd onder 2 account gelijktijdig. Werkt vlekkeloos.

Nu willen we waarschijnlijk een site van Wix gebruiken (daar hebben we een reden voor, vooral geen tijd en kennis om wordpress onder de knie te krijgen) Wix is vooral een website builder/hoster en heeft zelf geen emailservice, daar gebruik je G-suite voor.

Mijn vraag: is G-suite echt iets anders dan een standaard google account of werkt het met de bestaande google apps, en kan ik dus in mijn bestaande gmail setup een g-suite emailadres importeren en verzenden?

En... Je moet voor elke g-suite user een abonnement nemen (vanaf 4,- pp) of kan je met z'n tweeen 1 account gebruiken, ik las iets over een g-suite drempel.

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 18-02-2019 21:42 ]

www.casarodriguillo.com

Beste antwoord (via Pinin op 02-03-2019 21:03)

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:39

Wish

ingwell

Ehm - bij mijn zakelijke variant van GSuite zit ook Sites in. Is dat dan niet eventueel een oplossing?

En ja - GSuite biedt veel meer functionaliteit naast alleen de mail.

[ Voor 26% gewijzigd door Wish op 20-02-2019 17:49 ]

No drama

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Bij gsuite betaal je pér (persoonlijke) inbox zeg maar. Als je die prima met 2 personen kan delen kan je met 1 licentie af.

Het grootste verschil bij mail functionaliteit (ik laat alle overige diensten even achterwegen) is het gebruik van een eigen domein naam en mail routing rules.

Voor het versturen van mail kan je ook gebruiken via een api (al zij het gelimiteerd tot x mail per uur bij een normaal gmail account), zo richt ik meestal eenvoudige wordpress sites in. Het grootste voordeel is dat je dan geen problemen hebt wanneer iemand het password veranderd o.i.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
hmmm, ik begrijp niet alles wat je zegt (vandaar ook Wix :) )

1. Kan dat echt, zie https://support.google.com/a/answer/33330?hl=nl (g-suite drempel) wij versturen hooguit 10 email per uur, maar mogelijk vanuit diverse devices
2. Maar is g-suite een eigen client of website of app, of is het volledig in gmail applicatie geintegreerd? (of andersom)
3. Wat is een API precies (dat is toch een stukje code dat ik ergens kan integreren) en daar heb ik toch niets mee te maken als ik vanuit een mailcliënt iets verstuur, but correct me if i'm wrong

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pinin schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:12:
1. Kan dat echt, zie https://support.google.com/a/answer/33330?hl=nl (g-suite drempel) wij versturen hooguit 10 email per uur, maar mogelijk vanuit diverse devices
Mogelijk dat ze gmail beperken op gedeeld gebruik maar bij gsuite is dat geen enkel probleem.
Zoals ik al schreef, heb diverse sites opgeleverd met zowel een gmail als een gsuite account. Met name veel gratis gsuite accounts toen die nog bestonden.
2. Maar is g-suite een eigen client of website of app, of is het volledig in gmail applicatie geintegreerd? (of andersom)
De email van gsuite is qua gebruik gelijk aan gmail. Je hebt maar een paar extra mogelijkheden aan de gebruikers kant. Als je het verschil wilt weten, dan neem je toch een trial van 1 maand ?
3. Wat is een API precies (dat is toch een stukje code dat ik ergens kan integreren) en daar heb ik toch niets mee te maken als ik vanuit een mailcliënt iets verstuur, but correct me if i'm wrong
https://developers.google.com/gmail/api/

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 18-02-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik zal idd de trial proberen, maar even migreren en dan toch weer terug is niet zo ff gedaan. En gaat het goed met alle labels (40 stuks).

