Als zendamateur programmeer ik mijn DMR portofoon met de door de fabrikant geleverde software. In deze software zit een CSV import functie, waarmee ik zaken als kanalen en zo kan importeren. Deze genereer ik vanuit een Excel bestand. Sinds kort krijg ik aan het einde van het importeren een Error 9, Subscript out of range. Dit met dezelfde applicatieversie en dezelfde importbestanden. Sterker nog, ook met een direct voor de import uit de applicatie ge-exporteerde CSV file krijg ik die melding.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 Pro
Anytone D878UV CPS v1.10 (zie www.pc5e.nl/d878uv)
Excel 2013
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- de combinatie error 9 en subscript out of range lijkt bij VBA voor te komen
- er worden niet teveel regels geprobeerd te importeren, ik blijf ruim beneden de maxima (max 10.000 kanalen, ik importeer er 2700 of zo)
- de-installeren applicatie en herinstallatie
- installatie applicatie op mijn werk laptop met Office 2016 (hier werd bij de eerste keer opstarten Visio geconfigureerd, onverwacht)
- bij een zelfde soort applicatie voor een ander merk portofoon was het kunnen importeren van CSV bestanden afhankelijk van het geïnstalleerd hebben van MS Excel
- Een andere zendamateur krijgt deze melding niet, gebruikt dezelfde applicatie versie en mijn CSV bestanden, gebruikt ook Office 2016.
- ik heb recent wel de laatste Windows update gekregen.
Ik ben ondertussen een beetje door de opties heen (buiten een hele schone Win10 install, maar of dat helpt...) en dat frustreert me als IT'er... Ik hoop dat hier iemand een suggestie heeft wat ik nog meer kan proberen. Als ik meer info moet geven dan hoor ik het graag.
Dank alvast!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 Pro
Anytone D878UV CPS v1.10 (zie www.pc5e.nl/d878uv)
Excel 2013
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- de combinatie error 9 en subscript out of range lijkt bij VBA voor te komen
- er worden niet teveel regels geprobeerd te importeren, ik blijf ruim beneden de maxima (max 10.000 kanalen, ik importeer er 2700 of zo)
- de-installeren applicatie en herinstallatie
- installatie applicatie op mijn werk laptop met Office 2016 (hier werd bij de eerste keer opstarten Visio geconfigureerd, onverwacht)
- bij een zelfde soort applicatie voor een ander merk portofoon was het kunnen importeren van CSV bestanden afhankelijk van het geïnstalleerd hebben van MS Excel
- Een andere zendamateur krijgt deze melding niet, gebruikt dezelfde applicatie versie en mijn CSV bestanden, gebruikt ook Office 2016.
- ik heb recent wel de laatste Windows update gekregen.
Ik ben ondertussen een beetje door de opties heen (buiten een hele schone Win10 install, maar of dat helpt...) en dat frustreert me als IT'er... Ik hoop dat hier iemand een suggestie heeft wat ik nog meer kan proberen. Als ik meer info moet geven dan hoor ik het graag.
Dank alvast!
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl