Prijs bij levering wijkt af van bestelprijs (AH)

Pagina: 1
Acties:
  • 13.570 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:05
Beste mede-Tweakers,
Een punt van ergernis voor mijn wekelijkse AH bestellingen, de prijs van sommige geleverde producten wijkt af van de bestelde prijs. Meestal iets omhoog. Logisch voor producten die op gewicht geprijsd zijn, maar niet voor andere producten.

Bv. Gisteren besteld: AH Goudse belegen 30+ plakken 2 stuks a 2,73
Vandaag geleverd: AH Goudse belegen 30+ plakken 2 stuks a 2,75

Als ik bij de MediaMarkt en koelkast onder rembours bestel voor 199 euro verwacht ik niet dat ik bij het afleveren 195 of 202 euro moet betalen.

Als ik de vraag bij de klantenservice weg leg krijg ik (al meerdere keren) het volgende standaard antwoord:
Beste heer/mevrouw ,

Albert Heijn wil de dagelijkse boodschappen zo voordelig mogelijk houden. Aan de ene kant doen we dat door de prijzen laag te houden en aan de andere kant door scherpe aanbiedingen op alledaagse boodschappen aan te bieden. Artikelen kunnen individueel in prijs schommelen, zowel omhoog als omlaag. Hiervoor kijken we naar de prijzen van andere supermarktketens, maar dit kan ook komen door bijvoorbeeld gewijzigde grondstofprijzen. Over prijswijzigingen van individuele artikelen kunnen wij geen specifieke informatie verstrekken. U kunt ervan overtuigd zijn dat wij er naar blijven streven artikelen van een goede kwaliteit tegen een zo scherp mogelijke prijs aan te bieden.
Ik weet dat ik er geen energie in moet steken en dat het per saldo niets kost of oplevert, maar het blijft me irriteren....

Mijn vragen:
Herkennen jullie dit? En ben ik de enige die dit irriteert?
Mogen ze dit doen?
Doen andere supermarkten dit ook bij thuisbezorgen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:36
Dit staat nota bene in de algemene voorwaarden, dat de prijsbepaling pas plaatsvindt op het bezorgmoment en niet het bestelmoment. Als dit vanuit de wetgeving niet had gemogen, had een Legal team daar al lang een stokje voor gestoken.
Laat maandag nou precies één van de dagen zijn dat AH veelal prijsupdates uitvoert (ook in de bakstenen winkels) - met donderdag op nummer 2.
Net als dat je in de winkel nog wel eens kans loopt dat er een prijsverschil is tussen het schapkaartje en de kassa... De laatste wordt 's nachts al bijgewerkt, maar papieren kaartjes moeten nog met de hand worden vervangen.

Je zou voor de gein eens een paar keer op maandag moeten bestellen met levering op dinsdag. Zul je zien dat het amper meer gebeurt :) Of maandag bestellen en bezorgen op woensdag, ben je misschien nog euro's goedkoper uit in de servicekosten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Art. 6:230l sub c BW: Art. 6:230m sub e BW (dank MrCostanzo):
Voordat de consument gebonden is aan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte, dan wel aan een daartoe strekkend aanbod, verstrekt de handelaar de consument op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende informatie:
(..)
de totale prijs van de zaken of diensten, met inbegrip van alle belastingen, of, als door de aard van de zaak of de dienst de prijs redelijkerwijs niet vooraf kan worden berekend, de manier waarop de prijs moet worden berekend, en, in voorkomend geval, alle extra vracht-, leverings- of portokosten en eventuele andere kosten of, indien deze kosten redelijkerwijs niet vooraf kunnen worden berekend, het feit dat er eventueel dergelijke extra kosten verschuldigd kunnen zijn.
Ik zou niet weten waarom de aard van boodschappen zodanig is dat er geen prijs vooraf kan worden berekend. Bij producten op basis van gewicht geldt een uitzondering, maar hier niet. AH moet leveren voor de bestelde prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door GlowMouse op 22-02-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11
Ik weet niet hoe Jumbo of Picnic dit doen aangezien het lang geleden is dat ik het heb gecontroleerd.

Echter, ik zou het als consument absoluut not done vinden. En een pak voorverpakte kaas wijkt ook niet af van een willekeurig ander goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@peter13579 je hoort het bedrag op een factuur te krijgen wat je ziet/geldt ten tijde van bestellen. betaal je gelijk of achteraf of ? wat gebeurt met een gekocht artikel op zondag wat maandag 'in de bonus' is ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:00
Ik bestel regelmatig bij Picnic, daar betaal je met iDeal het totaalbedrag op moment van bestelling. Wordt een product goedkoper tussen bestelling en levering, dan heb je pech. Wordt een product duurder heb je geluk.

(Ik doneer de plusjes bij dit bericht aan Picnic, zij hebben het zo bedacht...)

[ Voor 16% gewijzigd door Gluten Parody op 08-07-2019 17:27 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Gluten Parody schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:43:
Ik bestel regelmatig bij Picnic, daar betaal je met iDeal het totaalbedrag op moment van bestelling. Wordt een product goedkoper tussen bestelling en levering, dan heb je pech. Wordt een product duurder heb je geluk.
Zo lijkt het mij te horen werken.... kwestie van logisch nadenken.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:28

sanzut

It's always christmas time

Bij de jumbo betaal je ook bij ophalen, ook want gewichtsverschillen en emballage. Of producten iets afwijken heb ik nog nooit op gelet.
Wel weet ik dat ook de acties op het moment van ophalen gelden, en niet de acties van het moment van bestellen

[ Voor 3% gewijzigd door sanzut op 18-02-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Hackus schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:40:
@peter13579 je hoort het bedrag op een factuur te krijgen wat je ziet/geldt ten tijde van bestellen. betaal je gelijk of achteraf of ? wat gebeurt met een gekocht artikel op zondag wat maandag 'in de bonus' is ?
Hackus, ik betaal bij levering met pin. Is de enige betaal optie bij AH. Bonus aanbiedingen die maandag ingaan worden vanaf vrijdag zichtbaar in de bestellingen voor de week erna. Aanbiedingen zijn dus zichtbaar voor de aanbieding prijs bij de bevestiging.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:41

Barrycade

Through the...

De koop is pas op het moment van pinnen. Dus vandaar de prijsverschillen.

Eigenlijk is het concept; de SRV man, de winkel komt bij je thuis. (tjeezus wat voel ik me oud nu, weet nog precies hoe het was om binnen te stappen daar met 5 cent voor snoep).

Bij het bestellen staat echt dat de prijzen kunnen veranderen. Dus nee ik erger me er niet aan. Waar ik me wel aan erger is dat je voor de hele week koopt en dat er dan houdbare producten de week niet halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:43
Barrycade schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:06:

Eigenlijk is het concept; de SRV man, de winkel komt bij je thuis. (tjeezus wat voel ik me oud nu, weet nog precies hoe het was om binnen te stappen daar met 5 cent voor snoep).

