Game aanbieding gemist door VPN + fraude systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vorige week kocht ik een game die aanzienlijk afgeprijsd was (van 90E naar 9E). Hoewel het bedrag afgeschreven werd, bleef de status op "handmatig goedkeuren" staan. De volgende dag bekeek ik de status weer en was de order geannuleerd en is het geld teruggeboekt. Na contact met het bedrijf in kwestie te hebben gehad (ze zitten in het VK), bleek dat ze doordat ik VPN gebruikte tijdens mijn aankoop, mijn aankoop als mogelijk fraudeleus aangemerkt hebben. Dat is inmiddels opgelost, echter is de aanbieding niet meer beschikbaar. Op mijn navraag geven ze aan dat de actie afgelopen is en ze me niet verder kunnen helpen.

Ik kan vrij weinig vinden over het gebruik van VPN tijdens het doen van aankopen (behalve dat veel mensen het een goed idee vinden en aanraden), en vind het ook gek dat zoiets automatisch geblokkeerd wordt. Dat gezegd hebbende, vraag ik me af of ik het bedrijf aan de aankoop kan houden in dit geval? Ik ga er geen heel groot punt van maken (en hoop dat er weer snel een aanbieding komt), maar vind vooral de reden zuur, en vraag me af of ik voortaan beter mijn VPN standaard uit kan zetten tijdens online shoppen (wat ik ergens onlogisch zou vinden).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik mis je betaalwijze? Creditcard?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Tenzij het in de voorwaarden van de winkel staat lijkt het erop dat je een geldige overeenkomst hebt gesloten. Ik zou naleving vorderen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:36:
Ik mis je betaalwijze? Creditcard?
Debit card.
3x3 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:36:
Tenzij het in de voorwaarden van de winkel staat lijkt het erop dat je een geldige overeenkomst hebt gesloten. Ik zou naleving vorderen.
Goed punt. Ik zie zojuist inderdaad e.e.a. staan over VPN in hun voorwaarden. Door VPN uit te sluiten, ontnemen ze mij een middel om mijn gegevens te beschermen, is dat wel wettig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

LankHoar schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:37:
[...]

Debit card.

[...]

Goed punt. Ik zie zojuist inderdaad e.e.a. staan over VPN in hun voorwaarden. Door VPN uit te sluiten, ontnemen ze mij een middel om mijn gegevens te beschermen, is dat wel wettig?
Ja, een winkel mag kiezen met wie ze zaken doen. Ook een klant weigeren als die zijn identiteit maskeert.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[...]

Debit card.

[...]

Hoezo ontnemen ze je een middel om je gegevens te beschermen? Je bent toch niet verplicht zaken met ze te doen 8)7.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@LankHoar Tja, over VPN's valt lang & kort te babbelen. Of je het verschil van 81 Euro ermee terugkrijgt, weet ik niet. Want de wereld is natuurlijk wel te klein als je in Barcelona zit en niet met je VPN terug naar NL kan inloggen om, bijvoorbeeld (!!!), UitzendingGemist te kunnen opstarten want Ziggo blokkeert ineens je VPN.

Daarnaast, maar dat is een iets andere discussie; een VPN zorgt niet voor "veiligheid" dat het formulier wat je invult en de betaalgegevens die je invult, ook daadwerkelijk niet afgeluisterd / onderschept kunnen worden (keylogger lokaal of XSS op de site). Oftewel; ik weet niet wat je wil beschermen maar er zit ook met een VPN een factor pebcak in.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

Wat staat er precies in de voorwaarden? Heb je bij de bestelling nog andere gegevens over jezelf in moeten vullen? Hoe zou de game worden geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
[...]
Goed punt. Ik zie zojuist inderdaad e.e.a. staan over VPN in hun voorwaarden.
Oftewel. Jammer joh!
Volgende keer je VPN uitschakelen.

[ Voor 17% gewijzigd door LocK_Out op 18-02-2019 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
GlowMouse schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:46:
[...]

Wat staat er precies in de voorwaarden?
In de voorwaarden staat dat het gebruik van VPN "streng verboden" is.
Heb je bij de bestelling nog andere gegevens over jezelf in moeten vullen?
Voor een aankoop moet je je e-mail + betaalgegevens invoeren.
Hoe zou de game worden geleverd?
Digitaal.

@MAX3400 een VPN is een beveiligde verbinding, ik dacht dat dat zeker een stukje bescherming bood.

