Corsair vengeance RGB Pro werkt de RGB vaak niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazztriz
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-02 15:07
Beste Tweakers sinds een maand of 1,5 heb ik mijn pc af, alleen vaak valt de RGB van mijn werkgeheugen uit, en deze doet het pas weer nadat ik in de iCue software van corsair het gekozen profiel voor deze sticks heb verwijderd en opnieuw toe hebt gevoegd.
Wie weet wat het kan zijn
PC specs zijn:

Intel Core i5-9600K Boxed

Gigabyte Z370 AORUS Gaming K3

XFX RX Vega RX-VEGMLBFX6

WD Blue WD10EZEX, 1TB

Corsair Carbide SPEC-OMEGA RGB Wit

Corsair Hydro H100i RGB Platinum

Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16W

Corsair RM750i

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heb je wellicht ook Gigabyte RGB software geΓ―nstalleerd? Deze zorgt regelmatig voor problemen, zeker in combinatie met andere RGB software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazztriz
Die staat geΓ―nstalleerd ja dit om de RGB van het moederbord te laten werken, ergens had ik al wel een vermoeden dat de gigabyte software ervoor zou zorgen gezien deze echt ruk is.
Is er een manier om het op te lossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Even tussendoor, je hebt geen SSD :? ?

Probeer eens de gehele software (alle software die met RGB te maken heeft) te verwijderen en opnieuw te installeren.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
@Pazztriz

Ik heb inmiddels ook dezelfde problemen, hoe heb je het opgelost als ik vragen mag?

Heb zelf een MSI moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazztriz
Wonkbonko schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:55:
@Pazztriz

Ik heb inmiddels ook dezelfde problemen, hoe heb je het opgelost als ik vragen mag?

Heb zelf een MSI moederbord.
Ik heb de gehele Gigabyte software eraf gegooid en deze brand nu alleen groen heb meerdere dingen geprobeerd die hierboven staan alleen mocht helaas niet werken bij mij en neem maar genoegen met mooi continu groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
Pazztriz schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:59:
[...]

Ik heb de gehele Gigabyte software eraf gegooid en deze brand nu alleen groen heb meerdere dingen geprobeerd die hierboven staan alleen mocht helaas niet werken bij mij en neem maar genoegen met mooi continu groen.
Wat je ook kan proberen is om de geheugenslots 1 voor 1 te vullen. Dat resulteerde bij mij iig dat het rgb geheugen werd herkend. Ik ben iig wel zwaar teleurgesteld in corsair.

Had nl 2x RGB en 2x RGB Pro Enahancement kid. De 2xRGB doen het, maar van de 2x RGB Pro Enhancement doet er eentje de default kleuren en kan ik deze niet programmeren, de ander doet het gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:25
Wonkbonko schreef op zondag 28 april 2019 @ 01:01:
[...]

Wat je ook kan proberen is om de geheugenslots 1 voor 1 te vullen. Dat resulteerde bij mij iig dat het rgb geheugen werd herkend. Ik ben iig wel zwaar teleurgesteld in corsair.

Had nl 2x RGB en 2x RGB Pro Enahancement kid. De 2xRGB doen het, maar van de 2x RGB Pro Enhancement doet er eentje de default kleuren en kan ik deze niet programmeren, de ander doet het gelukkig wel.
Software van Icue is soms een beetje brak. Als er 1 het echt niet doet kan het zijn dat er 1 kapot is. Bij mij werkt update van bijvoorbeeld kleuren van profielswitch soms ook niet met ram. Restart van Icue of PC werkt dan wel :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
Sn3gG3l schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:12:
[...]

Software van Icue is soms een beetje brak. Als er 1 het echt niet doet kan het zijn dat er 1 kapot is. Bij mij werkt update van bijvoorbeeld kleuren van profielswitch soms ook niet met ram. Restart van Icue of PC werkt dan wel :)
Probleem bleek achteraf dat ik niet goed kon overclocken op de slots waar ik de echte RAMS had zitten. Dus toen alles verwisselt. Bleken ze weer uit iCUE te zijn verdwenen. Een echte afrader iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Wonkbonko schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:41:
[...]