Bij het bestellen staat echt dat de prijzen kunnen veranderen. Dus nee ik erger me er niet aan. Waar ik me wel aan erger is dat je voor de hele week koopt en dat er dan houdbare producten de week niet halen.
De koop overeenkomst is al eerder. Dus jij vind het niet erg als de kaas van 2.73 naar 3.75 gaat? Of een koelkast die van 100 naar 150 gaat? En nee de winkel komt niet naar mij. Maar de door mij bestelde boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579

Koop is misschien op het moment van pinnen, maar je hebt geen keuze om de producten niet af te nemen. ( Tenminste voor vers producten, de rest kun je in theorie retourneren).

Eens met het probleem dat je week boodschappen doet, maar we gooien regelmatig ons menu om omdat te veel producten maar een dag of 3 houdbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Koopovereenkomst en betaling lijken mij twee aparte zaken.
peter13579 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:22:
[...]
Eens met het probleem dat je week boodschappen doet, maar we gooien regelmatig ons menu om omdat te veel producten maar een dag of 3 houdbaar zijn.
Misschien toch gewoon je boodschapjes bij de supermarkt/groenteboer/slager halen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
fsfikke schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:29:
Koopovereenkomst en betaling lijken mij twee aparte zaken.

[...]

Misschien toch gewoon je boodschapjes bij de supermarkt/groenteboer/slager halen?
Bij de bakker komen we wel, maar hier in het centrum is het erg lastig een goede slager/ groenteboer te vinden. Met drie kids ook bijna geen tijd...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
peter13579 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:44:
[...]
Met drie kids ook bijna geen tijd...
Maar je hebt wel tijd om te klagen dat je kaas 2ct in prijs gestegen is!? Als je zo op de centen zit is het wellicht verstandig om kaas per blok te kopen, dat is veul goedkoper, zelfs als je de aanschaf van een kaasschaaf meerekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
@TommyboyNL
Helemaal eens, dit is meer een hobby voor mij. Die paar cent maakt me niets uit. Ben wel nieuwsgierig... Vandaar

Vergelijk het met iets lezen op internet, levert geen geld op terwijl je voor andere dingen die je eigenlijk echt moet doen geen tijd hebt ( of overkomt dat alleen mij?)

[ Voor 40% gewijzigd door peter13579 op 18-02-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-04 14:17
Gluten Parody schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:43:
En dan heb je sommige bedrijven die dan ineens zeggen dat het helaas niet op voorraad is, een dag later of soms dezelfde dag gewoon wel leverbaar maar dan met een hogere prijs.
Chapeau voor Picnic dat zij zich wel houden aan de afgesproken prijs, wat eigenlijk gewoon vanzelfsprekend zou moeten zijn.

---

Hoe dan ook, dit verhaal doet mij denken aan mijn pick-up point bestelling die ik laatst deed bij de Jumbo.
Sommige producten werden een dag later, zonder aankondiging o.i.d. gewoon duurder terwijl de bestelling al is geplaatst, die doen dus gewoon hetzelfde.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
peter13579 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:06:
@TommyboyNL
Helemaal eens, dit is meer een hobby voor mij. Die paar cent maakt me niets uit. Ben wel nieuwsgierig... Vandaar
Nieuwsgierigheid is een mooie eigenschap. Je ergeren aan dit soort dingen is zonde van je energie ;)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nino_070
  • Laatst online: 24-04 11:37
Zarathustra schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 01:31:
[...]

Nieuwsgierigheid is een mooie eigenschap. Je ergeren aan dit soort dingen is zonde van je energie ;)
Wees maar blij dat sommigen zich eraan ergeren, anders zouden alle bedrijven de grenzen opzoeken he.

Ik vind het overigens wel dom dat AH dit doet en niet door het stof gaat nadat je het ze meldt. Zij zouden toch ook moeten weten dat achter elke klant die klaagt er nog 30 klanten zitten die niet de moeite nemen om te klagen, maar die zich er wel aan ergeren. AH kan zich beter onderscheiden met een goede service dan sneaky de prijzen van producten achteraf nog willen aanpassen om een paar cent marge meer te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@nino_070 ze doen het niet sneaky zoals eerder gemeld. Staat gewoon in de voorwaarden. Kan je het mee oneens zijn, dan ga je lekker naar de winkel.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:03

Mimiix

Professioneel Prutser

Grappig verhaal. Ik werk zelf bij de Plus als bezorger en ik irriteer me als bezorger juist aan klanten als jij. Iedereen weet dat supermarkten met dagprijzen werken. Daardoor wijkt het wat af. Als het bij jou stelselmatig is, zou ik het zoeken in het afronden. Wij doen dat per hele order, allicht doen zij dat per product.

Nevertheless, er zijn ook producten die omlaag gaan. Uiteindelijk is het principe you win some you lose some.

Overigens, als het je zo stoort geef je het toch gelijk mee terug? Je hebt gewoon retourrecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Mimiix op 19-02-2019 07:03 ]

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@D3nnisd achter de voordeur werkt “alles” met dagprijzen. Het is een Sales / marketingbesissing om het wel of niet het probleem vd klant te maken. Zeker als het uitmiddelt is het voor iedereen makkelijker de prijs de prijs te laten.

Maar je hebt gelijk: ga dan structureel alles terugsturen dat duurder is geworden. Kost meer moeite omdat je dan alsnog naar de AH moet fietsen maar principes zijn principes.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Zo oud is dat niet hoor, hier rijdt ie nog elke week door de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

F_J_K schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 07:13:
@D3nnisd achter de voordeur werkt “alles” met dagprijzen. Het is een Sales / marketingbesissing om het wel of niet het probleem vd klant te maken. Zeker als het uitmiddelt is het voor iedereen makkelijker de prijs de prijs te laten.

Maar je hebt gelijk: ga dan structureel alles terugsturen dat duurder is geworden. Kost meer moeite omdat je dan alsnog naar de AH moet fietsen maar principes zijn principes.
Nee gelijk mee teruggeven. Later terug brengen mag enkel met ongekoelde producten bijvoorbeeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

D3nnisd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 07:01:
Grappig verhaal. Ik werk zelf bij de Plus als bezorger en ik irriteer me als bezorger juist aan klanten als jij. Iedereen weet dat supermarkten met dagprijzen werken. Daardoor wijkt het wat af. Als het bij jou stelselmatig is, zou ik het zoeken in het afronden. Wij doen dat per hele order, allicht doen zij dat per product.

Nevertheless, er zijn ook producten die omlaag gaan. Uiteindelijk is het principe you win some you lose some.

Overigens, als het je zo stoort geef je het toch gelijk mee terug? Je hebt gewoon retourrecht.
Wat een onzin, supermarkten werken helemaal niet zo enorm met dagprijzen. Van de meeste producten staan de prijzen echt wel voor minimaal een week vast. Sowieso heeft AH de kaas van @peter13579 niet op de dag van levering ingekocht. Het is dus prima mogelijk om de kaas tegen de afgesproken prijs te leveren en dat moet ook gewoon wettelijk.

Ik snap best dat het je irriteert maar dat komt niet door de klant maar door je baas.

@ShitHappens Als in de bakstenen winkel de kassa iets anders aangeeft dan het kaartje dan hoef ik alleen het bedrag op het kaartje te betalen (indien het voor mij afwijkt althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

emnich schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 07:52:
[...]