@LocK_Out Pech heb ik al, ik vroeg me alleen af hoe dit zit. Ergens vind ik het onlogisch dat een dienst een VPN kan verbieden omdat ik het idee heb/had dat dit je gegevens beschermd, maar wellicht heb ik het mis gezien de reacties ;) Geen probleem, life goes on.

Nu hopen op een andere aanbieding voor Tom Clancy's The Divsion. Zou graag deel 1 spelen voor deel 2 uitkomt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:57:
[...]

In de voorwaarden staat dat het gebruik van VPN "streng verboden" is.
Kun je een link sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
https://support.fanatical...6629-Terms-and-Conditions

Deze worden overigens alleen op de support pagina en onderaan de home page weergegeven, niet wanneer je een aankoop plaatst.

[ Voor 21% gewijzigd door LankHoar op 18-02-2019 20:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

LankHoar schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:57:

@MAX3400 een VPN is een beveiligde verbinding, ik dacht dat dat zeker een stukje bescherming bood.
Ja en nee. Een VPN doet/kan 2 dingen.

1. Als je je eigen device en de VPN server vertrouwd kun je een verbinding tussen beiden opzetten via een niet vertrouwd netwerk en is dit vervolgens net zo veilig als wanneer je rechtstreeks verbonden bent met die server.

Dit is erg handig wanneer je met je (vertrouwde) laptop op reis bent en in moet loggen op een wifi netwerk.

2. Je werkelijke identiteit verhullen. Doordat je via de server het internet op gaat is voor een andere partij niet meer je oorspronkelijke locatie of IP te achterhalen. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je minder legale dingen wil doen, of wilt doen alsof je heel ergens anders bent

Dit is vooral handig wanneer je torrents download, of regio restricties wilt omzeilen.

Zolang je vanaf thuis een VPN gebruikt is het zeer aannemelijk dat je gebruik maakt van optie 2 en is het voor een aanbieder dus ook niet raar om dit te verbieden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
De eerste vraag is wanneer er een overeenkomst tot stand komt. Zij zeggen
once you are logged in, you must confirm your order and your consent to these terms of sale;
(..)
once we have checked whether we are able to meet your order, we will either send you an order confirmation (at which point your order will become a binding contract) or we will confirm that we are unable to meet your order.
Jij zegt: dat klopt niet, ik heb nooit met die voorwaarden ingestemd. Je zou dus kunnen zeggen dat het er niet toe doet wat er in die voorwaarden staat, en er een overeenkomst tot stand is gekomen nadat jij je winkelwagentje afrekende.

Daarnaast is het sterk de vraag waarom dit een redelijke voorwaarde is:
The use of location-blocking software such as VPNs, or changing an IP address to view the website from a different country is strictly forbidden and will affect your ability to access and make purchases from our service.
Zij zeggen dat het te maken heeft met het land ("to view the website from a different country"). Maar als dat land zo belangrijk is, waarom wordt dan nergens in het bestelproces gevraagd in welk land je woont? En waarom wordt al niet tijdens de bestelling gevraagd om je VPN uit te schakelen? Het gebruik van VPN's wordt steeds normaler, dus ik vind niet dat je zo'n bepaling mag verwachten. En waarom gelijk zo'n groot gevolg, en niet een simpele vraag om een keer zonder VPN in te loggen?

Ik denk dat je best kans maakt. Je zou een Europese procedure voor geringe vorderingen kunnen starten (kan met een formulier, is niet zo lastig). Je kunt deze punten dan naar voren brengen. Wel loop je dan het risico voor de proceskosten op te draaien als je verliest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:08
Het hele juridische verhaal daargelaten, als jij de MediaMarkt binnenloopt met een skimasker of ander verhullend kleed zullen ze je wellicht ook naar buiten gooien.

Een winkel is niet verplicht zaken met jou te doen. En over de wijze waarop mogen ze voorwaarden stellen. Een aantal dingen mogen ze niet eisen in hun AV, de zogenoemde zwarte voorwaarden. Maar dat heeft met name betrekking op onder andere hetgeen allemaal gebeurt nadat de koop tot stand is gekomen (levering navorderen enzo, prijs verhogen na aankoop).

Bespaar jezelf de moeite en koop de game bijvoorbeeld hier.

Spel is hartstikke oud, is voor een appel en ei verkrijgbaar.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
B-Bandit schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:18:
Het hele juridische verhaal daargelaten, als jij de MediaMarkt binnenloopt met een skimasker of ander verhullend kleed zullen ze je wellicht ook naar buiten gooien.

