Ha iedereen,
Sinds ik een aantal maanden geleden een 34 inch ultrawide (3440x1440 @100hz) heb aangeschaft voor een leuk prijsje heeft mijn huidige pc het een beetje zwaar gekregen. Zodoende is het gaan kriebelen om wat leuk nieuw speelgoed aan te schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het primaire doel is gamen op hoge resolutie, iets waarmee ik de grafische pracht van spellen als Anthem/Apex Legends/etc. soepel op het scherm kan tonen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben begonnen met een uitgangspunt van +/- €2000, met iets van 10% marge. Onderstaande build gaat bijv. aardig richting de 2.2k en dat is ook prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Reeds in mijn bezit zijn:
Na een flinke hoeveelheid threads hier reeds doorgelezen te hebben denk ik een best aardig systeem te hebben samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben voorstander van de blauwe & groene kampen, na in het verleden wat gedoe gehad te hebben met AMD spul. Ook heb ik het idee wat Intel wat beter aansluit bij mijn gebruiksscenario (o.a. overclocken).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals in bovenstaand lijstje te lezen valt is het systeem niet puur op performance ingesteld, maar heb ik bedacht dat het oog ook wat wil. Ik heb me goed laten inspireren door de build van Foritain in dezelfde kast (https://tweakers.net/prod...er-mastercase-sl600m.html). Dus inclusief de verticaal georiënteerde gpu. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat het een stil systeem wordt. Dat beide me wat extra gaan kosten ben ik me van bewust.
Ga je overklokken?
Yes, overclocken staat ook op de planning. Er is een reden waarom mijn huidige i5-2500k het zo lang uitgehouden heeft
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar een systeem dat mooie plaatjes op m'n beeldscherm kan toveren, terwijl het (relatief) stil blijft en er tegelijkertijd ook nog leuk uitziet. Een beetje RGB, maar het hoeft geen kerstboom te worden.
Dit topic heb ik gestart met de volgende 3 vragen:
Sinds ik een aantal maanden geleden een 34 inch ultrawide (3440x1440 @100hz) heb aangeschaft voor een leuk prijsje heeft mijn huidige pc het een beetje zwaar gekregen. Zodoende is het gaan kriebelen om wat leuk nieuw speelgoed aan te schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het primaire doel is gamen op hoge resolutie, iets waarmee ik de grafische pracht van spellen als Anthem/Apex Legends/etc. soepel op het scherm kan tonen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben begonnen met een uitgangspunt van +/- €2000, met iets van 10% marge. Onderstaande build gaat bijv. aardig richting de 2.2k en dat is ook prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Reeds in mijn bezit zijn:
- Acer Predator X34A https://tweakers.net/pric...-predator-x34a-zwart.html
- Alle randapparatuur
- HDD's
- Een Windows licentie
Na een flinke hoeveelheid threads hier reeds doorgelezen te hebben denk ik een best aardig systeem te hebben samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-9700K Boxed | € 445,- | € 445,- |
| 1 | Gigabyte Z390 Aorus Pro | € 191,- | € 191,- |
| 1 | Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Xtreme 8G | € 855,05 | € 855,05 |
| 1 | Cooler Master MasterCase SL600M | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Cooler Master Riser Cable PCI-E 3.0 x16 (200MM) | € 46,90 | € 46,90 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 4 | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 127,20 | € 127,20 |
| 1 | be quiet! Straight Power 11 650W | € 106,68 | € 106,68 |
| 1 | Crucial MX500 m.2 1TB | € 137,- | € 137,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.142,82 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben voorstander van de blauwe & groene kampen, na in het verleden wat gedoe gehad te hebben met AMD spul. Ook heb ik het idee wat Intel wat beter aansluit bij mijn gebruiksscenario (o.a. overclocken).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals in bovenstaand lijstje te lezen valt is het systeem niet puur op performance ingesteld, maar heb ik bedacht dat het oog ook wat wil. Ik heb me goed laten inspireren door de build van Foritain in dezelfde kast (https://tweakers.net/prod...er-mastercase-sl600m.html). Dus inclusief de verticaal georiënteerde gpu. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat het een stil systeem wordt. Dat beide me wat extra gaan kosten ben ik me van bewust.
Ga je overklokken?
Yes, overclocken staat ook op de planning. Er is een reden waarom mijn huidige i5-2500k het zo lang uitgehouden heeft
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar een systeem dat mooie plaatjes op m'n beeldscherm kan toveren, terwijl het (relatief) stil blijft en er tegelijkertijd ook nog leuk uitziet. Een beetje RGB, maar het hoeft geen kerstboom te worden.
Dit topic heb ik gestart met de volgende 3 vragen:
- Graag zou ik een sanity-check hebben op het systeem of ik niets over het hoofd heb gezien of dat ik onderdelen heb gekozen die slecht bekend staan. Zitten er rare keuzes tussen?
- Heb ik een goede keuze gemaakt in de PCI-E riser cable? Dit is de eerste keer dat ik er eentje ga gebruiken en ik heb geen idee wat de requirements hier zijn, of wat de juiste lengte zou moeten zijn.
- Gaat de CPU-cooler passen? Met het oog op overclocken toch een wat flinkere cooler gepakt dan Foritain in z'n build, echter kan ik nergens vinden of de clearance met m'n RAM uitkomt wanneer ik de cooler horizontaal monteer (dat de fan dus van onder naar boven blaast, overeenkomend met de kast). Mogelijk weet iemand hier er meer van