Hoe zorg ik ervoor dat adblock niet meteen site blokkeert?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
Aangezien internetten zonder adware in deze tijd onmogelijk is geworden heb ik uBlock Origin als adblocker geïnstalleerd in combinatie met Mozilla Firefox.

Alleen blokkeert hij soms ook onderdelen op een site die ik graag nog wel wil bekijken.

Weet iemand hoe ik dat specifiek aan kan passen in de instellingen? (Bijvoorbeeld afbeeldingen, filmpjes, geluidsfragmenten of zelfs de commentsectie die hij weg filtert)

Dus ik heb het niet over een whitelist voor een hele pagina; alleen specifieke onderdelen die de adblocker blokkeert op die pagina.

Groeten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
Bij ghostery kan je aangeven wat je wel en niet geblokt wil hebben per pagina.

[ Voor 27% gewijzigd door HKLM_ op 18-02-2019 16:23 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ervaar zo af en toe dat uBlock iets tegenhoudt dat ik wil (of moet (cookie-meldingen :/ )) zien. Als dat gebeurt, dan zet ik uBlock (even) uit, en refresh de pagina. Daarna gaat het weer aan, overigens.
Overigens zijn het over het algemeen dat soort zaken... ik heb nog geen filmpje gemist... ten minste, niet van de grote aanbieders. Als het om een filmpje gaat dat door uBlock tegengehouden wordt, dan wil ik het dus over het algemeen niet zien.

offtopic:
Adware is over het algemeen een programma dat advertenties op allerlei mogelijke manieren. En eigenlijk al lang geleden grotendeels de nek omgedraaid door de Googles en Facebooks van deze wereld. In je openingspost zou het vervangen kunnen worden door advertenties. In de titel heb je hetzelfde woord gebruikt in plaats van adblocker. Beetje onduidelijk ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Jester-NL op 18-02-2019 18:16 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Helemaal eens met @Jester-NL, soms wil je dingen niet zien als ze verstopt zijn in een reclame-envelopje o.i.d.

Wat je wil kan denk ik wel in uBO (geen ervaring hiermee, nooit gewild want soms wil je iets niet zien, maar wel even gekeken wat de mogelijkheden zijn......)

Je moet dan (denk ik) in uBO "Open the logger" kiezen, pagina opnieuw laden, en dan zie je wat er geblokkeerd wordt.
Kies de entry die je niet wil blokkeren, ga naar de tab "Static filter" en verander "Block" in "Allow".

Als dit werkt hoor ik het wel.
Als dit niet werkt weet ik het ook niet......

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
HKLM_ schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:23:
Bij ghostery kan je aangeven wat je wel en niet geblokt wil hebben per pagina.
Deze heb ik uitgeprobeerd alleen staat dan hetgeen ik niet geblokkeerd wil hebben niet ertussen :? Dus daar kan ik dan nog weinig mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
Jester-NL schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:08:
Ik ervaar zo af en toe dat uBlock iets tegenhoudt dat ik wil (of moet (cookie-meldingen :/ )) zien. Als dat gebeurt, dan zet ik uBlock (even) uit, en refresh de pagina. Daarna gaat het weer aan, overigens.
Overigens zijn het over het algemeen dat soort zaken... ik heb nog geen filmpje gemist... ten minste, niet van de grote aanbieders. Als het om een filmpje gaat dat door uBlock tegengehouden wordt, dan wil ik het dus over het algemeen niet zien.

offtopic:
Adware is over het algemeen een programma dat advertenties op allerlei mogelijke manieren. En eigenlijk al lang geleden grotendeels de nek omgedraaid door de Googles en Facebooks van deze wereld. In je openingspost zou het vervangen kunnen worden door advertenties. In de titel heb je hetzelfde woord gebruikt in plaats van adblocker. Beetje onduidelijk ;)
Op diezelfde manier doe ik dat nu ook. Alleen is het op sommige sites echt niet te doen met de hoeveelheid advertenties/spam/popups die je dan krijgt. Dus dat vermijd ik dan liever. In dit geval gaat het specifiek over de commentsectie van Heyoya. Dat verhaal met adware/adblocker klopt inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
hp-got schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:16:
Helemaal eens met @Jester-NL, soms wil je dingen niet zien als ze verstopt zijn in een reclame-envelopje o.i.d.

Wat je wil kan denk ik wel in uBO (geen ervaring hiermee, nooit gewild want soms wil je iets niet zien, maar wel even gekeken wat de mogelijkheden zijn......)

Je moet dan (denk ik) in uBO "Open the logger" kiezen, pagina opnieuw laden, en dan zie je wat er geblokkeerd wordt.
Kies de entry die je niet wil blokkeren, ga naar de tab "Static filter" en verander "Block" in "Allow".

Als dit werkt hoor ik het wel.
Als dit niet werkt weet ik het ook niet......
Dit heb ik geprobeerd maar hier kwam ik niet verder mee vanwege de ontelbare [onoverzichtelijke] sites die daar verschijnen.

Wat ik nu heb gedaan is sommige filterlijsten uitgezet en dan met de "advertentiewisser" handmatig de irritantste ertussenuit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik pas de topictitel aan, dit heeft inderdaad niets te maken met adware. Het zijn gewoon ads en bedrijven die gratis content tonen en geen zin hebben je gratis toegang te geven ;)

Anyway, e.e.a. zal per site verschillen. Pas per site de instellingen aan. Of schakel per site uit of ga niet naar de site.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1