Vraag

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:06
Ik zoek een?
Nieuwe Android telefoon, ter vervanging voor mijn Sony Xperia E Zwart.

Wat is je budget?
200, 300, misschien 400 nog wel.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijks gebruik, nieuwe smartphone. Auto navigatie, meer apps draaien, wat games.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Xiaomi Pocophone F1 & Xiaomi Mi A2 Lite spreken me wel aan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Omdat ik eigenlijk weinig ervaring heb in smartphone gebruik, behalve hele oude, vroeg ik me af wat het verschil is tussen de mogelijkheden van beide telefoons (en in het algemeen)? Ik kan me er wel iets bij voorstellen (meer apps tegelijk, zwaardere games)
Wat zou je merken in dagelijks gebruik?
Wat kun je met de beter uitgeruste wel wat niet met de ander kan?

Hoeveel jaar kan zo een telefoon mee?
Ik doe nu al dik 4 jaar met deze telefoon (ook nog tweede hands). Veel apps vragen hogere android versie en zit bar weinig ruimte in. Maar hij heeft meerdere val partijen overleeft en accu (1ste) werkt nog steeds goed. Ben wel beetje trots op dit beestje :) _/-\o_

Beste antwoord (via E2max op 13-03-2019 11:34)

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:51
E2max schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:59:
[...]

Hartelijk dank voor alle reacties,
Heb ook naar de nokia's gekeken maar die hebben in vergelijking iets minder cpu/ram dan de xiaomi's voor de prijs.

Kunnen jullie een voorbeeld geven wat voor game ik wel op de pocaphone zou kunnen spellen en niet op de a2?
Twijfel bij het lezen dat je die snellere CPU niet echt merkt in standaard gebruik. Verschil in prijs is toch 100 euro. En gamen doe ik liefst op de pc.

Android one spreekt me wel aan. Zoals je zei website van Miui bekeken maar zag er naar mijn idee gewoon uit. Niet in de instellingen gedoken maar gelooof je als je zegt dat niet alles veranderd kan worden.

Op deze telefoon zitten nog steeds apps die je niet weg kan gooien en die ik nog nooit heb gebruikt. Is dit zo iets wat in Miui of andere android smaken kan verwachten?

Hoe zit het met eigen android dingetjes programeren en testen, kan dat op elke android variant?

Bijvoorbaat dank

Raznov je uitgebreide advies helpt me echt verder. Neig aan ene kant ook naar pocaphone want: 100 euro meer voor specs die je vindt bij phones van 500 euro is niet verkeerd O.o
Pugb, Asphalt 9 en dergelijke spellen zullen wat verschil geven. Maar op zich draait dat ook nog wel op de A2, lastiger gaat het waarschijnlijk pas worden in de toekomst met spellen. Zelf speel ik geen games op de Pocophone (buiten dan een enkele keer The Room of zo) dus heb weinig beeld van de huidige gaming-performance.

Voor normaal gebruik zal Miui weinig verwarring zorgen, zeker met de Pocolauncher er op werkt het redelijk "standaard", maar het is wel een kleine wijziging als je van een meer "stock" Android af komt. Let wel, je kan natuurlijk altijd nog kiezen om de Pocophone te unlocken en een custom Rom als LineageOS er op te zetten. Dan zit je ook dicht bij stock Android. Het testen van eigen Android apps is geen probleem, alleen als je root-toegang nodig hebt (waarschijnlijk niet) is het lastiger, maar dat geldt ook voor de A2.

Wat performance betreft, als je ze naast elkaar legt, zie je verschillen. Maar als je nu van een Xperia E naar een van de twee toe zal gaan, geven beide sowieso betere prestaties. Wel verwacht ik dat wat betreft specificaties, de Pocophone wat langer mee zal gaan (maar of het de 100 euro waard is, ligt natuurlijk geheel aan jou ;)).

Strava & Untappd - Do not combine!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Beide toestellen zijn een vooruitgang, de vraag is hoe lang je er mee wil doen, de Pocophone is bijna dubbel zo duur als de A2 Lite.
Voor wat je nu doet zal de Pocophone zeker een verademing zijn, alleen de vraag is of je meer wil zoals NFC betalen want dat zit er niet in, dan zou je nog bijvoorbeeld een Nokia 7.1 kunnen overwegen er naast.

Loop voor de gein eens door de filters in de Pricewatch voor mobiele telefoons wat allemaal mogelijk is: categorie: Smartphones

[ Voor 22% gewijzigd door swhnld op 18-02-2019 23:19 ]

Verwijderd

xiaomi note 5 top toestel voor dat geld voor de camera gebruik ik de bacon camera app is nog scherper en helderder met hdr

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:00:
xiaomi note 5 top toestel voor dat geld voor de camera gebruik ik de bacon camera app is nog scherper en helderder met hdr
Beter raad je gewoon een toestel aan dat wel up to date is.