Probleem bleek achteraf dat ik niet goed kon overclocken op de slots waar ik de echte RAMS had zitten. Dus toen alles verwisselt. Bleken ze weer uit iCUE te zijn verdwenen. Een echte afrader iig.
Hoe bedoel je dat precies? Ik heb mijne zelf via XMP op 3200Mhz gezet, verder pc nog niet overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
Sn3gG3l schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:23:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Ik heb mijne zelf via XMP op 3200Mhz gezet, verder pc nog niet overgeklokt.
Ik heb 2 DRAM met 3600mhz met RGB, 2x Enhancement Kits RGB PRO, en de MSI B450 Pro gaming carbon.

Als ik de 2xDRAM op 1A en 2A zet, en de RGB Pro op 1B 2B dan krijg ik ze te zien in iCUE. Echter kan ik ze op de 1 of andere manier niet overklocken zowel niet OC als XMP (en krijg ik te lezen dat ze niet in de geoptimaliseerde strips zitten), want dan blijft hij zichzelf opnieuw opstarten (dat lijkt mij niet normaal, toch?).

Als ik de strip types opwissel naar 1B 2B en 1A 2A kan ik wel via XMP het geheugen overclocken, maar verdwijnen ze uit mijn iCUE (beide, zowel de RGB Pro als de RGB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Wonkbonko schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:31:
[...]

Ik heb 2 DRAM met 3600mhz met RGB, 2x Enhancement Kits RGB PRO, en de MSI B450 Pro gaming carbon.

Als ik de 2xDRAM op 1A en 2A zet, en de RGB Pro op 1B 2B dan krijg ik ze te zien in iCUE. Echter kan ik ze op de 1 of andere manier niet overklocken zowel niet OC als XMP (en krijg ik te lezen dat ze niet in de geoptimaliseerde strips zitten), want dan blijft hij zichzelf opnieuw opstarten (dat lijkt mij niet normaal, toch?).

Als ik de strip types opwissel naar 1B 2B en 1A 2A kan ik wel via XMP het geheugen overclocken, maar verdwijnen ze uit mijn iCUE (beide, zowel de RGB Pro als de RGB).
Apart inderdaad, je kan ze in elke slot steken om te overklokken voor zover ik weet. Wellicht ligt het aan die enhancementkits? In Icue kan je bij Devices en dan je ram aanklikken wel DIMM setup instellen, dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
Sn3gG3l schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:40:
[...]

Apart inderdaad, je kan ze in elke slot steken om te overklokken voor zover ik weet. Wellicht ligt het aan die enhancementkits? In Icue kan je bij Devices en dan je ram aanklikken wel DIMM setup instellen, dat al geprobeerd?
Ze worden helemaal niet herkend iCUE in de setup waarbij ik kan overclocken. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 10:54

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Wonkbonko schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:31:
[...]

Bij Ryzen is het normaal dat er 2 slots zijn waarin DOCP werkt en bij de andere niet.
Houdt daarom de handleiding aan, anders krijg je ze nooit op DOCP/XMP aan de gang.
Dus dat je niet kan overklokken ligt niet aan je moederbord of geheugen, maar aan welke slots je gebruikt voor je geheugen.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
DaLoona schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:58:
[...]

Bij Ryzen is het normaal dat er 2 slots zijn waarin DOCP werkt en bij de andere niet.
Houdt daarom de handleiding aan, anders krijg je ze nooit op DOCP/XMP aan de gang.
Dus dat je niet kan overklokken ligt niet aan je moederbord of geheugen, maar aan welke slots je gebruikt voor je geheugen.
Thanks, dit wist ik nog niet. RGB problemen houden wel aan, en daar ben ik dus wel ontevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wonkbonko
Het is inmiddels bij me verholpen door de laatste iCue versie.
Pagina: 1