Ik heb een coax netwerk aangelegd, zoals wel vaker en het werkt altijd prima. Maar nu dus niet. Het werkt dus wel ook internet op alle pc's met Sygate. Maar als we red alert 2 oid sp[elen over het netwerk is het niet vooruit te branden. Ook files uitwissellen gaat heel langzaam. Als ik ping zijn er grote verschillen dan weer gaat het snel dan weer time out. Ik heb verschillende kables geprobeert tussen de computers maar geen verschil. Het probleem zou bij de '"server"" kunnen liggen, maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.
wat zijn de specs van de server en wat voor een os draaien de computers?
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
En welke protocollen heb je geinstalleerd? Want dat je geen (slecht) games kan spelen zou wel eens te maken kunnen hebben met dat je geen of niet goed geinstalleerd IPX/SPX protocol te maken kunnen hebben.Op dinsdag 24 juli 2001 13:53 schreef dreamer het volgende:
wat zijn de specs van de server en wat voor een os draaien de computers?
Verwijderd
Het is bij coax ook belangrijk dat de uiteinden goed "ge-terminate" worden. (Dopjes op het eind van de kabel) Deze zorgen ervoor dat de weerstand ca. 50 Ohm is. Iets meer mag overigens wel, dit is de weerstand van de kabel. Als je met een multi-meter een van de terminator's eraf haalt en de weerstand tussen de kern en de mantel meet moet deze tussen de 50 en de 58 Ohm zijn.