Link naar formulier maken waarmee een veld al ingevuld wordt

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:55
Ik stuur klanten die een laadpaal met backoffice bij mij afnemen een link naar een aanmeldformulier van mijn backofficeleverancier. Dit is een generiek formulier waarbij de klant zelf in een veld de installateur moet vermelden (geen keuzelijst, enkel tekst).
Is het mogelijk om in de link naar het aanmeldformulier iets mee te geven waardoor dit veld al met mijn bedrijfsnaam gevuld wordt?

De code van het element dat het betreft is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
<li id='field_134_21'  class='gfield field_sublabel_below field_description_below gfield_visibility_visible' >
<label class='gfield_label' for='input_134_21' >Installateur (indien bekend)</label>
<div class='ginput_container ginput_container_text'>
<input name='input_21' id='input_134_21' type='text' value='' class='medium'      aria-invalid="false" />
</div>
</li>

Heb zelf helaas te weinig kennis hierover en zoektermen als 'link naar formulier met vooringevuld veld', 'website veld invullen via link' of 'formulierveld invullen via link' brengen mij helaas niet verder.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Niek_ schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:47:
Is het mogelijk om in de link naar het aanmeldformulier iets mee te geven waardoor dit veld al met mijn bedrijfsnaam gevuld wordt?
Ja
Heb zelf helaas te weinig kennis hierover
Dat is heel vervelend maar we gaan het hier ook niet vóór je doen (zie Kan iemand even...? en Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!). Als je site is gebouwd in PHP/ASP/whatever dan zou ik eens een tutorialletje daarin doen; tegen les 2 of 3 moet je waarschijnlijk al kunnen maken wat je wil (lees je extra in in escaping want als je het niet goed doet maak je je site vatbaar voor XSS! Is je site gebaseerd op een platform als WooCommerce of weet-ik-veel dan zou ik eens in de manual duiken (en evt. een tutorial daarin doen).

Zoekterm waar je nog iets aan hebt: querystring.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 18-02-2019 18:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.