• Raznov
E2max schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:03:
Welke vragen heb je hier nog over?
Omdat ik eigenlijk weinig ervaring heb in smartphone gebruik, behalve hele oude, vroeg ik me af wat het verschil is tussen de mogelijkheden van beide telefoons (en in het algemeen)? Ik kan me er wel iets bij voorstellen (meer apps tegelijk, zwaardere games)
Wat zou je merken in dagelijks gebruik?
Wat kun je met de beter uitgeruste wel wat niet met de ander kan?

Hoeveel jaar kan zo een telefoon mee?
Er zijn best wel wat verschillen tussen die 2 modellen. Kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat de A2 iets handiger is wat betreft systeem (want Android One) tegenover de Poco's Miui interface. Qua ondersteuning kan dit normaal gesproken inhouden dat de A2 iets langer mee zou kunnen, theoretisch. Wel is het zo dat beide op het gebied van custom rom's een redelijk support hebben. De processor van de Pocophone is sneller, zal je dit merken? Mogelijk alleen bij zwaardere games en niet bij dagelijks normaal gebruik. Wat je wel kan gaan merken is de accu, die van de Pocophone gaat waarschijnlijk een stukje langer mee, maar ook met de A2 kan je met normaal gebruik de 2 dagen wel halen (maar met het zelfde gebruik zal de Pocophone waarschijnlijk 3 dagen halen). Ook heeft de Pocophone nog een 3.5mm poort, geen idee of je die wil of nodig gaat hebben natuurlijk.

Het is heel lastig te zeggen hoe lang een telefoon uiteindelijk mee gaat. Waar de een met de nieuwste telefoon een jaartje doet (en dan vind dat hij te traag is geworden of te weinig ruimte heeft of niet mooi meer is) zal de ander er zo 5 jaar mee kunnen doen. Zoals gezegd zal je er sowieso op vooruit gaan, welke keuze je dan maakt.

Lees voordat je naar de Pocophone gaat, je even in over Miui, want mocht je niet de intentie hebben om open te staan voor verandering, kan Miui soms nog wat tegen vallen.

Verwijderd

ChinaGeek schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:31:
[...]

Beter raad je gewoon een toestel aan dat wel up to date is.
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 26-02-2019 22:47 ]

• ChinaGeek
*knip*. Niet meer relevant.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 26-02-2019 22:49 ]

Verwijderd

ChinaGeek schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:14:
[...]

Ja, dat kun je beter niet doen. Zeker niet wanneer je een wat ouder toestel aanraadt.
als je 300 wil uitgeven is dat een top toestel gezien de prijs en prestaties en doet niks achter van een merk die 200 meer kost.

of je moet er afstandsrakketen mee willen besturen in japan heb je daar voor dat bedrag geen slechte koop aan

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Opzich zijn beide toestellen een stuk beter dan wat je hebt. Denk vooral even na over dingen die je belangrijk vindt zoals afmetingen van het toestel aangezien je nu een formaat toestel hebt wat vrijwel niet meer te koop is. Daarnaast zaken als een 3.5mm jack en hoeveel opslag denk je nodig te hebben? Vind je camera's belangrijk? Accuduur belangrijk? De Pocophone biedt in ieder geval een hoop bang for buck en zul je zeker nog een paar jaartjes mee vooruit kunnen.

• Raznov
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:27:
[...]

als je 300 wil uitgeven is dat een top toestel gezien de prijs en prestaties en doet niks achter van een merk die 200 meer kost.

of je moet er afstandsrakketen mee willen besturen in japan heb je daar voor dat bedrag geen slechte koop aan
De Note 5 welke jij hier adviseerde is niet direct de beste keuze als we uit gaan op specificaties. Hij is al opgevolgd door een Note 6 Pro. Een A2, welke in NL een tientje meer kost, heeft een snellere processor, betere camera en type C USB, wel heeft hij een kleinere accu. Mogelijk had @ChinaGeek het iets netter kunnen formuleren, maar op zich heeft hij wel gelijk. Mijn advies zou een Pocophone zijn, maar dat is ook mijn persoonlijke smaak (en ervaring met dat toestel tegenover een A2).

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:27:
[...]

De Redmi Note 7 is al uit. Geen idee waarom je twee toestellen terug in de tijd zou willen gaan.
Raznov schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:33:
[...]

De Note 5 welke jij hier adviseerde is niet direct de beste keuze als we uit gaan op specificaties. Hij is al opgevolgd door een Note 6 Pro. Een A2, welke in NL een tientje meer kost, heeft een snellere processor, betere camera en type C USB, wel heeft hij een kleinere accu. Mogelijk had @ChinaGeek het iets netter kunnen formuleren, maar op zich heeft hij wel gelijk. Mijn advies zou een Pocophone zijn, maar dat is ook mijn persoonlijke smaak (en ervaring met dat toestel tegenover een A2).
Zelfs door de Redmi Note 7 al.

[ Voor 41% gewijzigd door ChinaGeek op 25-02-2019 13:36 ]

• ChinaGeek
.

[ Voor 99% gewijzigd door ChinaGeek op 25-02-2019 13:36 ]

• Raznov
Alleen nog niet leverbaar in NL ;). Kan hem natuurlijk wel uit China halen.

