Gaming headset of koptelefoon met mic?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 17:52
Hallo,

De laatste tijd neem ik gaming steeds serieuzer en daar hoort dan ook een headset bij. Nu ben ik erg geïnteresseerd in de Corsair Void Pro, echter lees ik wat tegenstrijdige berichten op verschillende fora.
De een zegt namelijk dat je beter een losse koptelefoon (bijvoorbeeld een audio-technica of een beyerdynamic) kan kopen met een losse mic (blue), waar de ander zegt dat gamingheadsets door de jaren heen goed beter zijn geworden dus dat dit totaal niet nodig is.

Gezien deze tegenstrijdigheid kan ik er zelf niet helemaal uitkomen wat nou waarheid en wijsheid is in deze situatie. Mijn vraag dan ook of jullie hier misschien wat licht op kunnen schijnen en een eventuele mening willen delen.

Mijn dank is groot!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@Jojo19 misschien een andere insteek, luister je ook graag naar muziek met een hoofdtelefoon op? En moet deze dan ook goed klinken? Dan is misschien het oriënteren op een goede hoofdtelefoon met een losse microfoon misschien een geschiktere oplossing voor je doeleinden.

Je noemde al Audio-technica en Beyerdynamic, maar daarmee haal je wel over het algemeen een goed klinkende hoofdtelefoon in huis. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar een Sennheiser i.c.m. een V-moda microfoon. Overigens zijn Modmic's ook fijne dingen (naar eigen ervaring, helaas wel prijzig).

Misschien wel het belangrijkste, heb je ook een categorie qua budget voor ogen? :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojo19
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 17:52
rlkz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 18:56:
@Jojo19 misschien een andere insteek, luister je ook graag naar muziek met een hoofdtelefoon op? En moet deze dan ook goed klinken? Dan is misschien het oriënteren op een goede hoofdtelefoon met een losse microfoon misschien een geschiktere oplossing voor je doeleinden.

Je noemde al Audio-technica en Beyerdynamic, maar daarmee haal je wel over het algemeen een goed klinkende hoofdtelefoon in huis. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar een Sennheiser i.c.m. een V-moda microfoon. Overigens zijn Modmic's ook fijne dingen (naar eigen ervaring, helaas wel prijzig).

Misschien wel het belangrijkste, heb je ook een categorie qua budget voor ogen? :)
Dat is wel een goede andere manier om er tegen aan te kijken.

V-moda schijnt toch niet zo goed te zijn voor het geluid van je koptelefoon, aangezien het om een lijn zit (of ik heb dat helemaal verkeerd gelezen. Modmic spreekt mij het meeste aan, maar net wat je zegt.

Zelf zat ik te denken aan een 120 tot 150 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 00:20
Zelf een voorkeur voor een koptelefoon en losse mic. Jarenlang een Audio Technica headset gebruikt, nu sinds een jaar of 2 een Beyerdynamic.

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
Als je het alleen voor rondom de pc gebruikt (gamen etc) dan zou ik lekker een corsair void wireless nemen als ik jou was. Niet te duur en werkt prima. Heb 'm zelf ook en nooit problemen meegehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met deze specifiek. Ik heb wel hetzelfde probleem gehad, en gezien ik graag draadloos wilde liep ik geheel vast in mijn zoektocht naar op zijn minst koptelefoon die draadloos is, goed zit, fatsoenlijk geluid heeft en lage latency. Tot ik toch eens serieus ging kijken naar gaming koptelefoons, waarvan ik ook altijd dacht dat ze slecht waren. En wat blijkt, tegenwoordig zijn er best goede gaming koptelefoons. Ik ben uiteindelijks voor een Arctis 7 gegaan (grotendeels vanwege: https://www.rtings.com/he...iews/steelseries/arctis-7, degene waar jij naar kijkt is ook door hun bekeken: https://www.rtings.com/he...r/void-rgb-gaming-headset), en geen moment spijt van gehad. In zijn equalizer wel de bas iets hoger gezet, maar prima geluid, en gewoon alles geintegreerd en draadloos plus nog wat toch wel erg handige features erbij die een reguliere koptelefoon niet heeft.
Pagina: 1