Access 2010: foutnummer 2169

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janssenfrank
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-12-2020
Hallo allemaal,

Ik probeer me MS Access een beetje eigen te maken. Nu heb ik een formulier gebouwd waarbij een aantal velden verplicht moeten worden ingevuld. Als je niet alle gegevens invult, krijg ik foutmelding 2169. Dat vind ik niet zo mooi.

Ik zou graag willen dat er dan een berichtenbox kwam met de mededeling dat alle velden ingevuld moeten worden. Dan wil ik de gebruiker de keuze laten: teruggaan naar het formulier en alsnog alles invullen, of stoppen met het formulier dan het formulier sluiten zonder opslaan.

Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Dank voor jullie hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welkom op GoT. :) Bij het maken van je account ben je gewezen op o.a. het Het algemeen beleid en daarin staat ook Het algemeen beleid #quickstart met wat tips voor een goede topicstart. Ook bij het openen van een topic hier in Client Software Algemeen is er een kleine opzet neergezet om je te helpen met het maken van een goede topicstart.

Een van de zaken die we graag zien, is eigen inzet. Met name wat je zelf al hebt geprobeerd en op hebt gezocht om antwoord te krijgen op je vraag voordat je die hier post. Dat zie ik helaas niet terug. Als ik namelijk even snel aan Google vraag "access capture error 2169", dan krijg ik o.a. MSDN: Closing message on data error (2169) als resultaat. Maar nog veel meer mogelijke oplossingen.

Kan je vertellen waar je tegenaan loopt met deze antwoorden? Of was je nog niet zo ver gekomen?

Commandline FTW | Tweakt met mate