Wat een onzin, supermarkten werken helemaal niet zo enorm met dagprijzen. Van de meeste producten staan de prijzen echt wel voor minimaal een week vast. Sowieso heeft AH de kaas van @peter13579 niet op de dag van levering ingekocht. Het is dus prima mogelijk om de kaas tegen de afgesproken prijs te leveren en dat moet ook gewoon wettelijk.

Ik snap best dat het je irriteert maar dat komt niet door de klant maar door je baas.

@ShitHappens Als in de bakstenen winkel de kassa iets anders aangeeft dan het kaartje dan hoef ik alleen het bedrag op het kaartje te betalen (indien het voor mij afwijkt althans).
Ik werk al 9 jaar in de betreffende winkel en de prijzen wijzigen dagelijks. Tevens staat het bij de order ook gewoon aangegeven en zelfs in de algemene voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

D3nnisd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:03:
[...]

Ik werk al 9 jaar in de betreffende winkel en de prijzen wijzigen dagelijks. Tevens staat het bij de order ook gewoon aangegeven en zelfs in de algemene voorwaarden.
Dat het in de algemene voorwaarden staat maakt nog niet dat het wettelijk mag. Maar goed, hoe gaan jullie er in de supermarkt mee om als een prijskaartje een lagere prijs aangeeft dan de kassa? Heeft de klant dan gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

emnich schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:11:
[...]

Dat het in de algemene voorwaarden staat maakt nog niet dat het wettelijk mag. Maar goed, hoe gaan jullie er in de supermarkt mee om als een prijskaartje een lagere prijs aangeeft dan de kassa? Heeft de klant dan gewoon pech?
Er even vanuitgaande dat het kaartje voor het betreffende product correct is, krijgt de klant gewoon het verschil terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:55
emnich schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:11:
[...]

Staat altijd dat de prijs aan de kassa de juiste en leidende prijs is. Dat is bij bezorgen dus in principe ook.
Het staat je vrij het product dan niet te kopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

@henri86 @GlowMouse heeft al met het relevante wetsartikel beargumenteerd waarom dat dus niet kan. Dus dat het in de AV staat, zegt helemaal niets, die mag niet in strijd zijn met de wet. Als je van mening bent dat het niet in strijd is met de wet dan graag ook een onderbouwing er van.

Het valt ook onder oneerlijke handelspraktijken. Je moet als winkel gewoon leveren waarvoor je het hebt aangeboden (tenzij de consument had kunnen weten dat de prijs niet klopte).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
"De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden."

Artikel 5.1 Algemene Voorwaarden AH

De koopovereenkomst is dus gesloten nog voordat een levering zou gebeuren.
emnich schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:04:
Het valt ook onder oneerlijke handelspraktijken. Je moet als winkel gewoon leveren waarvoor je het hebt aangeboden (tenzij de consument had kunnen weten dat de prijs niet klopte).
Het lijkt mij geen oneerlijke handelspraktijk maar een onredelijk bezwarend beding, waardoor de handelaar zich niet op dit beding kan beroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Dimens schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:26:
[...]

"De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden."

Artikel 5.1 Algemene Voorwaarden AH

De koopovereenkomst is dus gesloten nog voordat een levering zou gebeuren.

[...]

Het lijkt mij geen oneerlijke handelspraktijk maar een onredelijk bezwarend beding, waardoor de handelaar zich niet op dit beding kan beroepen.
Met het bedoelde ik een andere prijs op een prijskaartje zetten dan de klant moet afrekenen. Verder ben ik het met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb ook het idee dat juist omdat het om hele kleine bedragen gaat, velen er makkelijk overheen stappen. Een beetje MediaMarkt heeft ook dagelijks wisselende prijzen en zoals TS al aangeeft is het natuurlijk wel heel raar dat bijvoorbeeld mijn wasmachine op dinsdag besteld tegen de zaterdagprijs á €50 meer afgerekend mag worden. Dan kun je hem natuurlijk niet afrekenen en terugsturen en die drempel is lager omdat niet alleen het bedrag hoger is maar de bestelling vele malen overzichtelijker. Of dacht je dat de bezorger van AH geduldig afwacht tot je van alle vijf de kratten de prijzen tijdens bestelling en tijdens levering met elkaar vergeleken hebt?

Daarnaast, vanuit AH bekeken is dit op de kleintjes letten: als ze voor elke bestelling een 5 cent meer afrekenen is dat aan het eind van het jaar alsnog een flink bedrag. Ik zie namelijk geen voorbeelden waarbij de dagprijzen in het voordeel van de klant worden aangepast. Het is gewoon een smerig trucje.

AH zet ongeveer een half miljard euro om met AH online alleen. Voor een gemiddelde bestelling van €100 en een gemiddelde afronding naar boven van €0,05 levert dat de AH €250.000 extra omzet op.

[ Voor 9% gewijzigd door FirePuma142 op 19-02-2019 09:38 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Al gaat het maar over €0,02, dat is toch totaal verkeerd.
Je gaat een koop aan en erna veranderen ze de prijs. Geniepig vind ik dat. Reden genoeg om er nooit te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-04 11:45
Het lijkt me een prima methode. Gezien de concurrentie waar supermarkten mee te dealen hebben heb ik ook geen redenen om aan de uitleg te twijfelen dat ze het zo doen om de prijzen laag te houden. Ze kunnen immers ook bij voorbaat een paar cent meer rekenen om zo het prijsverschil vast op te vangen.

Daarbij ga ik er van uit dat het ook weleens voorkomt dat een product in prijs daalt tussen en dat dat dan ook doorberekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Harm2211 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:20:
Het lijkt me een prima methode. Gezien de concurrentie waar supermarkten mee te dealen hebben heb ik ook geen redenen om aan de uitleg te twijfelen dat ze het zo doen om de prijzen laag te houden. Ze kunnen immers ook bij voorbaat een paar cent meer rekenen om zo het prijsverschil vast op te vangen.

Daarbij ga ik er van uit dat het ook weleens voorkomt dat een product in prijs daalt tussen en dat dat dan ook doorberekend wordt.
Klopt helemaal, prijzen worden zowel naar boven als naar beneden bijgesteld is mijn ervaring. Wel gaan er bij mij altijd meer naar boven dan naar beneden, zal wel toeval zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Harm2211 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:20:

Dus jij vind het prima dat AH de wet nergeert omdat de concurrentie zo sterk is?
Maar vervolgens wel flink winst boeken met hun afdeling.

https://www.nu.nl/onderne...verkoop-ah-en-bolcom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
De positieve kant is dat je bij AH tot middernacht voor de dag van bezorgen je bestelling nog aan kan passen. Dat zou een stuk lastiger zijn als je direct zou betalen. Het is bij Picnic dan ook niet mogelijk.