Maar g suite is dus niet een eigen client of zo en gebruik je dus binnen gmail om mail te versturen? Misschien erg dom, maar op dit moment is mij dit gedeelte onduidelijk :$

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pinin schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:29:
Maar g suite is dus niet een eigen client of zo en gebruik je dus binnen gmail om mail te versturen?
Het is exact het zelfde met een aantal extra opties voor de gebruiker welke met name handig zijn voor organisaties en/of collaboration. Als je geen custom omgeving maakt is zelfs de login url gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:11
Pinin schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:29:
....En gaat het goed met alle labels (40 stuks).
Laatst zelf ook van Gmail naar Gsuite gegaan. Hoewel migreren lang duurde (ca. 7 dagen voor 7 GB aan mail) zijn ook de labels goed overgekomen. Het is wel van belang dat de labels via IMAP worden aangeboden. Dat kan je bij de labelinstellingen aanpassen, maar staat standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
awenger schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 07:26:
[...]

Laatst zelf ook van Gmail naar Gsuite gegaan. Hoewel migreren lang duurde (ca. 7 dagen voor 7 GB aan mail) zijn ook de labels goed overgekomen. Het is wel van belang dat de labels via IMAP worden aangeboden. Dat kan je bij de labelinstellingen aanpassen, maar staat standaard aan.
Kan het ook zonder te migreren, en wat is dan de werkwijze?
En wat is de rede dat migreren zo lang duurt? Ik heb slechts 0,8Mb upload (!) -woon niet in NL

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Ehm - bij mijn zakelijke variant van GSuite zit ook Sites in. Is dat dan niet eventueel een oplossing?

[ Voor 26% gewijzigd door Wish op 20-02-2019 17:49 ]

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

G-Suite is feitelijk gewoon een admin achter de Googlediensten. Je kunt makkelijk meerdere gebruikers, aliassen, inboxen etc aanmaken die je aan een domein knoopt. De Googlediensten zelf gebruik je verder op precies dezelfde wijze.
Pinin schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:44:
[...]

En wat is de rede dat migreren zo lang duurt? Ik heb slechts 0,8Mb upload (!) -woon niet in NL
Google is met bepaalde dingen gewoon traag. Wijzigingen in een agenda kunnen ook tot 24 uur duren.

Je eigen upload maakt allemaal geen klap uit, het draait immers op de Google servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Wish schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:48:

Tja, is wel heel erg beperkt volgens mij. Maar misschien wel mogelijk om met bootstrap wat dingen toe te voegen, want veel heb ik niet nodig

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Pinin schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:17:
[...]

Tja, is wel heel erg beperkt volgens mij. Maar misschien wel mogelijk om met bootstrap wat dingen toe te voegen, want veel heb ik niet nodig
Waarom denk je dat het beperkt is? Mijn tip zou zijn om eens wat te lezen wat er mee kan. Mijn stelling zou zijn dat je hier hetzelfde mee kan doen als Wix.

https://gsuite.google.com/learning-center/products/sites/#!/
https://gsuite.google.com/learning-center/tips/sites/#!/

Wat wel zo is, is dat deze omgevingen primair op samenwerking zijn gericht, maar als je niet teveel poespas wilt gaan gebruiken kan het wat mij betreft ook prima als presentatie/externe site fungeren.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Wish schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:25:
[...]

Waarom denk je dat het beperkt is? Mijn tip zou zijn om eens wat te lezen wat er mee kan. Mijn stelling zou zijn dat je hier hetzelfde mee kan doen als Wix.

https://gsuite.google.com/learning-center/products/sites/#!/
https://gsuite.google.com/learning-center/tips/sites/#!/

Wat wel zo is, is dat deze omgevingen primair op samenwerking zijn gericht, maar als je niet teveel poespas wilt gaan gebruiken kan het wat mij betreft ook prima als presentatie/externe site fungeren.
Sorry, beetje laat antwoord. Maar ik ga idd sites gebruiken, mocht het toch niet zijn wat we willen dan kijk ik wel weer verder. Het is erg basic, maar kan eventueel toch best veel.

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1