Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vloerverwarming haalt capaciteit niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:( Beste Mensen ,

Ik en mijn vrouw zitten met een dilemma ,
wij hebben in 2018 een tegelvloer met hoofd verwarming aan laten leggen door een aannemer
alleen wij kwamen tot de conclusie dat de hoofdverwarming de capaciteit niet haalt
de installateur is meerdere keren langs geweest om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn geen oplossing kunnen vinden helaas
de aannemer is een paar maanden daarna op ons verzoek bij ons langs geweest en heeft mondeling beaamd dat het inderdaad niet goed is.
vervolgens bleef het stil aan die zijde, naar meerdere pogingen vanuit ons om contact te krijgen hielp niet ,
toen hebben wij onze rechtsbijstand in geschakeld en dat heeft er tot geleid dat 8 maanden later een expert geregel is ,
dat rapport hebben wij nu binnen en wij zijn verbaast waar de expert mee komt als oplossing ,
wij moeten maar een radiator bij hangen! :(
dus bij deze wil ik jullie vragen om het rapport eens door te nemen en jullie bevindingen aan te geven aan ons
vanuit een onafhankelijk oog punt.
wij zijn ten einde raad!!

[Hier het voorafgaande van de mail van de expert zie beneden:

Goedenavond dames .......
Goedenavond heer ......

Uw commentaar is ontvangen. Dank daarvoor.

In antwoord daarop licht ik het volgende toe. Omdat een “freesvloer” qua capaciteit niet het niveau van een zwevende dekvloer kan halen, heeft het mijns inziens geen zin om de vloertegels eruit te slopen, dan de leidingen allemaal aan te gieten en de tegels weer aan te brengen. Dat levert een gigantische kostenpost op met een aanzienlijke nevenschade -zoals door u, meneer ....en mevrouw ...... terecht beschreven in uw commentaar- waarvan de verwachting gewettigd is dat de wederpartij haar gelijk krijgt als de zaak daardoor bij de rechter komt. Je kunt dan inderdaad spreken van een disproportionele oplossing. Temeer omdat het gemis aan capaciteit gecompenseerd kan worden door het bijplaatsen van een radiator.
En voordat u het vraag: nee, die extra radiator “kost” u niet meer aan stookkosten. Immers de behoefte aan warmte verandert niet. De volledige warmtevraag kan alleen na plaatsing van die extra radiator volledig ingevuld worden. Mijns inziens zou het zelfs zo moeten zijn dat de radiator de woonruimte sneller op temperatuur kan brengen, zodat per saldo wellicht zelfs zuiniger gestookt kan worden.

Omdat ik me kan voorstellen dat u graag een definitieve oplossing te horen krijgt, zeg ik daarover ook alvast het volgende. Het uitvoeren van de in het rapport benoemde uitgebreide berekening behoort wegens gebrek aan de daarvoor benodigde software niet tot mijn mogelijkheden. Bovendien is het mijn stellige mening dat degene die de oplossing berekent, er ook voor dient in te staan. Dat kan en wil ik niet doen/zijn. De aanvulling op het rapport gaat daarom uit van de globale berekening. En aangezien een radiator van 500 Watt tegenwoordig gekocht kan worden voor weinig geld (circa € 150,-- met kraan en toebehoren), moet het geschatte bedrag toereikend zijn om de radiator te laten monteren.

Tot zover; ik verneem graag van u of u zo met het rapport verder kunt.

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:30:
:( Beste Mensen ,

Ik en mijn vrouw zitten met een dilemma ,
wij hebben in 2018 een tegelvloer met hoofd verwarming aan laten leggen door een aannemer
alleen wij kwamen tot de conclusie dat de hoofdverwarming de capaciteit niet haalt
de installateur is meerdere keren langs geweest om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn geen oplossing kunnen vinden helaas
de aannemer is een paar maanden daarna op ons verzoek bij ons langs geweest en heeft mondeling beaamd dat het inderdaad niet goed is.
vervolgens bleef het stil aan die zijde, naar meerdere pogingen vanuit ons om contact te krijgen hielp niet ,
toen hebben wij onze rechtsbijstand in geschakeld en dat heeft er tot geleid dat 8 maanden later een expert geregel is ,
dat rapport hebben wij nu binnen en wij zijn verbaast waar de expert mee komt als oplossing ,
wij moeten maar een radiator bij hangen! :(
dus bij deze wil ik jullie vragen om het rapport eens door te nemen en jullie bevindingen aan te geven aan ons
vanuit een onafhankelijk oog punt.
wij zijn ten einde raad!!

[Hier het voorafgaande van de mail van de expert zie beneden:

Goedenavond dames .......
Goedenavond heer ......

Uw commentaar is ontvangen. Dank daarvoor.

In antwoord daarop licht ik het volgende toe. Omdat een “freesvloer” qua capaciteit niet het niveau van een zwevende dekvloer kan halen, heeft het mijns inziens geen zin om de vloertegels eruit te slopen, dan de leidingen allemaal aan te gieten en de tegels weer aan te brengen. Dat levert een gigantische kostenpost op met een aanzienlijke nevenschade -zoals door u, meneer ....en mevrouw ...... terecht beschreven in uw commentaar- waarvan de verwachting gewettigd is dat de wederpartij haar gelijk krijgt als de zaak daardoor bij de rechter komt. Je kunt dan inderdaad spreken van een disproportionele oplossing. Temeer omdat het gemis aan capaciteit gecompenseerd kan worden door het bijplaatsen van een radiator.
En voordat u het vraag: nee, die extra radiator “kost” u niet meer aan stookkosten. Immers de behoefte aan warmte verandert niet. De volledige warmtevraag kan alleen na plaatsing van die extra radiator volledig ingevuld worden. Mijns inziens zou het zelfs zo moeten zijn dat de radiator de woonruimte sneller op temperatuur kan brengen, zodat per saldo wellicht zelfs zuiniger gestookt kan worden.