@nino_070 dat mensen zich druk maken over bedrijven ben ik heel blij mee. Doe ik af en toe zelf ook.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 19:57
Overstappen op Picnic, waarom zou je zoveel betalen bij AH als het bij Picnic goedkoper kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@peter13579 Is het niet gewoon afronden (per artikel). 2,73 wordt 2,75 en 2,77 word ook 2,75

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm2211
@loki504 Lees lekker wat je wil lezen. Ik denk niet dat ze de wet negeren. En ik betaal liever 2 cent meer of 2 cent minder voor een product, dan voor elk product 5 cent meer. Dat een bedrijf besluit winst te maken lijkt me bedrijfseconomisch een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Harm2211 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:25:
@loki504 Lees lekker wat je wil lezen. Ik denk niet dat ze de wet negeren. En ik betaal liever 2 cent meer of 2 cent minder voor een product, dan voor elk product 5 cent meer. Dat een bedrijf besluit winst te maken lijkt me bedrijfseconomisch een prima keuze.
Alleen ze houden zich momenteel niet aan de wet. De koopovereenkomst is al tot standgekomen. En dan kan je niet de prijs ineens gaan aanpassen. En dat een bedrijf winst wil maken is prima. Dat zeg ik ook nergens. Maar als ze 500 miljeon winst maken. Dan ga ik geen medelijden met ze hebben. Maakt niet uit in welke branch ze zitten. Dus of je begreep mij verkeerd. Of Jij verwijt mij iets wat je zelf net zo hard doet.

GlowMouse in "Prijs bij levering wijkt af van bestelprijs (AH)"

Glowmouse heeft al aangegeven welke wet ze negeren.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 19-02-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm2211
@peter13579 Nee dat is geen toeval. In algemene zin wordt alles duurder en incidenteel wordt er iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hackus schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:12:
@peter13579 Is het niet gewoon afronden (per artikel). 2,73 wordt 2,75 en 2,77 word ook 2,75
Maar dat afronden mag niet als je pint. En gebeurt als alle boodschappen zijn gedaan.

Dus 2.48 en 2.48 is niet ineens 5 euro bij pinnen. Maar 4.96 met pinnen en 4.95 met contant afrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:32:
[...]

Maar dat afronden mag niet als je pint. En gebeurt als alle boodschappen zijn gedaan.

Dus 2.48 en 2.48 is niet ineens 5 euro bij pinnen. Maar 4.96 met pinnen en 4.95 met contant afrekening.
Waar zeg ik dat het mag of niet mag ?
Ik denk wel dat dat het is wat gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm2211
@loki504 Inderdaad ik begreep je verkeerd. Ik heb ook absoluut geen medelijden met AH. We kijken alleen anders aan tegen de methode die ze hanteren. Het staat voor mij ook niet vast dat ze zich niet aan de wet houden. De algemene voorwaarden zijn immers onderdeel van de koopovereenkomst. Het zou natuurlijk kunnen dat de rechter een artikel over mogelijke prijsfluctuatie niet accepteert, maar aangezien het twee kanten op werkt valt dat maar te bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hackus schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:34:
[...]

Waar zeg ik dat het mag of niet mag ?
Ik denk wel dat dat het is wat gebeurt
https://www.rijksoverheid...-0-eurocent-of-5-eurocent

@Harm2211 maar dat is toch ondernemers risico? Zo had ik ooits een geheugen bestelt. Was niet op voorraad. Maar zou 2 weken later komen. Prima. In de tussentijd fabriek onderwater gelopen. Dus prijs enorm gestegen. Maar na 3 weken wel voor de prijs die we hadden afgesproken.

Dat het 2 kanten op kan is leuk. Maar er is een koopovereenkomst. Waarbij AH de producten moet leveren. En de klant moet het bedrag betalen die is afgesproken. En niet wat het op dat moment kost. Want hoeveel mogen ze dan ineens omhoog gaan? 1 cent? 1 euro? 10 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:47:
[...]

https://www.rijksoverheid...-0-eurocent-of-5-eurocent

@Harm2211 maar dat is toch ondernemers risico? Zo had ik ooits een geheugen bestelt. Was niet op voorraad. Maar zou 2 weken later komen. Prima. In de tussentijd fabriek onderwater gelopen. Dus prijs enorm gestegen. Maar na 3 weken wel voor de prijs die we hadden afgesproken.

Dat het 2 kanten op kan is leuk. Maar er is een koopovereenkomst. Waarbij AH de producten moet leveren. En de klant moet het bedrag betalen die is afgesproken. En niet wat het op dat moment kost. Want hoeveel mogen ze dan ineens omhoog gaan? 1 cent? 1 euro? 10 euro?
Nogmaals. Waar - zeg - ik- dat het wel of niet mag, dus waarom quote je mij. daarmee wil je aangeven dat ik beweer dat het mag/ normaal is.

Hier lees je mijn eerdere bericht !
Hackus schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:40:

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 19-02-2019 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Hackus schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:49:
[...]

Nogmaals. Waar - zeg - ik- dat het wel of niet mag, dus waarom quote je mij. daarmee wil je aangeven dat ik beweer dat het mag/ normaal is.
Excus. Had het verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 21:22
sanzut schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:53:
Bij de jumbo betaal je ook bij ophalen, ook want gewichtsverschillen en emballage. Of producten iets afwijken heb ik nog nooit op gelet.
Wel weet ik dat ook de acties op het moment van ophalen gelden, en niet de acties van het moment van bestellen
Bij de Jumbo is de prijs is volgens mij altijd hetzelfde zoals besteld. Omdat ze je bijvoorbeeld Appels per 1 Kg besteld. Je kan dus niet 1,5 Kg appels bestellen voor zover ik weet.

Krijg ook wel vaak andere dingen mee omdat ze dan niet het merk of gewicht/smaak/type niet op voorraad hebben.

Bijvoorbeeld laatst 3Kg aardappelen besteld krijg je 5 Kg omdat ze 3 kg niet meer hadden (voor dezelfde prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
xares schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:53:
[...]

Bij de Jumbo is de prijs is volgens mij altijd hetzelfde zoals besteld. Omdat ze je bijvoorbeeld Appels per 1 Kg besteld. Je kan dus niet 1,5 Kg appels bestellen voor zover ik weet.

Krijg ook wel vaak andere dingen mee omdat ze dan niet het merk of gewicht/smaak/type niet op voorraad hebben.

Bijvoorbeeld laatst 3Kg aardappelen besteld krijg je 5 Kg omdat ze 3 kg niet meer hadden (voor dezelfde prijs).
ook bij de jumbo is de prijs altijd net ff anders dan als tijdens de bestelling. scheelt altijd wat centen.

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Iedereen bedankt voor jullie inzichten, mijn (voorlopige) conclusies:
- wat AH doet gebeurt ook bij Jumbo, niet bij picknic
- ze staan waarschijnlijk niet in hun recht om het zo te doen
- dat ze het doen gaan we niet veranderen, me eraan ergeren schiet precies 0 komma niks op

Mis ik nog iets belangrijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

B00st3r schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:04:
Overstappen op Picnic, waarom zou je zoveel betalen bij AH als het bij Picnic goedkoper kan?
Omdat Picnic nog niet overal beschikbaar is |:(

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

peter13579 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:37:
- dat ze het doen gaan we niet veranderen
Dien een klacht in bij de acm, die is ongeveer de enige die er wel voor kan zorgen dat er iets veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ze schermen trouwens met thuiswinkel voorwaarden. Waarin weliswaar prijswijzigingen toegestaan zijn. Maar alleen indien dit te maken heeft met prijswissellingen op financiële markten.

De finale prijs staat buiten deze voorwaarden in hun eigen aanvulling.