Een winkel is niet verplicht zaken met jou te doen. En over de wijze waarop mogen ze voorwaarden stellen. Een aantal dingen mogen ze niet eisen in hun AV, de zogenoemde zwarte voorwaarden. Maar dat heeft met name betrekking op onder andere hetgeen allemaal gebeurt nadat de koop tot stand is gekomen (levering navorderen enzo, prijs verhogen na aankoop).

Bespaar jezelf de moeite en koop de game bijvoorbeeld hier.

Spel is hartstikke oud, is voor een appel en ei verkrijgbaar.
Het juridische deel vond ik echter juist ook wel interessant. En ik heb e.e.a. geleerd over VPN :)

Hoewel het plan van @GlowMouse interessant klinkt (al is het alleen maar om een winkel eventueel op een "fout" bestelproces te wijzen), heb ik uit gemak de game maar bij dreamgames besteld.

Bedankt voor de tips en input allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
B-Bandit schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:18:
In dit geval vind ik het toch iets anders, TS is niet geweigerd bij de webshop. Pas na betaling vonden ze dat TS geen recht had op die game.

Zie het alsof iemand in verhullende kledij de McDonald's binnenloopt, een bestelling plaatst en betaalt, om dan bij de afhaalbalie te horen krijgen dat er niet geleverd gaat worden vanwege die kleding.

Als die webshop absoluut VPN's verbiedt, hadden ze die op voorhand moeten blokkeren, of op elke pagina moeten melden dat ze geen zaken doen met klanten die via een VPN hun website benaderen (en dan nog steeds toegang weigeren tot de bestelpagina natuurlijk).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

yodeluxe schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 07:50:
[...]

In dit geval vind ik het toch iets anders, TS is niet geweigerd bij de webshop. Pas na betaling vonden ze dat TS geen recht had op die game.

Zie het alsof iemand in verhullende kledij de McDonald's binnenloopt, een bestelling plaatst en betaalt, om dan bij de afhaalbalie te horen krijgen dat er niet geleverd gaat worden vanwege die kleding.

Als die webshop absoluut VPN's verbiedt, hadden ze die op voorhand moeten blokkeren, of op elke pagina moeten melden dat ze geen zaken doen met klanten die via een VPN hun website benaderen (en dan nog steeds toegang weigeren tot de bestelpagina natuurlijk).
Online digitale games zijn iets waar bij uitstek pricing afwijkt per regio in de wereld en waar veel via VPN’s wordt geklooit om vanuit een goedkopere regio je game te bestellen.
Vanuit dat oogpunt is het niet raar dat zo’n reseller het gebruikt van vpn’s niet accepteert.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
YakuzA schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 07:57:
[...]

Online digitale games zijn iets waar bij uitstek pricing afwijkt per regio in de wereld en waar veel via VPN’s wordt geklooit om vanuit een goedkopere regio je game te bestellen.
Vanuit dat oogpunt is het niet raar dat zo’n reseller het gebruikt van vpn’s niet accepteert.
Ik geef ook nergens aan dat het verboden is dat ze het gebruik van VPN's niet accepteren, alleen mag je je afvragen waarom ze niet op voorhand VPN's blokkeren (Wikipedia lijkt ook zoiets te doen wanneer je artikelen wilt aanpassen, dan krijg je ook een melding in beeld).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:55
VPN's worden ook vaak gebruikt om met gestolen credit cards activatie codes te kopen en deze vervolgens weer door te verkopen. Het kan zijn dat de winkel met de handmatige controle kijkt welke VPN dienst is gebruikt. Als deze logging aan biedt zodat te traceren is wie de aankoop heeft gedaan (nodige informatie in het geval van gestolen CC) zullen ze het zaakje wel vertrouwen. Is het een VPN dienst die niets los laat (wat mensen vaak ook willen ivm privacy) dan willen zij het risico niet lopen van meewerken met een frauduleuze betaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:53

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

LankHoar schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:53:
[...]

Het juridische deel vond ik echter juist ook wel interessant. En ik heb e.e.a. geleerd over VPN :)

Hoewel het plan van @GlowMouse interessant klinkt (al is het alleen maar om een winkel eventueel op een "fout" bestelproces te wijzen), heb ik uit gemak de game maar bij dreamgames besteld.