Omdat ik me kan voorstellen dat u graag een definitieve oplossing te horen krijgt, zeg ik daarover ook alvast het volgende. Het uitvoeren van de in het rapport benoemde uitgebreide berekening behoort wegens gebrek aan de daarvoor benodigde software niet tot mijn mogelijkheden. Bovendien is het mijn stellige mening dat degene die de oplossing berekent, er ook voor dient in te staan. Dat kan en wil ik niet doen/zijn. De aanvulling op het rapport gaat daarom uit van de globale berekening. En aangezien een radiator van 500 Watt tegenwoordig gekocht kan worden voor weinig geld (circa € 150,-- met kraan en toebehoren), moet het geschatte bedrag toereikend zijn om de radiator te laten monteren.

Tot zover; ik verneem graag van u of u zo met het rapport verder kunt.
De verstrekte informatie is niet toereikend voor een betere oplossing of analyse van het probleem.
- Wat is de hart-op-hart (hoh) afstand van de ingefreesde vloerverwarming?
- Wat is de oppervlakte van de vloer?
- Hoeveel groepen heeft de verdeler?
- Aanvoertemperatuur vanaf de CV-ketel?
- Temperaturen van de aanvoer- en retourbalk van de verdeler?
- mogelijk een foto van de verdeler?

De reactie van de expert roept wel een paar vragen op, maar is niet persé onjuist. Door wie is deze expert ingehuurd (aannemer, rechtsbijstand, ...)?
Ingefreesde vloerverwarming hoeft niet onder te doen voor vloerverwarming in de dekvloer, mits er goede vloerisolatie aanwezig is? Anders stook je inderdaad deels voor de wormen.
Het bijplaatsen van een extra radiator kan de comfortklachten verhelpen, maar of het noodzakelijk is? De genoemde kosten lijken me exclusief arbeidsloon en exclusief aansluiting op CV (die is waarschijnlijk weggehaald vanwege de vloerverwarming)?

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:30:

In antwoord daarop licht ik het volgende toe. Omdat een “freesvloer” qua capaciteit niet het niveau van een zwevende dekvloer kan halen, heeft het mijns inziens geen zin om de vloertegels eruit te slopen, dan de leidingen allemaal aan te gieten en de tegels weer aan te brengen.
Kan ik hieruit opmaken dat de leidingen 'los' in de gefreesde sleufjes liggen?
Het lijkt me nogal uitmaken in verwarmingscapaciteit of de leidingen 100% contact maken met de te verwarmen vloer of niet.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:18
@Tens Ik las dat ook en dacht... NEE, dat zal toch niet?? 8)7 |:(
Wat voor een een beun de haas is dat dan geweest :(

Hopelijk kan @Verwijderd duidelijkheid verschaffen.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
knip, niet iedereen is 24/7/365 online

[ Voor 103% gewijzigd door teacher op 25-02-2019 22:28 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Chris_82 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:27:
[...]

De verstrekte informatie is niet toereikend voor een betere oplossing of analyse van het probleem.
- Wat is de hart-op-hart (hoh) afstand van de ingefreesde vloerverwarming?
- Wat is de oppervlakte van de vloer?
- Hoeveel groepen heeft de verdeler?
- Aanvoertemperatuur vanaf de CV-ketel?
- Temperaturen van de aanvoer- en retourbalk van de verdeler?
- mogelijk een foto van de verdeler?

De reactie van de expert roept wel een paar vragen op, maar is niet persé onjuist. Door wie is deze expert ingehuurd (aannemer, rechtsbijstand, ...)?
Ingefreesde vloerverwarming hoeft niet onder te doen voor vloerverwarming in de dekvloer, mits er goede vloerisolatie aanwezig is? Anders stook je inderdaad deels voor de wormen.
Het bijplaatsen van een extra radiator kan de comfortklachten verhelpen, maar of het noodzakelijk is? De genoemde kosten lijken me exclusief arbeidsloon en exclusief aansluiting op CV (die is waarschijnlijk weggehaald vanwege de vloerverwarming)?
Bouwjaar huis, oppervlakte kamer en isolatie gegevens is ook niet onbelangrijk.
Met een cv moet het toch wel gek gaan als je het niet warm krijgt met 40 graden 24/7, dan is het wel een tipi of er ligt 100m vvw op 120m2 of zo.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:44
Rouske schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:39:
@Tens Ik las dat ook en dacht... NEE, dat zal toch niet?? 8)7 |:(
Wat voor een een beun de haas is dat dan geweest :(

Hopelijk kan @Verwijderd duidelijkheid verschaffen.
Als de leidingen inderdaad los in de sleuven liggen, zou ik met niks anders akkoord gaan dan openbreken, herstellen en een nieuwe vloer. Je hebt niet voor niks voor 100% vvw gekozen.

Rest mij nog wel een vraag: is de tegelvloer ook door cq in opdracht van de aannemer gelegd? Dat was het moment dat er aan de bel getrokken had moeten worden (point of no return).

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:58
@Rol-Co goede aanvulling, maar ben benieuwd of @Verwijderd er verder op in wil gaan? Tot die tijd is er verder weinig over te zeggen.

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Pagina: 1