Dus als je niets beter te doen hebt kan je daar nog actie op nemen.

Maar wat ik niet zo snap: als je die dag ipv de deur open doet voor Albert in je auto springt en het zelf uit het schap in de locale Appie pakt ben je dan toch ook die hogere / andere prijs kwijt?

Dus wat is je winst om de boel zo uit te pluizen? Je gaat gewoon al akkoord als je je bestelling de deur uit stuurt met de regels van het spel.

Dit klinkt als de regels in twijfel wil trekken als je (vindt dat je) verloren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:49
GlowMouse schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:36:
Art. 6:230l sub c BW:

[...]

Ik zou niet weten waarom de aard van boodschappen zodanig is dat er geen prijs vooraf kan worden berekend. Bij producten op basis van gewicht geldt een uitzondering, maar hier niet. AH moet leveren voor de bestelde prijs.
Alle plusjes ten spijt, maar het lijkt mij dat 6:230l BW hier niet opgaat, omdat boodschappen bestellen bij de AH een overeenkomst op afstand is, dan wel een overeenkomst gesloten buiten de verkoopruimte

In dit geval lijkt mij 6:230m BW van toepassing, die overigens min of meer hetzelfde bepaalt in geval van TS:

[ Voor 8% gewijzigd door MrCostanzo op 19-02-2019 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Barrycade schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:45:
Ze schermen trouwens met thuiswinkel voorwaarden. Waarin weliswaar prijswijzigingen toegestaan zijn. Maar alleen indien dit te maken heeft met prijswissellingen op financiële markten.

De finale prijs staat buiten deze voorwaarden in hun eigen aanvulling.

Dus als je niets beter te doen hebt kan je daar nog actie op nemen.

Maar wat ik niet zo snap: als je die dag ipv de deur open doet voor Albert in je auto springt en het zelf uit het schap in de locale Appie pakt ben je dan toch ook die hogere / andere prijs kwijt?

Dus wat is je winst om de boel zo uit te pluizen? Je gaat gewoon al akkoord als je je bestelling de deur uit stuurt met de regels van het spel.

Dit klinkt als de regels in twijfel wil trekken als je (vindt dat je) verloren hebt.
Eens, winst is 0, en bij de Appie op de hoek ben ik hetzelfde kwijt. Maar klopt het wat ze doen, en waar ligt die grens? Moet ik het ook accepteren als de prijs met 10€ stijgt?

Ik vind je idee wel goed om via thuiswinkel te informeren, maar ik zelf ga hier niets mee doen. Ik vind het ook geen probleem om die paar cent meer kwijt te zijn. En na alle feedback hier ga ik me aan de prijsverschillen ook niet meer irriteren ;)
Als ik precies wil weten wat ik betaal moet ik met de hand scanner door de Albert Heijn, en dan houd ik ook nog 120€ per jaar in mijn pocket!

[ Voor 5% gewijzigd door peter13579 op 19-02-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:00

NMH

Moderator General Chat
ShitHappens schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:33:
Als dit vanuit de wetgeving niet had gemogen, had een Legal team daar al lang een stokje voor gestoken.
Gezien de vele topics hier in het SF over bedrijven die een eigen spin geven aan de consumentenwetgeving (met name de WKOA), zou ik dat niet zo zeker durven stellen. :) Genoeg bedrijven (ook grote) die de randen van de wet opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Indien je bestelt bij de AH is er een overeenkomst gesloten, de prijs is reeds overeengekomen. Later de prijzen toch aanpassen is vreemd. Ik ga die AH voorwaarden eens checken. De koop is in beginsel definitief, maar de voorwaarden moet ik nagaan.

Eens met TS dat dit vreemd klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

F_J_K schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 07:13:
Dan heb je ook weer mensen die denken dat ze te veel betalen als de kaas 2 ct goedkoper is geworden. Je moet gewoon heel duidelijk zijn en dat is AH aan de andere reacties te zien.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

B00st3r schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:04:
Ja, want dat zijn fijne jongens: https://nos.nl/artikel/22...lgens-de-cao-betalen.html

Leuk al die 'disruptors' zoals Picnic en Uber die mbv. apps diensten goedkoper aanbieden doordat ze zich niet aan de geldende wetgeving houden...

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 22-02-2019 08:01 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 19:57
fsfikke schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:00:
[...]

Ja, want dat zijn fijne jongens: https://nos.nl/artikel/22...lgens-de-cao-betalen.html

Leuk al die 'disruptors' zoals Picnic en Uber die mbv. apps diensten goedkoper aanbieden doordat ze zich niet aan de geldende wetgeving houden...
Tsjah, ik als consument ga me daar niet druk om maken. Ik wil gewoon de goedkoopste en makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Prima jongens!

Buiten dat, dacht je dat andere supermarkten geen trucjes uithalen met drie jaarcontracten en opzouten als je 18 bent? Aan de onderkant van de arbeidsmarkt is het altijd opletten geblazen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
[...]

Maar de andere supermarkten doen het ook.

https://nos.nl/op3/artike...betaling-en-overwerk.html

Maar zo kunnen we vrijwel elk bedrijf/branch stoppen met kopen. Terug naar een moestuin? maar ja hoe kom je aan de zaadjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kan de discussie over arbeidsvoorwaarden van de verschillende supermarkten/besteldiensten stoppen hier? Heeft niets te maken met de originele discussie over wisselende prijzen en is dus offtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1044053

Ik zie berichten waar ik me totaal niet in herken.
Een winkel hoort duidelijk te zijn over het product wat je koopt. Dat er een kaartje bij hangt met een verkeerde prijs mag toch niet het probleem van de klant zijn omdat er *ergens* staat dat de kassaprijzen leidend zijn? Dan moet je als winkel de kaartjes op tijd wisselen, kun je dat niet dan een slot op je voordeur en bedenken of je wat anders moet doen.

Ook het online boodschappen doen en vervolgens meer (of minder) afrekenen is een vreemd verhaal. Het lijkt mij niet dat zoiets geoorloofd wordt door de wet.

Hoe zit het dan met bonusproducten? Op maandag in de bonus gekocht en dinsdag 10 euro extra aftikken omdat ze ineens uit de bonus zijn?
Waarom zou je dan überhaupt prijzen bij je producten zetten?

Winkels werken met dagprijzen *Dat weet toch iedereen* (Nee, ik en andere mensen in mijn omgeving ook niet).
Al is dat fijn voor ze, al werken ze nog met dukaten en ruilen ze 3 varkens voor een brood en een kartonnen doos, je gaat mij niet als klant online een bestelling laten plaatsen om vervolgens de dag er na meer af te laten rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Wie bestelt regelmatig bij AH of Jumbo en kan over 10 bestellingen het gemiddelde prijsverschil aangeven? Als het minder dan 2% van het aankoopbedrag is lijkt het me niet iets om wakker van te liggen...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Gluten Parody schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:01:
Wie bestelt regelmatig bij AH of Jumbo en kan over 10 bestellingen het gemiddelde prijsverschil aangeven? Als het minder dan 2% van het aankoopbedrag is lijkt het me niet iets om wakker van te liggen...