Bedankt voor de tips en input allen!
offtopic:
Ik kijk eigenlijk altijd voor ik een nieuwe game koop op isthereanydeal.com (voor division1 is dat : https://isthereanydeal.com/game/tomclancysdivision/info/ )
De uitbreidingen heb je pas op lvl 30 nodig, dus die zou ik nog niet kopen. Ik heb ze zelf begin januari gekocht voor 9 euro op de humble store.
Er komt over paar weken ook nog een open beta van TD2, die kan je ook nog even checken voor je daadwerkelijk deel 2 koopt

edit: de gold edition is zelf nog minder dan 9e nu, zit alles in, base game met zooi dlc
https://isthereanydeal.co...lancysdivisiongoldedition

[ Voor 8% gewijzigd door TepelStreeltje op 19-02-2019 08:51 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
yodeluxe schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:03:
[...]

Ik geef ook nergens aan dat het verboden is dat ze het gebruik van VPN's niet accepteren, alleen mag je je afvragen waarom ze niet op voorhand VPN's blokkeren (Wikipedia lijkt ook zoiets te doen wanneer je artikelen wilt aanpassen, dan krijg je ook een melding in beeld).
Dat zullen ze mogelijk deels ook wel doen, echter zal dat dan net zo'n "kat en muis spelletje" zijn als tussen bijvoorbeeld Netflix en VPN aanbieders. de (grote) VPN aanbieders komen constant met andere end-points om detectie te voorkomen.

Verder vraag ik me af of het wel een "verbod op VPN" is, bij bijv. Steam mag je volgens mij best VPN gebruiken, zolang je maar geen endpoint kiest in een land anders dan het land waar je vandaan komt.

Dit zegt Steam bijvoorbeeld:
You agree that you will not use IP proxying or other methods to disguise the place of your residence, whether to circumvent geographical restrictions on game content, to purchase at pricing not applicable to your geography, or for any other purpose. If you do this, Valve may terminate your access to your Account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 11:09
yodeluxe schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:03:
[...]

Omdat dat niet zo makkelijk is als dat jij denkt dat het is.
Je kan niet makkelijk detecteren dat iemand een VPN gebruikt. Het lijkt voor de server namelijk gewoon alsof jij verbinding maakt vanuit een bepaald IP (die van de VPN service) en daar staat geen vinkje bij dat "VPN aan staat".

Als na handmatige controle blijkt dat je (bijvoorbeeld) een Nederlandse credit/debit card gebruikt (of PayPal account) en een Engels IP gebruikt, is het op zijn minst opmerkelijk te noemen. Ze mogen je dan gewoon weigeren, een winkel HOEFT geen zaken te doen met jou (eerlijk gezegd zou ik zo'n klant ook liever kwijt dan rijk zijn...).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

OverSoft schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:08:
[...]

Omdat dat niet zo makkelijk is als dat jij denkt dat het is.
Je kan niet makkelijk detecteren dat iemand een VPN gebruikt. Het lijkt voor de server namelijk gewoon alsof jij verbinding maakt vanuit een bepaald IP (die van de VPN service) en daar staat geen vinkje bij dat "VPN aan staat".

Als na handmatige controle blijkt dat je (bijvoorbeeld) een Nederlandse credit/debit card gebruikt (of PayPal account) en een Engels IP gebruikt, is het op zijn minst opmerkelijk te noemen. Ze mogen je dan gewoon weigeren, een winkel HOEFT geen zaken te doen met jou (eerlijk gezegd zou ik zo'n klant ook liever kwijt dan rijk zijn...).
Dit dus. Inderdaad.
Het is niet zomaar bekend dat je een VPN gebruikt. Er wordt gekeken naar fraude patronen.
Er zitten allerlei checks in betalingssystemen die gemaakt zijn om vreemde gebeurtenissen op te sporen.
Een bestelling die moet worden afgeleverd in Nederland maar betaald wordt vanuit Engeland is een tikkie vreemd te noemen.

Ook de betaalprovider zelf zal dingen checken, zoals of ze je recentelijk nog hebben gezien vanuit een IP in het ene land terwijl je 5 minuten later aan de andere kant van de planeet zit. Het is onmogelijk dat je zo snel bent verplaatst, dus moet er iets aan de hand zijn.
Dat werkt zelfs op binnenlandse basis. Je kan b.v. onmogelijk van Groningen naar Amsterdam in 15 minuten.

En verder wat er al gezegd is m.b.t. VPN door @MAX3400 en @Janoz .
Commerciële VPN diensten zoals die tegenwoordig worden aangeboden, worden opgehemeld als de heilige graal der beveiliging. Dat is het, helaas, absoluut niet.

Ja, de data is encrypted vanaf de rand van je PC tot aan het punt waar de VPN tunnel weer bovengronds gaat. De plekken waar het écht om draait is je eigen PC en de ontvangende server. Die zijn het meest kwetsbaar voor virussen/malware danwel voor hackers.
Een VPN verandert daar helaas niks aan. Beveiliging is zo sterk als de zwakste schakel.

