Er zaten 2 geheugenbankjes in,1x2gb en 1x4gb,nu draait-ie op 2x 8gb maar ik merk amper verschil,moet ik iets in de bios veranderen mischien,de laptop herkend het geheugen wel,of kan ik meer gb toewijzen aan de gpu?
Welke Toshiba Sattelite gaat het precies om..? Misschien handig om te vermelden!
Het geheugen heeft maar weinig met de snelheid van een computer te maken, het is dus niet zo gek dat er niet veel veranderd is.
Het is niet zo dat meer geheugen alles sneller maakt.
In welke applicaties verwacht je snelheidswinst?
Zie je in taakbeheer (ctrl+shift+esc) -> prestaties tabblad bij geheugen wel 16GB (of 15.9) staan?
In welke applicaties verwacht je snelheidswinst?
Zie je in taakbeheer (ctrl+shift+esc) -> prestaties tabblad bij geheugen wel 16GB (of 15.9) staan?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Snelheid is een gevoelskwestieToshiba SATELLITE laptop amper sneller met 10gb xtra memory?
Meer geheugen is altijd goed, maar zal geen boost geven.
Ik veronderstel dat je Win10 gebruikt, die werkt al prima vanaf 4GB, en met 6GB nét wat beter.
Maar vanaf 4GB is verdubbeling van geheugen geen verdubbeling van prestatie.
De hele samenstelling van de laptop is van belang, 32 / 64GB, maar wat je in snelheid en prestatie vooral zal merken is het plaatsen van een ( recente) SSD.
oudere modellen hadden nog wel eens wat doorvoer issues, er is meer info over de laptop nodig om een goede conclusie te trekken
Een computer is zo snel als de zwakste schakel en dat is vaak niet het werkgeheugen maar het opslaggeheugen (HDD of SSD).
Ook kan de processor de zwakste schakel zijn. Ik heb in een oude laptop een SSD gezet, lekker snel, maar nu is de processor vaak de zwakste schakel (100% bezig).
Ook kan de processor de zwakste schakel zijn. Ik heb in een oude laptop een SSD gezet, lekker snel, maar nu is de processor vaak de zwakste schakel (100% bezig).
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Wat doe je met de laptop? Als het geheugen niet vol zat (met iets anders dan cache) dan wordt het nu ook amper gebruikt. Als het geheugen wel vol zat en de laptop dus steeds (afhankelijk van de applicatie) zat te swappen of dingen weg te gooien (sommige games doen dat) dan heeft het wel zin (al moet je bijvoorbeeld bij Java-applicaties de applicatie vaak ook vertellen dat het daadwerkelijk meer mag gebruiken).
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
SATELLITE L50D-B-18Gcodeclap schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:32:
Welke Toshiba Sattelite gaat het precies om..? Misschien handig om te vermelden!
De hd schiet van 100% naar 0% en weer terug terwijl er niet op de laptop word gewerkt...
Doe ik iets fout wat betreft de foto's?
[ Voor 42% gewijzigd door V.Roelofs op 18-02-2019 19:17 ]
5400rpm HDD
AMD A4-6210
Radeon R3
Het is natuurlijk geen snelheidsbeest, het is ook niet dat je auto sneller wordt met een grotere benzinetank
AMD A4-6210
Radeon R3
Het is natuurlijk geen snelheidsbeest, het is ook niet dat je auto sneller wordt met een grotere benzinetank
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nee....hij is van m'n dochter,maar hij lijkt alsmaar langzamer te worden,en het gehuegen wat standaard meegeleverd werd vond ik wel erg zuinig...SinergyX schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:13:
5400rpm HDD
AMD A4-6210
Radeon R3
Hoeveelheid geheugen maakt weinig uit als je niet alles gebruikt. Je had voorheen 6GB geheugen, als je daarvan niet alles gebruikte, dan kan je er 128GB van maken, maar dan ga je alsnog geen verschil merken.
Een SSD installeren ga je veel meer merken.
Een SSD installeren ga je veel meer merken.
The devil is in the details.
Draait zo'n wat ouder systeem beter op een eerdere Windows versie?
Ok,ga op zoek naar ssd,ik weet eigenlijk niet hoe ik dan windows erop ga krijgen,geen dvd speler aanwezig?
Ook geen windows dvd meegeleverd?
Ok,ga op zoek naar ssd,ik weet eigenlijk niet hoe ik dan windows erop ga krijgen,geen dvd speler aanwezig?
[ Voor 52% gewijzigd door V.Roelofs op 18-02-2019 19:22 ]
HDD vervangen met een SSD gaat je de grootste winst geven. Op mijn werk hebben we op deze manier de wat oudere laptops een nieuw leven gegeven als bijvoorbeeld thuiswerkplek.
⛔ Trackers of betalen ⛔
ansigh denk ik dat dat niet zo veel zal schelen..
vervang de HDD maar door een SSD
vervang de HDD maar door een SSD
404 Signature not found
Nee. In zoverre dat Windows 10 sneller is dan Windows 8.1 (vooral op het gebied van hoe het geheugen toegekend word) en 8.1 weer sneller is dan Windows 7.V.Roelofs schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:19:
Dat systeem is een SSD nodig.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Zal weinig uitmaken, en oudere versies van Windows zullen weinig tot geen updates meer krijgen, dus zullen uiteindelijk ook onveilig worden om te gebruiken.V.Roelofs schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:19:
win10 op usb via de microsoft website?
[ Voor 91% gewijzigd door V.Roelofs op 18-02-2019 19:23 ]
V.Roelofs schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:22:
win10 op usb?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10V.Roelofs schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:22:
de HDD naar een SSD clonen ?V.Roelofs schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:22:
404 Signature not found
Iedereen zeer bedankt voor het meedenken!!
Secondair ook meteen kijken naar de software, een Win10 installatie op zo'n manier is ook meteen helemaal schoon, geen extra software vanuit de fabrikant wil al aardig wat schelen (zoals die HP dingen). Maar in algemeen, wat is met name traag? Kijk ook naar een degelijke adblocker, aardig wat sites hebben dusdanig agressieve reclame dat daar al een flink deel van laden/cpu kracht heen gaat, zeker op een wat oudere CPU.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Pagina: 1