• ChinaGeek
Raznov schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:37:
[...]

Alleen nog niet leverbaar in NL ;). Kan hem natuurlijk wel uit China halen.
Kwestie van weinig tijd...

• E2max
Raznov schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:44:
[...]

Er zijn best wel wat verschillen tussen die 2 modellen. Kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat de A2 iets handiger is wat betreft systeem (want Android One) tegenover de Poco's Miui interface. Qua ondersteuning kan dit normaal gesproken inhouden dat de A2 iets langer mee zou kunnen, theoretisch. Wel is het zo dat beide op het gebied van custom rom's een redelijk support hebben. De processor van de Pocophone is sneller, zal je dit merken? Mogelijk alleen bij zwaardere games en niet bij dagelijks normaal gebruik. Wat je wel kan gaan merken is de accu, die van de Pocophone gaat waarschijnlijk een stukje langer mee, maar ook met de A2 kan je met normaal gebruik de 2 dagen wel halen (maar met het zelfde gebruik zal de Pocophone waarschijnlijk 3 dagen halen). Ook heeft de Pocophone nog een 3.5mm poort, geen idee of je die wil of nodig gaat hebben natuurlijk.

Het is heel lastig te zeggen hoe lang een telefoon uiteindelijk mee gaat. Waar de een met de nieuwste telefoon een jaartje doet (en dan vind dat hij te traag is geworden of te weinig ruimte heeft of niet mooi meer is) zal de ander er zo 5 jaar mee kunnen doen. Zoals gezegd zal je er sowieso op vooruit gaan, welke keuze je dan maakt.

Lees voordat je naar de Pocophone gaat, je even in over Miui, want mocht je niet de intentie hebben om open te staan voor verandering, kan Miui soms nog wat tegen vallen.
Heb ook naar de nokia's gekeken maar die hebben in vergelijking iets minder cpu/ram dan de xiaomi's voor de prijs.

Kunnen jullie een voorbeeld geven wat voor game ik wel op de pocaphone zou kunnen spellen en niet op de a2?
Twijfel bij het lezen dat je die snellere CPU niet echt merkt in standaard gebruik. Verschil in prijs is toch 100 euro. En gamen doe ik liefst op de pc.

Android one spreekt me wel aan. Zoals je zei website van Miui bekeken maar zag er naar mijn idee gewoon uit. Niet in de instellingen gedoken maar gelooof je als je zegt dat niet alles veranderd kan worden.

Op deze telefoon zitten nog steeds apps die je niet weg kan gooien en die ik nog nooit heb gebruikt. Is dit zo iets wat in Miui of andere android smaken kan verwachten?

Hoe zit het met eigen android dingetjes programeren en testen, kan dat op elke android variant?

Bijvoorbaat dank

Raznov je uitgebreide advies helpt me echt verder. Neig aan ene kant ook naar pocaphone want: 100 euro meer voor specs die je vindt bij phones van 500 euro is niet verkeerd O.o

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
De poco is veel sneller dan de A2. Ik heb ze beide.
Geef die 100 euro meer uit, ga je geen spijt van krijgen

Acties:
  • Beste antwoord

• Raznov
E2max schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:59:
[...]

Bijvoorbaat dank

Pugb, Asphalt 9 en dergelijke spellen zullen wat verschil geven. Maar op zich draait dat ook nog wel op de A2, lastiger gaat het waarschijnlijk pas worden in de toekomst met spellen. Zelf speel ik geen games op de Pocophone (buiten dan een enkele keer The Room of zo) dus heb weinig beeld van de huidige gaming-performance.

Voor normaal gebruik zal Miui weinig verwarring zorgen, zeker met de Pocolauncher er op werkt het redelijk "standaard", maar het is wel een kleine wijziging als je van een meer "stock" Android af komt. Let wel, je kan natuurlijk altijd nog kiezen om de Pocophone te unlocken en een custom Rom als LineageOS er op te zetten. Dan zit je ook dicht bij stock Android. Het testen van eigen Android apps is geen probleem, alleen als je root-toegang nodig hebt (waarschijnlijk niet) is het lastiger, maar dat geldt ook voor de A2.

Wat performance betreft, als je ze naast elkaar legt, zie je verschillen. Maar als je nu van een Xperia E naar een van de twee toe zal gaan, geven beide sowieso betere prestaties. Wel verwacht ik dat wat betreft specificaties, de Pocophone wat langer mee zal gaan (maar of het de 100 euro waard is, ligt natuurlijk geheel aan jou ;)).

• E2max
Ik neig momenteel naar de Pocophone.
Ik zag ook prijs verschil tussen de 64g en 128g en dat valt ook erg mee, lijkt me dan handig om gelijk 64g extra erbij te hebben.
Maakt zoveel meer opslag nog uit voor prestaties/accuduur? (smartphone newb hier)

Die armored edition, heeft die echt extra bescherming (kevlar) ? Of is dat meer voor de sier?
Pagina: 1