Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Amazon EC2 en database offsite backup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FalconerHG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-11 15:58
Heeft er iemand ervaring met offsite backups (dus niet op Amazon zelf) voor EC2 en database omgevingen?

Ik vind er zat maar het is nog irritanter/chaotischer dan een Amazon server specificeren en bestellen. :)

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met services die dit als dienst aanbieden. Idealiter ondersteunt de service backups van meerdere servers.

Alle reacties

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@FalconerHG

Ik begrijp dat je instances op EC2 hebt draaien en daar wil je een offsite back-up van maken? Wil je dat op instance (VM) niveau of op data level?
En wil je bij een eventuele restore dan alleen weer terug naar EC2 of kan dat ook een ander platform zijn?

En dat wil je als een dienst ergens afnemen?

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

https://aws.amazon.com/backup/ Weet niet wat je reden is van offsite in dit geval, maar Amazon heeft zelf ook een service om backups te regelen. Die gaan dan wel naar s3, maar s3 is wel een mooi startpunt om het ergens anders naartoe te verplaatsen, daar zijn legio tools en diensten voor.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat is de reden voor een offsite backup als ik vragen mag?

En met hierboven, zodra het in s3 staat kun je alle kanten op, desnoods zelf een script maken die je backup download.

[ Voor 51% gewijzigd door Oogje op 28-02-2019 07:27 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• FalconerHG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-11 15:58
Dank voor jullie reacties.

S3 staat inderdaad al ingetekend in ons infra plan.

De reden is dat we -ook- een backup willen hebben buiten AWS.

Ik ben inmiddels wat verder met m'n research en ik denk dat we een AWS>AWS backupdienst (voor snelle, dagelijkse backups en DR) gaan combineren met iets van Cloudberry en een storage provider (voor offsite).