Toon posts:

Nieuw mobo voor PIII/AMD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, heb 512Mb SDRam gekocht...maar m'n mobo ondersteunt dit niet.|:(

Ik heb nu een PIII500 en heb dus een nieuwe moederplank nodig maar wil nog(!) geen nieuwe proc aanschaffen... Is het mogelijk om een mobo te kopen die nu PIII aankan maar waar ik later ook een AMD op kan pleuren?? De mobo kan dan ongeveer tot de f500,- gaan kosten... iemand suggesties?

Verwijderd

Nee, andere socket/slot. Ik denk dat je zodadelijk een hoop leuke reacties krijgt >:)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Kan je niet gewoon het geheugen terugbrengen en inwisselen voor 2x 256 oid ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Je kan geen AMD Duron of Thunderbird CPU op een Pentium III mobo prikken. Andersom ook niet.

Dus helaas.... het wordt kiezen want delen zit er niet in:

1) breng geheugen terug

2) koop nieuw Pentium III mobo. Gevolg: toekomstige CPU wordt Pentium III.

3) koop nu nieuw AMD mobo + CPU.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 12:59 schreef tazzman het volgende:
Je kan geen AMD Duron of Thunderbird CPU op een Pentium III mobo prikken. Andersom ook niet.

Dus helaas.... het wordt kiezen want delen zit er niet in:

1) breng geheugen terug

2) koop nieuw Pentium III mobo. Gevolg: toekomstige CPU wordt Pentium III.

3) koop nu nieuw AMD mobo + CPU.
2) koop nieuw Pentium III mobo Met Tualatin ondersteuning. Gevolg: toekomstige CPU wordt Pentium III Tualatin

verder ben ik het met je eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat het een andere slot/socket betreft weet ik ook nog wel...maar ik had ergens iets vaags gelezen over converters ofzo

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 13:01 schreef CreepingDeath het volgende:
Dat het een andere slot/socket betreft weet ik ook nog wel...maar ik had ergens iets vaags gelezen over converters ofzo
dat gaat over socket 370 -> slot 1 converters... (denk ik)

Verwijderd

Tsja, lastig, Piii 500 is Slot-1 bij mijn weten (de mijne tenminste wel). Dus als je later wil upgraden naar Tualatin zul jij nu een Slot-1 mobo met 815E (B??) moeten zien te vinden....

Maar bestaan die eigenlijk wel.... :?

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al bang voor..

Iemand een idee wat voor mobo ende proc ik het best kan aanschaffen voor een budget van 1000,-? OC'en doe ik niet...

Verwijderd

amd-pIII gaat iig niet....
Koop gewoon een AMd board en prik er een duron 700 op ofzo, die kosten geen stron en kun je later nog over op een TB 1,4 ofzo

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08
Ja inruilen dus naar x 265 !!!

Verwijderd

Topicstarter
inruilen..ik heb dat reepje bij Xenon vandaan. Heb je hun Shop-Survey wel es gelezen? ik ben al blij dat ik het na 3 weken binnen heb

Dan toch maar iets nieuws van AMD

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 13:14 schreef CreepingDeath het volgende:
Daar was ik al bang voor..

Iemand een idee wat voor mobo ende proc ik het best kan aanschaffen voor een budget van 1000,-? OC'en doe ik niet...
Abit kt7a + Amd Tb 1,33

Verwijderd

voor 1000,- kan je inderdaad een leuk plankje en een amd t-bird halen ;)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 15:13 schreef mrmagoo835 het volgende:
voor 1000,- kan je inderdaad een leuk plankje en een amd t-bird halen ;)
+ DDR :9~ :)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Op dinsdag 24 juli 2001 15:32 schreef limp_bizkit het volgende:
+ DDR :9~ :)
Ja HANDIG dan heeft-ie gelijk niets meer aan die 512 Mb DIMM |:( ;)

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Kijk meteen even of je oude mobo een BX chipset heeft, als dit namelijk zo is moet je bij het aanschaffen opletten dat er 16st 128Mbit RAMmetjes op je SDRAM-module aanwezig zijn ipv 8st. 256Mbit!! IVM HET FEIT DAT JE BX CHIPSET MAAR 128MBIT KAN ADRESSEREN!! :r

Verwijderd

hahaha
dies goed nu intel en later amd
misschien een oud supersocket7 will do the trick ! :)
maar daar pas geen p!!! op ...
maar wel een PENTIUM! MeT ! MMX :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 14:37 schreef kyle2k het volgende:
hahaha
dies goed nu intel en later amd
misschien een oud supersocket7 will do the trick ! :)
maar daar pas geen p!!! op ...
maar wel een PENTIUM! MeT ! MMX :P
En daarom ben ik nu op zoek naar een leuk Asus plankje (met SDRam ondersteuning) met een AMD proc...trouwens nog lastig om een ideale combinatie te vinden voor 1000,- zeeer veel keuzes

Maarja, als ik een keer een jaartje niks te doen heb ga ik de search es helemaal uitkammen....

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
koop een nieuw mobo en een duron (voor een tijdje ) gewoon de goedkoopste ze willen toch hard lope >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop liever meteen iets knaps (duron schijnt de celeron onder de AMD's te zijn toch??) thunderbird ofzo...moet toch lukken voor 1000,- Ik ben namelijk niet van plan binnen een(misschien twee)jaar weer iets nieuws aan te schaffen

Verwijderd

Duron is idd de Celeron van AMD, maar het prestatieverschil is een stuk kleiner dan bij intel proc's.

Plus dat de Duron de Celly er op z'n pantoffels uitloopt natuurlijk, en dat voor veel minder geld.

(ik heb zelf een Duron@1GHz valt het op?) >:)

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 17:12 schreef chaos666 het volgende:
Duron is idd de Celeron van AMD, maar het prestatieverschil is een stuk kleiner dan bij intel proc's.

Plus dat de Duron de Celly er op z'n pantoffels uitloopt natuurlijk, en dat voor veel minder geld.

(ik heb zelf een Duron@1GHz valt het op?) >:)
mag ik patsen dat mijn duron net een tikkie sneller is? :P
een kleine 50mhz
Pagina: 1