En dan kan je nog wat roepen over geïnfecteerde routers die b.v. je data via China of Rusland routeren om het daar af te tappen.
Daar hadden we al HTTPS voor uitgevonden, wat een veilige verbinding tot stand brengt tussen PC en doel-server. Kortom, end-to-end encrypted en niet tot halverwege zoals een commerciële VPN.
Met HTTPS maakt het dan ook niet uit of je data tien keer rond de wereld wordt gestuurd door een malafide router.

Maar waar is commerciële VPN dan wel nuttig voor?
- Het verhullen van je lokatie.
- Het omzeilen van opgelegde blokkades.
- Beschermen van je gegevens terwijl je verbonden bent met een netwerk wat je niet vertrouwt.

Alleen die laatste is een nuttig gebruik van zo'n VPN. Het Wifi van dat café waar je zo lekker in het zonnetje zit, is dat wel veilig of wordt daar gelogd? Of zit er een stiekeme stoutert bij je op het terras die data onderschept via wifi?
Of ben je op vakantie in een land waar internet censuur wordt toegepast?
Ja, dan is een VPN van een commerciële partij nuttig. Tenminste, als die VPN partij wel beter te vertrouwen is. De vraag is dan vooral waar jij meer vertrouwen in hebt.

Hier in Nederland heb je verder niks te vrezen van de overheid. Er is geen Great Firewall of The Netherlands. We hebben geen president die op z'n teentjes getrapt is omdattie in een videotje voor schapenneuker wordt uitgemaakt en daarom socialmedia of wikipedia verbied.
De enige blokkades die je tegenkomt zijn er om juridische redenen. Denk aan Netflix of Videoland en hun licenties op het mogen uitzenden van bepaalde shows in bepaalde landen. Of een Ziggo die rechten heeft binnen Nederland maar niet in Portugal (ik haal m maar even aan, iemand zei daar wat over ;) )
Kortingen op producten kunnen ook onderhevig zijn aan landspecifieke licenties. (just sayin' )

Het omzeilen er van is misschien niet direct duidelijk fout, maar je bent wel actief bezig om een dergelijk bedrijf op kosten te jagen. Licentietechnisch kunnen ze namelijk zomaar een boete krijgen als ze verkopen buiten hun toegewezen regio.

Commerciële VPN heeft dus echt maar een heel klein legaal toepassingsgebied voor een vrije westerling omdat wij geen internetcensuur kennen.
Wat het verder mogelijk maakt is al snel illegaal.
Daarom heeft het ook een slechte naam en wordt het geassocieerd met dingen als fraude.

En even korte toevoeging: ik zeg met opzet 'commerciële VPN dienst', want VPN als techniek heeft juist vele legitieme toepassingen. Wat @Janoz al een klein beetje schetst, dat je met de bedrijfslaptop op lokatie aan het werkt bent maar verbinding legt met kantoor.
De data die over de lijn gaat is mogelijk onderhevig aan bedrijfsgeheim en moet dus beveiligd worden. Daar is een VPN nuttig voor.
Of om een brug te leggen tussen 2 of meer kantoorpanden zonder daar voor huurlijnen te hoeven aanschaffen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even los van het VPN verhaal.

Bij Amazone DE is the division gold edition nog voor 9 euro beschikbaar (Uplay code):

https://www.amazon.de/gp/product/B01N76E1JB/

Wellicht heb je hier nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dennism schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:04:
[...]

Dat zullen ze mogelijk deels ook wel doen, echter zal dat dan net zo'n "kat en muis spelletje" zijn als tussen bijvoorbeeld Netflix en VPN aanbieders. de (grote) VPN aanbieders komen constant met andere end-points om detectie te voorkomen.

Verder vraag ik me af of het wel een "verbod op VPN" is, bij bijv. Steam mag je volgens mij best VPN gebruiken, zolang je maar geen endpoint kiest in een land anders dan het land waar je vandaan komt.

Dit zegt Steam bijvoorbeeld:

[...]
Nee hoor, daar staat dat je een VPN mag gebruiken als je bijvoorbeeld op een openbaar Wifi zit, en je een VPN server thuis hebt staan. Je mag je huidige locatie verbergen, maar niet je woning locatie. Dat het ze weinig uitmaakt als je maar in hetzelfde land blijft zou kunnen, maar dat staat er niet.
Pagina: 1