Maar vervolgens moet Amazon wel stoppen met de knoppen. nieuws: Duitse rechtbank oordeelt dat Amazon Dash-knoppen de wet overtreden

Ik zie er weinig verschil in. In beide gevallen weet je de peijs niet. En moet je maar hopen dat je de juiste kaas bestelt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Anoniem: 1044053 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:17:

Hoe zit het dan met bonusproducten? Op maandag in de bonus gekocht en dinsdag 10 euro extra aftikken omdat ze ineens uit de bonus zijn?
Iig bij AH, selecteer je éérst je bezorgmoment, en op basis van je bezorgmoment toont de webshop je de aanbiedingen die op het moment van bezorgen gelden.
Daarom kun je ook niet te ver vooruit bestellen, omdat dan de aanbiedingen nog niet zijn vrijgegeven. En krijg je de woensdag-krentenbollendag-korting ook echt enkel bij bezorgingen op woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579

Gemiddelde verschil is veel minder dan 2% op de rekening. Soms wel een paar % op een product, één keertje bijna 10% stijging mee gemaakt, maar ja, is maar 10 cent.... Dus voor het geld echt geen probleem.

Bonus gaat wel goed, AH rekent de bonus op moment van bezorgen, na selecteren bestel moment. ( Een keer gehad dat bonus niet goed werd gerekend, maar prima opgelost door de klanten service).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:32
Ik stond vanochtend te tanken en tijdens het afrekenen moest ik in ene 3cent per liter meer betalen. Bleek de prijs gestegen te zijn tijdens het tanken. Was normale marktwerking aldus de mevrouw achter de kassa. Idem met de uitsmijter die ik met de lunch had, was met betalen 0,67€ duurder door een mogelijk nieuw fipronil schandaal. Was nog onzeker maar de eierprijs was tijdelijk, gedurende mijn transactie, hoog. Zal je net zien.

Nee natuurlijk is dit niet ‘normaal’, het is de AH manier om hun risico op de klant af te wentelen. Het lijkt wel een verzekeraar.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

*knip* Er is middels een modbreak al aangegeven dat deze discussie hier niet gevoerd wordt, gezien het niets te maken heeft met afwijkende prijzen.
Gaat natuurlijk om het principe... Als ik een bepaalde korting krijg of prijs verwacht, dan wil ik die ook betalen en geen cent meer... (Als het minder is dan is het natuurlijk niet van toepassing... _/-\o_ )

[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 04-03-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
NiGeLaToR schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:05:
Ik stond vanochtend te tanken en tijdens het afrekenen moest ik in ene 3cent per liter meer betalen. Bleek de prijs gestegen te zijn tijdens het tanken. Was normale marktwerking aldus de mevrouw achter de kassa. Idem met de uitsmijter die ik met de lunch had, was met betalen 0,67€ duurder door een mogelijk nieuw fipronil schandaal. Was nog onzeker maar de eierprijs was tijdelijk, gedurende mijn transactie, hoog. Zal je net zien.

Nee natuurlijk is dit niet ‘normaal’, het is de AH manier om hun risico op de klant af te wentelen. Het lijkt wel een verzekeraar.
Dat zijn ook wel twee belachelijke voorbeelden zeg. Uitsmijter met de lunch duurder geworden? Dan plak je toch een stickertje met de nieuwe prijs op de menukaart? Of je zegt het bij het bestellen. Zo niet, niet mee akkoord gaan.

En wat betreft het tanken, dat is lastiger. Ik weet wel dat Mediamarkt ook dynamic pricing toepast. Ik geloof daar niet in; ik denk dat dat mede de reden is (samen met de slechte service) dat klanten weglopen bij MM, mensen pikken het gewoon niet als voor hun neus de prijs wordt verhoogd. Ook niet als het de volgende keer wordt verlaagd, die verhoging blijft ze meer bij als een slechte ervaring.
Dus grote kans dat je de Caddy voortaan bij een ander tankstation gallons laat slurpen? ;)

Maar in het geval van MM vindt de koop pas plaats bij de kassa en kan je bij een prijsverhoging nog terug. Als de benzine al in je auto zit niet. Dus lijkt het me dat je daar ook de prijs op de pomp had moeten betalen. (Thanks voor de tip, ik maak voortaan een foto van de prijs/L alvorens ik een grote hoeveelheid tank :p )

[ Voor 5% gewijzigd door nino_070 op 04-03-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Lol, weet je wat een 2% op jaarbasis voor een AH is?
Of kijk eens naar je eigen boodschappen op jaarbasis, waarschijnlijk is 2% daarvan ook al een leuk avondje uit.

[ Voor 40% gewijzigd door Yorinn op 04-03-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
712641 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:09:
Gaat natuurlijk om het principe... Als ik een bepaalde korting krijg of prijs verwacht, dan wil ik die ook betalen en geen cent meer... (Als het minder is dan is het natuurlijk niet van toepassing... _/-\o_ )
Dat begrijp ik wel. Echter: je kunt ook het principe aanhangen dat je je niet druk maakt om verschillen van 10 cent op een bestelling. Als ik een stuiver op straat zie liggen raap ik 'm ook niet op; er komt vast wel iemand voorbij die 'm harder nodig heeft dan ik.

't Is een mindset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:32
nino_070 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:20:
[...]

Dat zijn ook wel twee belachelijke voorbeelden zeg. Uitsmijter met de lunch duurder geworden? Dan plak je toch een stickertje met de nieuwe prijs op de menukaart? Of je zegt het bij het bestellen. Zo niet, niet mee akkoord gaan.

En wat betreft het tanken, dat is lastiger. Ik weet wel dat Mediamarkt ook dynamic pricing toepast. Ik geloof daar niet in; ik denk dat dat mede de reden is (samen met de slechte service) dat klanten weglopen bij MM, mensen pikken het gewoon niet als voor hun neus de prijs wordt verhoogd. Ook niet als het de volgende keer wordt verlaagd, die verhoging blijft ze meer bij als een slechte ervaring.
Dus grote kans dat je de Caddy voortaan bij een ander tankstation gallons laat slurpen? ;)

Maar in het geval van MM vindt de koop pas plaats bij de kassa en kan je bij een prijsverhoging nog terug. Als de benzine al in je auto zit niet. Dus lijkt het me dat je daar ook de prijs op de pomp had moeten betalen. (Thanks voor de tip, ik maak voortaan een foto van de prijs/L alvorens ik een grote hoeveelheid tank :p )
Tis een beetje de 'you wouldn't download a car' situatie qua vergelijking, punt is meer dat je op moet passen (je in overdrachtelijke zin, niet per se jij ;-) ) om belachelijke dingen die iemand verzint normaal te gaan vinden omdat het in kleine lettertjes staat en genoeg mensen instemmend knikken als het wordt geopperd. We bevinden ons in het tijdperk van de normalisatie van idiote dingen en dit is een heel klein, maar voor mij evident, voorbeeld daarvan.

Maargoed, je hebt gelijk, de prijsstijging staat in ieder geval op de kassa - ik vraag me alleen af of je binnen de kaders van de AV van de AH zonder meer je kaas kan teruggeven als de prijs terplaatse je niet aanstaat. Ik betwijfel dat - want dat is in het nadeel van AH en dus niet waarschijnlijk. Net als dat prijsverlagingen onwaarschijnlijk zijn.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
NiGeLaToR schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:07:
[...]

