Wilt u toestaan dat deze app... voor sommige uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik ben administrator van de pc en tevens ook enigste gebruiker. Ik wil de beveiliging van de computer niet lager zetten, maar voor sommige programma's die ik geregeld opstart verschijnt het venster "wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aanbrengt" steeds.

Ik heb al getracht die programma's via administrator uit te voeren, maar dit doet niets.

Is het mogelijk om deze beveiliging af te zetten voor bepaalde programma's? Of enkel door de algemene veiligheid in het configuratiescherm lager te zetten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat niet per applicatie te regelen.

Waarom willen die apps schrijven in systeem mappen en/of systeem/register aanpassingen doen?
Normale (niet al te oude) user applicaties komen niet met die melding, dus als je het over "tweak" applicaties hebt dan zou ik de melding gewoon voor lief nemen.
Oudere applicaties willen ook nog wel eens de Program Files map gebruiken voor hun (user)data, dan geeft Windows ook die melding.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Voorbeelden van die apps zijn OpenHardwareMonitor en Fraps en zelfs bepaalde games.

Als ik dan bv ccleaner open, die toch wat zaken kan verwijderen of aanpassen, krijg ik de melding niet (buiten de meldingen van de app zelf als ik het registry opkuis).

Spijtig dat het niet individueel aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
RestUnknown schreef op Monday 18 February 2019 @ 22:00:
Voorbeelden van die apps zijn OpenHardwareMonitor en Fraps en zelfs bepaalde games.

Als ik dan bv ccleaner open, die toch wat zaken kan verwijderen of aanpassen, krijg ik de melding niet (buiten de meldingen van de app zelf als ik het registry opkuis).

Spijtig dat het niet individueel aan te passen is.
CCleaner zal waarschijnlijk als Admin draaien en 'normale' games/apps doen dat niet. Dan hebben ze dus ook geen rechten. Wat voor games willen schrijfrechten in C:\Program Files?