Pc loopt vast bij non actief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-06 22:38
Goedemiddag,

Ik heb nu een setje overgenomen van een mede tweaker

AMD Athlon X4 860K
8GB Ram
Geforce GTX 1060 3GB
Legale windows

Het vreemde is eigenlijk sinds het begin als ik gewoon surf op het internet of gewoon youtube/netflix kijk dat me pc gewoon helemaal vast loop. Vaak hoor ik ook een harde BRRRRRR geluid door me headset en de pc is gewoon bevroren en moet hem dan weer opnieuw opstarten. Het vreemde gedeelte is dat als ik een Game op de achtergrond runnende heb dat het niet voorkomt. Heb verschillende web browsers geprobeerd en nieuwe SSD/HDD helaas zonder effect. Iemand een idee? Het gebeurd dus alleen als ik puur een web browser open heb. Of als ik me pc opstart en ff de was doe ofzo en kom terug.. dan is hij 9/10 ook vastgelopen

Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hardware acceleration wel/niet aan (per) browser? Nvidia drivers gecontroleerd / geupdate? In Nvida Control Panel hardware acceleration wel/niet aan (per browser desnoods)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-06 22:38
MAX3400 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:13:
Hardware acceleration wel/niet aan (per) browser? Nvidia drivers gecontroleerd / geupdate? In Nvida Control Panel hardware acceleration wel/niet aan (per browser desnoods)?
Ja heb alles aanstaan en alles is pas geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:20
Welke Windows hebben we het over?
Heb je de laatste Windows updates geinstalleerd?

Event log nakijken waarom hij vast loopt?

Welke drivers heb je bijgewerkt? Er zijn namelijk veel meer onderdelen te updaten. Denk hierbij aan Geluid, Video, LAN, Chipset, BIOS etc.

Welke HDD/SSD heb je geplaatst en hoe vol zit die? Vooral bij een SSD is Overprovisioning belangrijk om traagheid/vastlopers te voorkomen.

En welke browser gebruik je voor Youtube/Netflix? Probeer eens een andere browser.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wat voor voeding zit erin?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Wat pjot1 ook vermoed. Misschien is er wat mis met de voeding. Ik weet dat bij Intel processoren in low power state worden gezet als ze niet veel doen en dat sommige oude voedingen dat niet aan konden. Dus misschien in de bios kijken naar de power states.

Ik weet er niet het fijne van, maar misschien dat dit je verder op weg kan helpen.
Pagina: 1