Tis een beetje de 'you wouldn't download a car' situatie qua vergelijking, punt is meer dat je op moet passen (je in overdrachtelijke zin, niet per se jij ;-) ) om belachelijke dingen die iemand verzint normaal te gaan vinden omdat het in kleine lettertjes staat en genoeg mensen instemmend knikken als het wordt geopperd. We bevinden ons in het tijdperk van de normalisatie van idiote dingen en dit is een heel klein, maar voor mij evident, voorbeeld daarvan.

Maargoed, je hebt gelijk, de prijsstijging staat in ieder geval op de kassa - ik vraag me alleen af of je binnen de kaders van de AV van de AH zonder meer je kaas kan teruggeven als de prijs terplaatse je niet aanstaat. Ik betwijfel dat - want dat is in het nadeel van AH en dus niet waarschijnlijk. Net als dat prijsverlagingen onwaarschijnlijk zijn.
Ik weet niet of het normaler wordt gevonden. MediaMarkt wordt gigantisch afgestraft en legt het af tegen klantvriendelijkere bedrijven als Coolblue.

Supermarkten zijn een hele andere situatie (ik scan in de AH altijd met een handscanner en heb nog nooit gezien dat de totaalprijs ineens veranderde). Ik ben van mening dat een winkel beter die 2% speling kan incalculeren dan klanten tegen de schenen schoppen met onverwachte prijswijzigingen in de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
nino_070 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:13:
Ik ben van mening dat een winkel beter die 2% speling kan incalculeren dan klanten tegen de schenen schoppen met onverwachte prijswijzigingen in de winkel.
Tja, wat heeft de klant het liefst: de prijs van een stuk kaas laten fluctueren tussen 2,73 en 2,81 of 'm altijd verkopen voor 2,81?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Alsof kostprijs en verkoopprijs directe relatie hebben, middelbare school economie leert me dat, dat niet het geval is.

Per product kan marge enorm verschillen, en op een aantal producten zal die zelfs negatief zijn.

Dus blijft over dat dit geneuzel achter de komma gewoon erg klantonvriendelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

nino_070 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:20:
[...]

Ook voor het tanken geldt dat de geldende prijs op de pomp staat. Het kan voorkomen dat de prijs veranderd voordat je gaat tanken, maar tijdens het tanken, nee dat geloof ik niet. Ik verwacht dat de prijs niet meer mag veranderen zodra je de slang er af hebt gepakt. Of dat ook zo is, is maar de vraag. Er is vast een tweaker die het weet.

Volgens mij moet MM het product verkopen tegen de prijs, die op het prijskaartje staat, toen je het produkt pakte.Maar het is maar de vraag of je het nog weet en of je het kan bewijzen. Ik verwacht dat als je stennis maakt dat ze je wel tegemoed komen als het je overkomt. Ik vraag me af of het voorkomt.

Terug naar de TS, gewoon elke keer de producten weigeren waarvan de prijs niet klopt. Je hebt dan gelijk, en geen product.....

[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 04-03-2019 21:57 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

nino_070 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:13:
[...]

Ik weet niet of het normaler wordt gevonden. MediaMarkt wordt gigantisch afgestraft en legt het af tegen klantvriendelijkere bedrijven als Coolblue.

Supermarkten zijn een hele andere situatie (ik scan in de AH altijd met een handscanner en heb nog nooit gezien dat de totaalprijs ineens veranderde). Ik ben van mening dat een winkel beter die 2% speling kan incalculeren dan klanten tegen de schenen schoppen met onverwachte prijswijzigingen in de winkel.
MediaMarkt veranderd idd per dag de prijzen op basis van prijsvergelijking. Maar als je een medewerker aanspreekt en een locale prijs of van bol.com kan tonen gaan ze gewoon daarin mee.

Je vergelijking met de scanner is mooi, maar eigenlijk zou je eerst op maandag alles moeten scannen maar niet afrekenen en dan op donderdag het nog een keer doen en dan kijken of het net als op maandag is.

Zou je het dan raar vinden als de prijzen veranderd zijn? Nee dan moet je ook niet zeuren als dat na het bestellen op maandag en afleveren op donderdag wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
yhk123 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:31:
Alsof kostprijs en verkoopprijs directe relatie hebben, middelbare school economie leert me dat, dat niet het geval is.

Per product kan marge enorm verschillen, en op een aantal producten zal die zelfs negatief zijn.

Dus blijft over dat dit geneuzel achter de komma gewoon erg klantonvriendelijk is.
Exact. Er zijn weinig gevallen waarin een winkel een dergelijk voordeel heeft van het snel aanpassen van de prijskaartjes als de klant naar de kassa loopt, dat dit opweegt tegen de negatieve ervaring van de klant. Misschien in extreme gevallen, als het echt om veel geld verschil gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
nino_070 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 00:31:
[...]

Exact. Er zijn weinig gevallen waarin een winkel een dergelijk voordeel heeft van het snel aanpassen van de prijskaartjes als de klant naar de kassa loopt, dat dit opweegt tegen de negatieve ervaring van de klant. Misschien in extreme gevallen, als het echt om veel geld verschil gaat.
De grote grap is dus dat het voor de winkels om veel geld verschil gaat.
En zolang ze maar tegen iedereen zeggen dat het normaal is, dan zie je dus ook in dit topic al dat sommigen het ook echt normaal gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Laatst weer een keertje in een AH winkel geweest in een "betere buurt", wat verder bij mij vandaan. Betaalde met hand scanner en in de winkel direct meer dan 8 producten gezien waarvan de prijs niet klopte, meeste keren was de BTW verhoging nog niet aangepast ( melk 1,53 op de scanner VS 1,49 op het schap). Maar ook grotere verschillen, oplopend tot 70 CT. Zelf geld terug gevraagd en de bon bij de info balie achter gelaten zodat ze de prijzen goed konden zetten.

Ben ik de enige die geld terug vraagt als de prijs niet klopt? Zien jullie dit ook vaak?

