Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:41
Mijn vraag
F1 2018 herkent mijn Thrustmaster T150 stuurwiel niet. Dit stuur heeft altijd gewerkt met F1 2017 en is voor het laatst eind vorig jaar gebruikt hierbij. Nu is F1 2018 aangeschaft en wordt het stuur zowel in 17 als 18 niet meer herkent.

Met het stuur zelf is echter niets mis, zowel in het control panel als in een andere game (Automobilista) werkt het stuur gewoon. Tevens is het stuur geprobeerd op een andere pc met F1 2018 en hierop werkte het ook. Een X-Box controller wordt ook herkend door F1 2018

Relevante software en hardware die ik gebruik
F1 2018 op Steam
Thrustmaster T150 stuur

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- F1 2017 en 2018 beide gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd
- Drivers gedeinstalleerd en via Windows opnieuw laten toevoegen
- Drivers gedeinstalleerd en via de Thrustmaster driver app laten installeren
- Local game cache geverifieerd binnen Steam
- Mapping voor T150 stuur in de Steam Workshop van F1 2018 gedownload
- Verschillende USB poorten geprobeerd, front en back
- Zoeken naar mensen met vergelijkbare problemen (Conclusie: er zijn veel mensen met problemen, maar niemand met specifiek mijn probleem uiteraard :P)

Ik hoop dat hier nog iemand een idee heeft dat minder rigoreus is dan Format C:\

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:57
Steam als eens gestart als Administrator, dan F1 2018 starten vanuit Steam?

Ik zie vaak genoeg issues als Steam niet als Administrator wordt gestart namelijk.

En misschien eens proberen om Steam in Big Picture mode te starten en te kijken of Steam dan het stuur goed kent?

verder zie ik in het F1 2018 topic diverse mensen die het stuur prima werkend hebben gekregen.

[Multi] F1 2018

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Wylana schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:04:
Steam als eens gestart als Administrator, dan F1 2018 starten vanuit Steam?

Ik zie vaak genoeg issues als Steam niet als Administrator wordt gestart namelijk.

En misschien eens proberen om Steam in Big Picture mode te starten en te kijken of Steam dan het stuur goed kent?

verder zie ik in het F1 2018 topic diverse mensen die het stuur prima werkend hebben gekregen.

[Multi] F1 2018
Admin heb ik nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens proberen.

En ik weet dat het stuur moet kunnen werken, hetzelfde stuur werkt zowel op de PC van een vriend van me als op de VR PC dus inderdaad: met het stuur zelf is niets mis en wordt ondersteund in F1 2018, vandaar ook mijn verbazing toen het stuur zelfs in F1 2017 niet meer werkte op dezelfde PC waar ik het hele vorige jaar F1 2017 op heb geracet.

• BSTNjitRam
Helaas, als Admin runnen heeft ook geen effect. Stuur wordt simpelweg nooit gezien binnen F1 2018 op mijn hoofd PC...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Wat ik ook gevonden heb is om in Big Picture Mode naar instellingen te gaan en PS4 en XBOX configuratie uit te vinken : https://steamcommunity.co...408/#c1319961868323855021 of deze mogelijke oplossing: https://www.reddit.com/r/...r_t150_not_working_on_pc/

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 20:56
@NVDS Dat was ook uiteindelijk de oplossing bij mij.

Ander dingetje wat je nog kunt bekijken is dat je niet de Logitech én Trustmaster applicaties tegelijkertijd geïnstalleerd kunt hebben. Ik ben destijds geüpgradet naar een T300 vanaf een Driving Force Pro en beide softwarepakketten samen gaven de nodige herkenbaarheidsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
NVDS schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:02:
Wat ik ook gevonden heb is om in Big Picture Mode naar instellingen te gaan en PS4 en XBOX configuratie uit te vinken : https://steamcommunity.co...408/#c1319961868323855021 of deze mogelijke oplossing: https://www.reddit.com/r/...r_t150_not_working_on_pc/
Big Picture mode gechecked, beide configs staan uit, enkel Generic Controller Support staat aan.
De andere link is op mij helaas niet van toepassing, mijn stuur werkt gewoon in Control Panel/andere games.
alex3305 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:15:
@NVDS Dat was ook uiteindelijk de oplossing bij mij.

Ander dingetje wat je nog kunt bekijken is dat je niet de Logitech én Trustmaster applicaties tegelijkertijd geïnstalleerd kunt hebben. Ik ben destijds geüpgradet naar een T300 vanaf een Driving Force Pro en beide softwarepakketten samen gaven de nodige herkenbaarheidsproblemen.
Verder heb ik nooit een Logitech stuur gehad, maar wel laatst de Logitech software voor mijn muis geïnstalleerd. Het is een long shot, maar ik zal vanavond proberen om deze te deïnstalleren.

Pagina: 1