En het probleem is dus niet alleen digitaal. Hoe moeilijk is het om de schap prijs goed te krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShitHappens
Hoe moeilijk is het om de schap prijs goed te krijgen?
Nu nog de BTW verhoging nog niet verwerkt hebben, is inderdaad erg slordig. Maar dan hebben we 't ook makkelijk over 70% van de schapkaartjes die vervangen moesten worden. Wekelijks komen er nieuwe kaartjes binnen, om dan nog maar te zwijgen over de zwarte prijsborden voor groente/fruit die 2x/week bijgewerkt moeten worden. En de uitzonderlijke acute prijswijziging.
Zonder met e-ink/elektrische schapindicators te werken, loop je met papieren altijd achter de feiten aan, minuten in het meest gunstige geval tot de 7 maanden uit je voorbeeld (nogmaals: 7 maanden is wel erg slordig). Het naleveren van extra schapkaartjes duurt ook nog eens dagen, dus wederom niet altijd up-to-date. Het zijn enkel uitzonderlijke gevallen waar ze ter plekke geprint worden.
bon bij de info balie achter gelaten zodat ze de prijzen goed konden zetten.
Als al 7 maanden aan nieuwe kaartjes nog niet verwerkt zijn, heeft 't amper zin voor die 8 productjes nieuwe te bestellen. Effectiever is dan om even hierlangs te gaan dat er van hogerop actie op wordt ondernomen/druk gezet.
Ben ik de enige die geld terug vraagt als de prijs niet klopt?
Je valt waarschijnlijk in de groep die dat enkel in zelfbelang doet. Ben je dan ook consequent genoeg om dit ook te doen als je in je vergelijking te weinig betaald hebt? Het is sowieso een miniem klein aantal mensen.
Zelf let ik er eigenlijk nooit op - de producten die ik wil koop ik toch wel ongeacht prijs. Hooguit soms even een snelle check of bonuskortingen kloppen (bepaalde combinaties willen soms niet goed lopen) en that's it. Met die hoeveelheid verloren tijd zou 'k er toch nooit winst op maken.
Zien jullie dit ook vaak?
Nee ik zie vaker mensen erover klagen op plekken waar het niet bij de juiste personen uitkomt ;) Zo te zien zit AH Webcare nog niet hier op Tweakers :+
En het probleem is dus niet alleen digitaal
Het probleem is dus enkel beperkt tot papier ;) In principe zijn de digitaal bekende prijzen het meest actueel, correct en wat door de kassa's/handscanners gebruikt wordt. De papieren kaartjes of ander drukwerk zijn een daar van afgeleide momentopname.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-04 15:27
peter13579 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:46:
Laatst weer een keertje in een AH winkel geweest in een "betere buurt", wat verder bij mij vandaan. Betaalde met hand scanner en in de winkel direct meer dan 8 producten gezien waarvan de prijs niet klopte, meeste keren was de BTW verhoging nog niet aangepast ( melk 1,53 op de scanner VS 1,49 op het schap). Maar ook grotere verschillen, oplopend tot 70 CT. Zelf geld terug gevraagd en de bon bij de info balie achter gelaten zodat ze de prijzen goed konden zetten.

Ben ik de enige die geld terug vraagt als de prijs niet klopt? Zien jullie dit ook vaak?

En het probleem is dus niet alleen digitaal. Hoe moeilijk is het om de schap prijs goed te krijgen?
Bij Jumbo hebben ze de "Zeven Zekerheden"
Een daarvan is "Wijkt de kassaprijs van een product af van de schapprijs? Dan krijg je het product maximaal 1 keer gratis."

Ik vraag altijd mijn geld terug. Het klinkt misschien kinderachtig, maar dan moeten ze hun werk maar goed doen. Ik kom elke donderdag bij een Jumbofiliaal (iets met paardrijles van dochter) en ik heb zeker acht weken achter elkaar hetzelfde product uit het schap gehaald en bij de servicebalie mijn geld terug gevraagd. En pas toen kwamen ze in actie, namelijk door het prijsbordje helemaal weg te halen. Er was wel elke keer via de oortjes contact met iemand die er over ging.

Ik had eens vijf verkeerd geprijsde (verschillende) producten tegelijk in mijn mandje. En ook splinternieuwe producten. Een paar maanden terug hadden ze een Coolbestvariant van het eigen merk. Met een groot kartonnen juichbericht er voor. Zelfs die prijzen ze verkeerd.

Van de week hadden ze vaatwastabletten in de aanbieding voor € 9,99. Helaas voor Jumbo vroegen ze bij de kassa € 10,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Ben je wel een paar keer teruggegaan in wisselende vermomming? ;)
Een jaarvoorraadje vaatwastabletten is zo snel verdiend...

[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 08-07-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Inderdaad mooi als je bij de Jumbo zo het artikel gratis krijgt :) en fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Met die vaatwas tabletten schiet het wel op inderdaad!

Bij de Jumbo laatst ook zoiets gehad met een fles olijf olie, korting was niet goed verrekend, maar ik kreeg alleen de korting terug. Volgens de balie medewerkster was het geen prijsfout maar een korting fout. Dat dan toch de prijs onjuist was ging er bij haar niet in, dus geen gratis olijf olie :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
ShitHappens schreef op zondag 7 juli 2019 @ 23:34:
[...]

Je valt waarschijnlijk in de groep die dat enkel in zelfbelang doet. Ben je dan ook consequent genoeg om dit ook te doen als je in je vergelijking te weinig betaald hebt? Het is sowieso een miniem klein aantal mensen.
Zelf let ik er eigenlijk nooit op - de producten die ik wil koop ik toch wel ongeacht prijs. Hooguit soms even een snelle check of bonuskortingen kloppen (bepaalde combinaties willen soms niet goed lopen) en that's it. Met die hoeveelheid verloren tijd zou 'k er toch nooit winst op maken.
Dank voor je uitgebreide antwoord. Het kost inderdaad meer tijd dan het oplevert, maar voor mij ook een principe dat ze moeten verkopen voor de prijs die ze adverteren.

Voor een te lage prijs aan de kassa ga ik niet bij de service balie in de rij staan, maar als ik er toch sta geef ik het wel door.... Zelden dat ze me ervoor laten bijbetalen overigens....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 12:16
Als ik soms zie waar mensen zich allemaal druk om maken.... pfoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Je druk maken is gratis he... ;)

Op dinsdag in het bos wandelen zou 5 euro moeten kosten... genoeg Nederlanders die dan de andere 6 dagen in de week in het bos gaan wandelen, weg overgewicht en hart- en vaatziekten.

[ Voor 75% gewijzigd door Gluten Parody op 08-07-2019 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:21
En niemand zou het ook accepteren als het bij aflevering van een nieuwe auto zou gebeuren. Dan kan het zo ineens om een paar honderd euro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 12:16
jip_86 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:53:
En niemand zou het ook accepteren als het bij aflevering van een nieuwe auto zou gebeuren. Dan kan het zo ineens om een paar honderd euro gaan.
Dat is een hele andere situatie, de TS heeft het hier over een verschil van 2 cent, ja het is een principe kwestie maar jeez come on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:21
mugenmarco schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:56:
[...]

Dat is een hele andere situatie, de TS heeft het hier over een verschil van 2 cent, ja het is een principe kwestie maar jeez come on.
Het is zo'n 1%, ga maar eens rekenen met grotere bedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

peter13579 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:46:

Blijkt dat de prijzen best vaak wisselen, sowieso op maandag als de Bonus week weer begint.
Toevallig recent met 1.5L karnemelk. stond nog €1,39 en kost nu €1,45 (wel eens vaker kleinigheden als dit)
Kon bij de infobalie 5ct terugkrijgen, maar voor dat geld ga ik niet staan leuren(ik weet ook niet alle prijzen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

jip_86 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:00:
[...]

Het is zo'n 1%, ga maar eens rekenen met grotere bedragen.
Laat me raden jij rijdt ook 10 km om naar een goedkopere pomp.

Ik ben wel eens bewust voor een aanbieding gekomen (bier ofzo) en als het dan niet goed gaat gaat het om euro's. Dan stap ik naar de balie.

Gaat het in dit geval om 50-100 cent ofzo op je wekelijkse boodschappen dan ga ik echt niet in de rij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd en het hier alleen maar offtopic raakt door auto's en andere supermarkten, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.